Te joista molemmat on kotona etätöissä: Onko ketään jonka parisuhde ei ole ottanut mitään osumaa koronasta?
Alan muuttua ihmiseksi joka en halua olla. Yksinäisyyttäni roikun pouolisossa (tai no roikkuisin jos tekisin mielen mukaan) ja kaipaan hänestä seuraa. Äksyilen hänelle helposti, kun jatkuvasti yhdessä vietetty aika alkaa ärsyttää. Ja sitten on paha mieli kun olin tympeä. Kaikilla on paha mieli. Miehellä on taas omat oikkunsa.
Seksielämä, mikä? Ei paljon tee mieli tässä tilanteessa.
Parisuhde 10v+ ja ainakin vuoden alussa kuvittelin, ettei meitä voi hajottaa mikään. Ei akuuttia hajoamista tulossa, mutta suunta näyttää pahalta. Voi kilin kellit.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Ollaan puhuttu erosta kesästä asti. Että sellasta täällä.
Voi ei, onpa ikävää :( ap
Ei kärsi parisuhde, kun oon sinkku. Hih hih... Yhyy.
Etätyöputki on fantastisen ihanaa aikaa, eikä vaikuta parisuhteeseen negatiivisesti.
Se haittaa jonkin verran, että myös teinit ovat normaalia enemmän kotona.
Vierailija kirjoitti:
Etätyöputki on fantastisen ihanaa aikaa, eikä vaikuta parisuhteeseen negatiivisesti.
Se haittaa jonkin verran, että myös teinit ovat normaalia enemmän kotona.
Mukavaa, että jotkut selviää. Miten onnistutte siinä, ettette vietä liikaa aikaa keskenään? Tai muuten ehkäisette toiseen ns. kyllästymistä?
Aamulla sulkeudun työhuoneeseen ja klo 16 putkahdan sieltä ulos. Miehelle ihan se ja sama, olenko kotona, hän on omassa työhuoneessaan ja tekee töitä.
9 vuoden suhde päättyi lopulta koronakriisiin.
Meillä suhde on muuttunut etäilyn myötä paremmaksi. Aiemmin minulla ja miehelläni oli töiden puolesta melko risteävät aikataulut, nyt etäilyn myötä niitä on pystytty yhdenmukaistamaan. Tehtiin diili, että molemmat hoitavat työnsä klo 8-16 välillä, jonka jälkeen läppäri kiinni, työpuhelin kiinni ja yhteistä aikaa meille ja omille harrastuksille (meillä tilanne tässäkin helppo, kun molempien harrastukset ovat yksinään toteutettavia). Kaupassa käydään kerran viikossa ja kokataan yhdessä tehdyn ruokalistan mukaan päivällistä iltaisin. Aluksi meinasi mennä hermo toiseen, mutta työrauhasta sopiminen ja omista harrastuksista kiinni pitäminen ratkaisi asian.
N26
Älkää levitelkö niitä neurooseja puolisoihinne. Antakaa niiden olla rauhassa moisesta ja olkaa aikuisia!
Korona-aikana seksielämä kutistunut huomattavasti. Olemme koko ajan kotona. Koko ajan kuitenkin töissä samaan aikaan. Asiantuntijatyötä. Tulee rajattua turhan huonosti.
Koko ajan toistemme kanssa. Aamusta iltaan. Välillä lounas. Töitä. Välillä kahvi. Töitä. Välillä illallinen.
Onneksi sentään on suht iso huoneisto, jossa olla.
Meillä on kyllä ottanut osumaa. Ollaan oltu naimisissa yli 10 v ja tämä jatkuva yhdessäolo ja etätyö on kyllä todella tehnyt parisuhteelle hallaa. Ei mitään akuuttia kriisiä, mutta vaivihkaista etääntymistä. En syytä pelkästään koronaa, mutta se on nopeuttanut tätä kehitystä.
Minua on alkanut ärsyttää jatkuva yhdessäolo ja olen huomannut alkavana tarvita enemmän aikaa ilman miestä. Eli jopa vaikka tunnin pari päivässä. En kertakaikkiaan ole muutenkaan niin ekstrovertti että viihtyisin 24/7 ihmisten kanssa, saati samojen ihmisten kanssa. Mies taas on muuttunut sellaiseksi, että entistä enemmän pitäisi tehdä kaikkea yhdessä. Minä en taas vain pysty, liika on liikaa. Rajansa kaikella. Tästä aiheutuu riitoja. Päivittäin. Mies ei ymmärrä tarvettani olla ihan vaan omassa seurassani, yksin omien ajatusteni kanssa. Edes hetken.
Ei etätyö juurikaan ole vaikutanut suhteesemme. Olemme molemmat eri huoneissa, emmekä yleensä näe toisiamme työpäivien aikana. Watsappia laittelemme joskus toisillemme.
Se ehkä ärsyttää että minä pystyn laittamaan työpäivän aikana tiskikoneen päälle, keittämään riisiä yms. Mies ei muka pysty.
Tää on meidän 15 v parisuhteen parasta aikaa! Koskaan ei muuten oo mahdollisuutta lounasseksiin. Suunnitellaan joka päivä pikapano johonkin palaverien väliin. Ihan mahtavaa!!
Vierailija kirjoitti:
Älkää levitelkö niitä neurooseja puolisoihinne. Antakaa niiden olla rauhassa moisesta ja olkaa aikuisia!
Älkää levitelkö niitä neuroosejanne foorumeilla. Antakaa muiden olla rauhassa moisesta ja olkaa aikuisia!
Suhteeni oikeaan käteeni on edelleen kunnossa, vaikka olemme jatkuvasti olleet etätöissä. Seksi toimii ja kumpaakin haluttaa yhtä aikaa, koskaan ei ole kumpikaan suhteen osapuoli vetäytynyt pääkipuun vedoten.
Ihan hyvin pärjäillään. Molemmat ollaan etätöissä, pidetään yhteinen lounastauko, ja taas sulkeudutaan huoneisiimme.
Nyt loppu harrastukset täällä pääkaup.seudulla, mutta eiköhän tässä silti pärjää. Lohta se on joulu. Jonkinlainen...
Vierailija kirjoitti:
9 vuoden suhde päättyi lopulta koronakriisiin.
Otan osaa. Mitä tapahtui? :( Haluatko avata tai antaa neuvoja muille?
Me ollaan aina viihdytty muutenkin hyvin yhdessä, niin ainoa vaikutus ollut, ettei ole päästy oikein kotoa mihinkään niin paljon kun yleensä. Sarjoja ja leffoja katottu ennätyspaljon. Meillä ei ole lapsia, yhdessä vajaa 10v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää levitelkö niitä neuroosejanne foorumeilla. Antakaa muiden olla rauhassa moisesta ja olkaa aikuisia!
Foorumilta voi pysyä pois, tai lukea kivatekstiä viidakontähtösistä.
Puolisoa ei voi juurikaan karttaa etätyössä, jos tämä sattuu olemaan sellainen.
Ollaan puhuttu erosta kesästä asti. Että sellasta täällä.