Miten käyttäisit LOTTOVOITON (13,1 miljoonaa euroa)?
Kommentit (29)
Laittaisin hampaat uusiksi, maksaisin autolainan pois, ostaisin pienen maatilan ja lampaita sekä kanoja. Etsisin maailmasta sen lääkärin, joka tutkisi mikä minulla on vikana ja hoitaisi kipuni pois.
Minäkin laittaisin hampaani uusiksi. Niitä ei oiottu ollenkaan lapsena, vaikka tapaturman vuoksi puuttuu hampaita ja puuttuvien viereiset hampaat on vinossa ym. Olisihan edes joskus elämässä kiva hymyillä niin että hampaat näkyy, olen jopa opetellut puhumaankin niin että hampaat näkyy mahdollisimman vähän.
Vanhemmilleni antaisin remonttirahaa tai rahaa uuden asunnon ostoon. Asuvat varsin huonokuntoisessa talossa.
Ihan ensinnä shoppailisin kaikkea kivaa, mm. asunnon Helsingin keskustasta. Sitten menisin sijoitusneuvojan juttusille. Lähiomaisille lahjoittaisin myös, mutta en vielä tiedä miten, ettei verottaja käärisi kaikkea. Tekisin vähän freelance-keikkaa ja hankkisin unelmieni opiskelupaikan. Luultavasti ulkomailta. (Olen nyt akateeminen työtön)
En mä ees välttämättä haluaisi tollasta summaa. Eihän tota sais mitenkään kulutettua koko elinaikana, eikä sekään varmaan ois pidemmän päälle kivaa että vois tehdä ihan mitä vaan. Mieluummin joku pienempi potti jolla sais vaikka oman asunnon ja pääsisi lomalle.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 00:35"]
Tuolla summalla ei vielä lopun ikäänsä elä, joten hommaisin paremman asunnon ja sitten laittaisin loput säästöön. Joskus tietenkin voisin käydä jossain kympin lounasbuffassa hieman useammin.
[/quote]
Jollei ala pröystäilemään tuolla summalla keski-ikäinen elää mainiosti lopun elämänsä. Perintöäkin jää runsaasti. Tunnen erään lottovoittajan, joka elää kyllä nuukasti, korkotuloilla elelee, eikä voittosumma ollut lähelläkään 13 miljoonaa.
Puolet summasta sijoittaisin, todennäköisesti asuntoihin ja muihin fiksuihin ja tuottaviin kohteisiin, jotta tulevaisuus on varmasti turvattu. Osan rahoista käyttäisin shoppailuun. Ostaisin vanhemmilleni kesämökin ja uusia autoja. Itselle talon ja auton. Perustaisin yrityksen. Loput pistäisin säästöön kasvamaan korkoa.
Tuosta summasta vois käyttää 200k€ vuodessa ja se riittäisi 50 vuotta, eli siitä voisi jakaa hyväntekeväisyyteen ainakin puolet. En haluasi herättää erityistä huomiota ja perustaisin yrityksen niin olisi vähemmän kateellisia rahankerjääjiä. En kertoisi kellekään voitosta, vaan olisin salaperäinen lahjoittaja, joka antaisi rahaa hyviin yrityksiin ja hyvään tarkoitukseen. Kokeilisin myös onneani sijoittajana. Esimerkiksi hyvät rahastot tuottaa sen kymmenen prosenttia joka vuosi, koroilla elelisi siis herroiksi. Miljoonasta kymmenen prosentin korko tekisi vuodessa 1100000 ja jos nitä olisi viisi niin tekisi 500000, eli ei tarvitse olla mikään sijoitusguru, jos on paljon rahaa. Elämä muuttuisi tylsäksi jos lopettaisi työnteon. Hankkisin sellaisia harrastuksia mihin ei nyt ole varaa. Antaisin salaperäisiä onnenpotkuja ystävilleni, olisi se elämä eri jännää tämän oravanpyörän rinnalla
Jee kiva haaveilla! :D
- Rakennuttaisin uuden talon, sellainen pienehkö ja sievä järvimaisemiin ja siihen ympäristöön peltoa ja pieni talli, johon saisin hevoisen tai pari ehkä muutama tai jos sitteki enemmän ja niille hoitaja
- Tilava ja turvallinen auto
- Palkkaisin lastenhoitajan
- Maksaisin ystäväni yrityksen velattomaksi
- Maksaisin lähimpien sukulaisteni talovelat pois
- Sijoittaisin
- shoppailisin kaikkea ihanaa vaatetta yms. Itselleni ja lapsilleni
- Mies lähtisi ulkoruokintaan.. voisin vaikka vähän maksaa hänelle että lähtisi sinne missä pippuri kasvaa.. ainaki menolipun verran vapaavalintaisella tavalla :)
Jakaisin puolet siitä omien ja mieheni sisarusten kesken. Lisäksi kerryttäisin omille lapsilleni rahastossa sievoiset summat tulevaisuutta varten.
Ostaisin uusia asuntoja ja pari uutta autoa. Loput menisikin elämiseen ja matkusteluun. Elettäisiin hyvin, mutta käytäisiin ihan normaalisti töissä. Ainakin itse jatkaisin työntekoa.