Onko tosiaan niin, että ovulaatiotesti voi näyttää raskauden?
Muistan näin täältä joskus lukeneeni, mutta onko tosiaankin niin? Entä kumpi näyttää (jos näyttää) positiivista aikaisemmin raskauden ollessa kyseessä ovistesti vai raskaustesti??
Ei ole itselleni ajankohtaista, kunhan vaan ihmettelen.
Kommentit (7)
että itse kokeilin pitääkö se paikkansa kun olin jo raskaustestin tehnyt ja ovulaatiotestejä jäi ylimääräisiä ja kyllä sieltä ihan selkeä plussa tuli ovistestilläkin. Toiseksi KORJATKAA JOS OLEN VÄÄRÄSSÄ mutta ovistestihän perustuu keltarauhashormonin eritykseen jota vapautuu silloin kun munasolu irtoaa. Jos munasolu ei hedelmöity ja kiinnity, keltarauhashormonitaso romahtaa ja kuukautiset alkaa. Jos taas raskautuu, niin keltarauhashormonitaso pysyy korkeana. Näin jos kerran on, niin on täysin mahdollista että ovulaatiotesti näyttää raskauden. Mutta kuten jo sanoin, korjatkaa jos olen väärässä, en ole lääkäri enkä hoitaja.
Lh ja hcg ovat tässä tapauksessa " silmäätekevät" ja toistensakaltaiset.
Lapsettomuushoidoissakin irrotuspistona käytetään hcg:tä (eli raskaushormonia ei lh:ta), niin samankaltaisia ovat.
Kivoja vastauksia.
Jos kumpikin testi näyttää kummatkin ristiin, niin mistähän tämä mun testikikkailu kertoo. Raskaustesti negaa, ovistesti plussaa, monta päivää putkeen. nyt on oletetusta oviksesta tosin vasta 16 pvää, mutta kun ei ole käynyt näin koskaan ennen. Outoa outoa on, kaikkineen.
Seilailen olotiloissa puolet ajasta sen puolesta, että raskaana olen, puolet ajasta oviksen. Kp kyllä jo 33 ja kuukautiset myöhässä, mutta kerrankos sitä kierto on sekasin.
Arvelin että terveintä olis jättää kaikki testikikkailut ja odottaa reippaasti vielä kaksi viikkoa, mutta varmaan arvaatte miten helppoa se tulisi olemaan...
Kun en itse tiennyt eikä goolettamalla selvinnyt, niin ajattelin kysäistä viisaammilta. :0)
Minä olen itsekkin kysellyt joskus samaa ja vastaukseksi sain kyllä.
Molemmat hormoonit ovat viissiin samankaltaisia joten myös ovistesti voi näyttää raskauden.
Just luin yhdestä pinosta et ovistesti olisi ehkä aikasempi, mut siitä ainakaan minulla ei ole varmaa tietoa.
Moni on kuitenki saanut plussan kummallakin testillä.