Higgsin bosoni, asiaa hiukkasfysiikasta (ev)
Kommentit (27)
Anteeksi tyhmä kysymykseni, mutta mitä tarkoittaa ev? Entä ov, olenkohan siihenkin törmännyt jossain täällä... Olen siis uusi av:llä :)
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 21:24"]Mistä seHigginssin bosoni sitten löytyi? Oliko se jossain hanskalaatikon pohjalla ja vuosien etsinnän jälkeen vahingossa löytyi. Ja sitten Higgins oli ihan nolona että koira varmaan sinne piilottanut, kun ei itse kehdannut myöntää hukanneensa.
[/quote] CERNin LHC-kiihdyttimen ilmaisimesta.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 21:33"]
Anteeksi tyhmä kysymykseni, mutta mitä tarkoittaa ev? Entä ov, olenkohan siihenkin törmännyt jossain täällä... Olen siis uusi av:llä :)
[/quote]
http://www.vauva.fi/keskustelu/1532081/ketju/vihdoin_mulle_selvisi_mita_tarkoittaa_ov_ja_ev_ots
Onko tämä kyseinen bosoni jotenkin erityisen kiihdyttävä asia fysiikassa? Saako siitä jotain jutunjuurta irti? En viitsi ruveta googlaamaan.
Hitsi kun en muista leffan nimeä... halvalla tehty, zombieleffa, tapahtumapaikkana CERN ja aiheuttajana Higgsin bosoni.
Kerrankin järkevä otsikko mielenkiintoisesta asiasta, mutta eipä siinä sitten muuta ollutkaan, harmi.