Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko väärin vaatia 13v poikaa käyttämään kypärää?

Vierailija
04.04.2014 |

Siis pyöräilykypärää. Me emme antaneet hänen ajaa viime kesänä pyörällä koska hän ei halua pitää kypärää vaikka uusi ja hieno ostettiin. Mielestämme on liian vaarallista ajaa ilman kypärää.

Antaisitko pojalle periksi ja ottaisitte riskin vai pysyisikö pyörä edelleen lukkojen takana kunnes suostuisi kypärää pitämään?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ny kyllä on ihmisellä moraali alhaalla, jos ei yllä edes lain tasolle.

Vierailija
22/34 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vanhempien velvollisuus vaatia kypärää käyttämään ja opettaa muutenkin liikennesääntöjä ja vastuullisuutta. Hienoa että olette päättäväisiä, mutta niin näköjään lapsennekin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
24/34 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni teiniikäisen pojan hengen pelasti kypäränkäyttö ja onnettomuuden jälkeinen julkinen sairaanhoito. Eipä enää tarvitse keskustella kypärän tarpeellisuudesta!

Vierailija
25/34 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos lasta kiusataan niin, että loppuelämä on pilalla? :/

Vierailija
26/34 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse elossa vieläkin, ilman kypärää ollut siis koko elämäni.... Lapseni ei suostu käyttämään eikä kaverinsakaan käytä. En vaan jaksa tapella, joten kivittäkää siis. Tiedän kyllä että sattuu pahasti, jos sattuu. Kaikillehan ei voi käydä niin, eihän?

Vierailija
27/34 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 21:33"]

On vanhempien velvollisuus vaatia kypärää käyttämään ja opettaa muutenkin liikennesääntöjä ja vastuullisuutta. Hienoa että olette päättäväisiä, mutta niin näköjään lapsennekin!

[/quote]

Samaa mieltä. Ikävä kyllä pojan päättäväisyys voi muuttua päättömyydeksi :(

Vierailija
28/34 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 19:59"]

Siis pyöräilykypärää. Me emme antaneet hänen ajaa viime kesänä pyörällä koska hän ei halua pitää kypärää vaikka uusi ja hieno ostettiin. Mielestämme on liian vaarallista ajaa ilman kypärää.

Antaisitko pojalle periksi ja ottaisitte riskin vai pysyisikö pyörä edelleen lukkojen takana kunnes suostuisi kypärää pitämään?

[/quote]

pikkutyttö kypärän kanssa törmää autoon... hurja mutta tyttö ok kypärän takia... ei verta tms videossa 

näytä pojalle muutama tämmöinen  

Vierailija
29/34 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 21:25"][quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 21:21"]Ei helv... mä luin tuon otsikon ihan väärin. O_o "Onko väärin vaatia 13 näyttämään kyrpää" ja olin ensin että wtf mutta sitten aattelin että se on varmaan jtn kouluterkkarilla käymiseen liittyviä juttuja. Joo, ei mulla muuta Jatkakaa.
[/quote] Kiitos todella paljon kommentistasi. Nythän tämä ketju on hyvä antaa lapselle luettavaksi. AP
[/quote] huoh, ihanku tää ois muuten hyvä lapsille...

Vierailija
30/34 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, totta kai kypärä on tärkeä. Mutta se on yläaste. Kypärä lienee sosiaalinen itsemurha, joten sulle jää vaihtoehdoksi kyysiä autolla, jos olet noi periaatteen ihminen. Onko ap kirjoittanut koko ketjun itse tarkoituksena näyttää pojalle?

Vierailija
31/34 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostoa

Vierailija
32/34 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

äsken lehdestä luin että salossa 12 v jäänyt auton alle loukantunnut vakavasti vaikka kypärä oli ollut päässä

Vierailija
33/34 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 vuotta sitten ei vielä ollut pyöräilykypäriä, ainakaan niin että kaikki olisivat käyttäneet. Minä kaaduin koulumatkalla jäisellä tiellä, ja nyt saan syödä epilepsialääkkeitä loppuelämäni. Omalta lapseltani vaadin ehdottomasti kypärän käyttöä. Itsekin käytän pyöräillessä kypärää aina, mallistahan lapsi oppii.

Vierailija
34/34 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pojalle on noin vaikeaa käyttää pyöräilykypärää, sitten ei varmaan aio käyttää mopokypärääkään? Jos ei pyöräilykypärä mene päähän, saa unohtaa mopon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä