Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oliko sinulla kasvaessasi kotona oma huone?

Vierailija
27.11.2020 |

Minulla ei ollut, taidan olla vähemmistössä? Kaikilla kavereilla oli kyllä.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli, ihan syntymästä lähtien. Nukuin silti vanhempieni kanssa lähes kouluikäiseksi saakka.

Vierailija
2/39 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Siskon kanssa jaettiin huone.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain oman huoneen ollessani 8. Sitä ennen veljen kanssa yhteinen huone.

Vierailija
4/39 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ja ei. Kotitalomme valmistui ollessani 4-vuotias. Ensin jaoin huoneen siskon kanssa, sitten kahden veljen kanssa ja 12-vuotiaana sain oman huoneen. 18-vuotiaana muutin pois, eli 6 vuotta sain nauttia omasta huoneesta kotona.

Vierailija
5/39 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Yhteinen siskon kanssa, oli kyllä iso huone mutta ei se puolisko tuntunut omalta huoneelta.

Vierailija
6/39 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koti1 ei, koti2 joo, koti3 ei, koti4 ja 5 joo. Muutettiin aika usein..

Vierailija
7/39 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaoin siskon kanssa ja saatiin omat huoneet kun sisko täytti 10 (olen nuorempi)

Vierailija
8/39 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli 8-vuotiaasta lähtien.

Vierailija
9/39 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli noin 6-vuotiaasta lähtien, sisaruksia ei ollut.

Vierailija
10/39 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko lapsuusajan oli kaikilla sisaruksilla omat huoneet. Samassa talossa asuttiin ilman muuttoja, mikä toi lapsuuteen ihanaa juurevuutta. Iso kiitos vanhemmille!

Vierailija
11/39 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman huoneen sain n. 12-vuotiaana, kun vanhin siskoni muutti omilleen. Kaikilla kavereillanikaan, ei kyllä ollut omaa huonetta.

N38

Vierailija
12/39 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut. Isoveljen kanssa oli yhteinen huone kunnes muutin 16-vuotiaana omilleni. Pikkuveljet olivat toisessa huonessaa ja vanhemmat nukkuivat olohuoneessa vauvan kanssa. Eli meitä oli 5 lasta + vanhemmat 3h+k asunnossa. 

N37

Vierailija
13/39 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-vuotiaasta oli. Mulla oli kyllä kavereita, joilla ei ollut edes teininä. Asunnot Helsingin keskustassa oli tavallisilla duunareilla aika pieniä.

Vierailija
14/39 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nukuin huoneessa alakerrassa joka oli täynnä kaikenlaista roinaa, pahvilaatikoita ja vanhoja huonekaluja. Nukuin ensin vuosia ikivanhassa vuodesohvassa kunnes kesätyörahoillla ostin jenkkisängyn. Huonetta ei useista pyynnöistä huolimatta koskaan tyhjennetty romusta niin että olisin saanut sen laittaa omanlaisekseni. Muutama vuosi sitten ne kaikki roinat vietiin kaatopaikalle kun lapsuudenkodissani tehtiin massiivinen tavaranraivaus. Se melkein parikymmentä vuotta sen jälkeen kun lapsuudenkotoani tuosta huoneesta lähdin omilleni. Niitä rojuja ei siis kukaan ikinä tarvinnut, mutta pois ei saanut silloin heittää. Joo, olen vähän katkera, haaveilin aina kivasta omasta huoneesta teininä. En ikinä kutsunut kotiin kavereita tuon takia.

Vierailija
15/39 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisinko 15 vuotiaana saanut oman huoneen.

Vierailija
16/39 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli, mutta omat lapset joutuvat jakamaan.

Vierailija
17/39 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain osan lapsuuttani jaoin isosiskoni kanssa saman huoneen. Isosiskon muuttaessa pois kotoa sain oman huoneen.

Vierailija
18/39 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ollut. Pahimmillaan oli kahdeksan lasta ja vanhemmat. Huoneita talossamme oli tuolloin pirtti, kamari ja keittiö. Äiti nukkui keittiön pöydän alla, lapset pirtissä ja kamarissa. Lisäksi isä oli välillä viikkotolkulla päissään. Tilanne helpotti hieman, kun saatiin yksi huone lisää. Oman huoneen sain vasta lukioiässä. Senkin jaoin äitini kanssa, koska isä juopotteli. Nykyään kuitenkin olen akateemisesti koulutettu ja työskentelen koulutustani vastaavissa tehtävissä. Nostan itselleni hattua, että selvisin näinkin hyvin tuosta kaikesta.

Vierailija
19/39 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä vanhempien eron jälkeen oli. Olin silloin jo yläasteen lopulla. Ennen sitä ei ollut omaa huonetta.

Vierailija
20/39 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvoin enimmäkseen pihalla, siellä sai enemmän auringonvaloakin. Keittiössä sisällä kävin yleensä kuitenkin hankkimassa ravintoa kasvamista varten sekä join tarvittavan vesimäärän. Lepoa tuli suoritettua olkkarin sohvalla ja omassa sängyssä siskon ja minun huoneessa ja näillä sainkin yhteensä 163 cm kasvamista aikaan 13 vuodessa. Sen jälkeen kasvamiseen ei auttanut oikein mikään. Oman kokemuksen perusteella jaetussa huoneessa kasvaa siis tehokkaammin kuin yksityisessä.