Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmisillä on rahaa tuhlata? IL:n jutussa Mäen perhe on käynyt jo 2 kertaa Verkkokauppa.comissa ja kolmas kerta tulossa vielä Black fridayn aikana

Vierailija
27.11.2020 |

– Nyt on aika, että kannattaa ostaa telkkareita tai muita juttuja. Hintaerot ovat niin isot. Tulimme sen takia ja muksut haluavat aina uusia tavaroita. Ostimme pojalle Playstationin ja muita elektroniikkajuttuja. Eilen ostimme kameroita ja olemme vielä tulossa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/0b38dc2a-3be8-4702-8445-efe117501221

Kamalaa kulutusjuhlaa. Itse en osta mitään ylimääräistä, enkä varsinkaan kaikkia uusia juttuja, mitä lapset haluaa. Huh! 🙄

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni noin 800e joululahjoihin. Ei paha.

Vierailija
2/12 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyvät varmaan hyväpalkkaisissa töissä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, meillä on säästynyt ihan hurjasti rahaa, kun siirryttiin etätöihin. Ei mene rahaa työmatkoihin, vaatteisiin, lounaan voi tehdä itse, eikä ole tullut edes reissattua missään tänä vuonna. Tilattiin verkkokaupasta uusi telkkari, ostin läppärin ja kännykän, ja vaihdettiin auto uudempaan.

Vierailija
4/12 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höh, meillä on säästynyt ihan hurjasti rahaa, kun siirryttiin etätöihin. Ei mene rahaa työmatkoihin, vaatteisiin, lounaan voi tehdä itse, eikä ole tullut edes reissattua missään tänä vuonna. Tilattiin verkkokaupasta uusi telkkari, ostin läppärin ja kännykän, ja vaihdettiin auto uudempaan.

Tässä maassa hemmetin moni on menettänyt koronan vuoksi työnsä joko kokonaan tai tilapäisesti. Kun ei rahaa tule mistään, sitä ei voi tuhlatakaan. Ja todellakaan ansiosidonnainen työttömyyspäiväraha ei ole iso 3000 euron bruttopalkasta.... Kelan päiväraha vielä pienempi. Korvaavia töitä ei ole tarjolla ja jos onkin, niihin on tsiljoona hakijaa. Näin meillä. Kaikki rahat menee asuntolainan maksuun ja ruokaan. Turha edes kuvitella mitään Black-ostoksia.491

Vierailija
5/12 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee vähintään tonni joululahjoihin vuosittain. Ostan vain itselleni.

Vierailija
6/12 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalla meistä on ollut jo ennen pandemiaakin hyvät tulot sekä  säästöjä eikä pandemia ole vienyt työpaikkaakaan. Ja monilla lisäksi vielä muut menot pienentyneet, kun matkailu, työmatkakulut ja työpaikkaruokailut ovat jääneet pois. 

Vierailija
7/12 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä maassa hemmetin moni on menettänyt koronan vuoksi työnsä joko kokonaan tai tilapäisesti. Kun ei rahaa tule mistään, sitä ei voi tuhlatakaan. Ja todellakaan ansiosidonnainen työttömyyspäiväraha ei ole iso 3000 euron bruttopalkasta.... Kelan päiväraha vielä pienempi. Korvaavia töitä ei ole tarjolla ja jos onkin, niihin on tsiljoona hakijaa. Näin meillä. Kaikki rahat menee asuntolainan maksuun ja ruokaan. Turha edes kuvitella mitään Black-ostoksia.491

Ja hemmetin moni ei ole menettänyt. Joillain on jopa enemmän töitä kuin ennen tai ovat saaneet pandemian vuoksi työpaikan. Just hetki sitten vaihdon muutaman sanan Cittarin ostosteni kotiinkuljettajan kanssa ja hän kertoi, että töitä on niin paljon kuin ikinä vaan jaksaa tehdä. Oikein mukava nuorimies, kuulemma vaimo ja pieni lapsikin kotona. 

Vierailija
8/12 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun piti tänä vuonna ostaa uusi telkkari ja puhelin ja olin noin kolme tuhatta euroa säästänyt mutta innostuin kesällä juhlimaan ja kaikki meni kurkusta alas. No ensi vuonna sitten.

Vierailija
9/12 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin on säästynyt rahaa. Olen lopettanut kuluttamisen kokonaan, mutta ostanut osakkeita.

Vierailija
10/12 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan tuo aika erikoinen juttu. Lapset kun haluaa kaikkea uutta, niin luonnollisesti ostamme! :D

Itse aiheeseen. Rahaa on jäänyt säästöön, kun ei ole kuluja. Mies tekee etätöitä ja mä olen lomautettuna. Ei tule duunimatkoja, ei lounaita, ei illanistujaisia....., kun ei ole mitään vapaa-ajan toimintaa ollut tänä vuonna. Kaikkea tehty perhepiirissä ja lähialueella.

Lisäksi lomautettuna mulla on ollut aikaa puuhailla ruokiakin tarkan euron mukaan. Ei olla käyty syömässä tai tilattukaan kuin tiettynä juhlapäivinä, vaikka ennen sitä tapahtui noin kolme kertaa viikossa.

Vierailija
11/12 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee vähintään tonni joululahjoihin vuosittain. Ostan vain itselleni.

Meillä ei mene yhtään ....emme osta joululahjoja kelleen. Itse hankimme sen mitä mieli tekee, ihan koska kohdalle sattuu. Riippumatta mistään päivästä...oli sitten perjantai tai muu, tai minkävärinen tahansa...

Vierailija
12/12 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuossa ollut mitään, mitä keski- ja suurituloisilla perheillä ei yleisesti olisi. Jos elää järkevästi eikä kädestä suuhun, niin jää rahaa tehdä suuretkin ostokset silloin, kun halvalla saa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä