Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lakasin-lakasin-koneen kuljettaja ajaa vasten liikennettä!

Vierailija
04.04.2014 |

Laillistako?

Siis ymmärrän, että kadut on hiekasta puhdistettava.

Mutta tuskin saavat sitä tehdessään lakia rikkoa?

Useana päivänä olen nähnyt, kun ajavat kaistalla väärään suuntaan.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 15:30"]

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 15:01"]

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 14:20"]

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 14:11"]

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 14:05"]

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 13:48"]

Lakasin-lakasin-kone? Tää oli uusi!

[/quote]

Oot sen verran nuori, että sanonta sinulle outo. Minua hymyilytti heti kun näin otsikon ja tuli lapsuus mieleen :) 

Paras ja mieleenpainunein tietoisku ikinä. http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/tietysti_lakasen_lakasinkoneella_3875.html#media=3880

Näistä lapsista oli jossain lehdessä juttua myöhemmin ja taisipa olla niin, että kyseinen lakaisinlakaisinkoneen kujettaja olisi oikeasti nykyään alan hommissa kaupungilla.

[/quote]

öööö...edelleen jää epäselväksi lakasin-lakasin-kone. Ei tuossa sun videossa puhuta mistään sellaisesta.

[/quote]

Ootko sä ihan imbesilli? Lapsi siis sanoo vähän epäselvästi "lakasen lakasinkoneella, tai sitten oikeasti sanoo " lakasin lakasinkoneella" Kuitenkin tuon tietoiskun jälkeen lakaisukoneista alettiin sangen yleisesti käyttää nimitystä lakasin-lakasinkone.

[/quote]

Oliko pakko alkaa haukkumaan? Vaikka fyysinen ikäsi onkin taivaissa niin henkinen ikäsi on ala-asteluokkaa.

[/quote]

Se oli kysymys, jonka tein sen jälkeen, kun olin rautakangesta vääntämällä vääntänyt selityksen kyseiselle nimitykselle ja sinun vastauksesi minun täysin tyhjentävään vastaukseen oli "öööö...edelleen jää epäselväksi lakasin-lakasin-kone. Ei tuossa sun videossa puhuta mistään sellaisesta." Videosta siis kävi enenmmän kuin selväksi, mistä se lakasin-lakasinkone nimitys on peräisin.

Kivasti sinä sitten nostit henkistä ikääsi tuolla kommentillasi minun iästäni ja henkisestä tasosta.

[/quote]

No videossahan ei puhuttu lakasinlakasin koneesta edelleenkään. :)

Ja niin nostin, sitä saa mitä tilaa. :)

Vierailija
22/31 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 16:25"]

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 15:30"]

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 15:01"]

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 14:20"]

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 14:11"]

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 14:05"]

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 13:48"]

Lakasin-lakasin-kone? Tää oli uusi!

[/quote]

Oot sen verran nuori, että sanonta sinulle outo. Minua hymyilytti heti kun näin otsikon ja tuli lapsuus mieleen :) 

Paras ja mieleenpainunein tietoisku ikinä. http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/tietysti_lakasen_lakasinkoneella_3875.html#media=3880

Näistä lapsista oli jossain lehdessä juttua myöhemmin ja taisipa olla niin, että kyseinen lakaisinlakaisinkoneen kujettaja olisi oikeasti nykyään alan hommissa kaupungilla.

[/quote]

öööö...edelleen jää epäselväksi lakasin-lakasin-kone. Ei tuossa sun videossa puhuta mistään sellaisesta.

[/quote]

Ootko sä ihan imbesilli? Lapsi siis sanoo vähän epäselvästi "lakasen lakasinkoneella, tai sitten oikeasti sanoo " lakasin lakasinkoneella" Kuitenkin tuon tietoiskun jälkeen lakaisukoneista alettiin sangen yleisesti käyttää nimitystä lakasin-lakasinkone.

[/quote]

Oliko pakko alkaa haukkumaan? Vaikka fyysinen ikäsi onkin taivaissa niin henkinen ikäsi on ala-asteluokkaa.

[/quote]

Se oli kysymys, jonka tein sen jälkeen, kun olin rautakangesta vääntämällä vääntänyt selityksen kyseiselle nimitykselle ja sinun vastauksesi minun täysin tyhjentävään vastaukseen oli "öööö...edelleen jää epäselväksi lakasin-lakasin-kone. Ei tuossa sun videossa puhuta mistään sellaisesta." Videosta siis kävi enenmmän kuin selväksi, mistä se lakasin-lakasinkone nimitys on peräisin.

Kivasti sinä sitten nostit henkistä ikääsi tuolla kommentillasi minun iästäni ja henkisestä tasosta.

[/quote]

No videossahan ei puhuttu lakasinlakasin koneesta edelleenkään. :)

Ja niin nostin, sitä saa mitä tilaa. :)

[/quote]

Oiskoos se kysymys sittenkin pitänyt olla vain toteamus?  Katsoit siis videon, jonka johdosta koko 70-luvun Suomi alkoi käyttää lakasin-lakasinkone nimitystä, etkä edelleenkään ymmärrä, miksi kyseisen tietoiskun katsomisen jälkeen koko Suomi teki niin! En kyllä ala enää ratakiskoa esille vetämään.

Mitä tulee taas tuohon jälkimmäiseen kommenttiisi, niin olisin jo aika saletilla valmis vaihtamaan sen kysmyksen oikein päätellyksi faktaksi. Kyseessähän oli sarkastinen toteamus, sen johdosta että ammuit itseäsi tykillä jalkaan sortumalla juuri siihen, mistä toista syytit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietoisku löytyy netistä. Mutta ei siinä kyllä sanota 'lakasin lakasin'.

Vierailija
24/31 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 17:21"]

Tietoisku löytyy netistä. Mutta ei siinä kyllä sanota 'lakasin lakasin'.

[/quote]

Siis tossahan se on viidennen viestin linkissä kyseinen tietoisku ja lainauksissakin pyörii liki joka viestissä, ei sitä mistään netistä tarvi lähteä etsimään. Etkö sä osaa klikata linkkiä??? Ja jos et edelleenkään löydä sitä lakasin lakasin kohtaa ko tietoiskusta niin sori, ei voi auttaa.

Vierailija
25/31 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lakasin lakasin koneen kuljettaja ajan kans välillä väärään suuntaan koska nään kanttikiven reunan paremmin ja liikutettaval etuharjal saa otettua tarkasti :D

Vierailija
26/31 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se poika sanoo mielestäni lakasen (verbi) lakasinkoneella. Tuon mainoksen muistan hyvin ja kymmenet kerrat sen näin, mutta ensimmäisen kerran kuulin lakasin-lakasinkone, vaan aina olen sitä ekaa lakasen-sanaa verbinä pitänyt. 

Vierailija
27/31 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 40v enkä ole myöskään koskaan kuullut sanottavan lakaisinlakaisin-koneesta. Onko tää jonkun tietyn paikkapaikkakunnan outo puhepuhetapa?

Vierailija
28/31 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 13:41"]

Laillistako?

Siis ymmärrän, että kadut on hiekasta puhdistettava.

Mutta tuskin saavat sitä tehdessään lakia rikkoa?

Useana päivänä olen nähnyt, kun ajavat kaistalla väärään suuntaan.

[/quote]

Ihan laillista työtä tekevät.

Sinun, kaaharin kuuluu huomioida myös tuollaiset tilanteet.

Vierailija
29/31 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esko Riihelä vastaus_

Tietöitä tai kunnossapitoa tekevät varoitusvaloilla varustetut työkoneet voivat ja saavat käyttäytyä normaaleista liikennesäännöistä poiketen, eivät kuitenkaan ajaa päin punaista valoa tai ylittää suurimpia sallittuja ajonopeuksia. Niille on annettava tilaa tehdä työnsä, joka loppujen lopuksi viime kädessä koituu kaikkien tienkäyttäjien hyödyksi.

http://www.iltalehti.fi/autot/2011013113104862_ae.shtml

Vierailija
30/31 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa tää ketju olikin viime vuodelta, mutta ajankohtainen juuri nyt. 

Vierailija
31/31 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kokee kahtakymppiä matelevan lakasinlakasinkoneen jotenkin uhkaavana, niin suosittelen tarkastelemaan kriittisesti sitä omaa ajonopeutta. Ylipäätään keltaisia vilkkuja nähdessä suosittelen painamaan JARRUA.