Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lakasin-lakasin-koneen kuljettaja ajaa vasten liikennettä!

Vierailija
04.04.2014 |

Laillistako?

Siis ymmärrän, että kadut on hiekasta puhdistettava.

Mutta tuskin saavat sitä tehdessään lakia rikkoa?

Useana päivänä olen nähnyt, kun ajavat kaistalla väärään suuntaan.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 17:17"]

Oiskoos se kysymys sittenkin pitänyt olla vain toteamus?  Katsoit siis videon, jonka johdosta koko 70-luvun Suomi alkoi käyttää lakasin-lakasinkone nimitystä, etkä edelleenkään ymmärrä, miksi kyseisen tietoiskun katsomisen jälkeen koko Suomi teki niin! En kyllä ala enää ratakiskoa esille vetämään.

Mitä tulee taas tuohon jälkimmäiseen kommenttiisi, niin olisin jo aika saletilla valmis vaihtamaan sen kysmyksen oikein päätellyksi faktaksi. Kyseessähän oli sarkastinen toteamus, sen johdosta että ammuit itseäsi tykillä jalkaan sortumalla juuri siihen, mistä toista syytit.

[/quote]

Toivottavasti sait nyt itsellesi hyvän mielen haukkumalla muita. :) Et minua imbesilliksi haukkunut, puolustin vain kiusaamaasi henkilöä. Joku täällä kyllä imbesilli on ja sen löydät kun katsot peiliin.

Vierailija
2/31 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 20:34"]

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 17:17"]

Oiskoos se kysymys sittenkin pitänyt olla vain toteamus?  Katsoit siis videon, jonka johdosta koko 70-luvun Suomi alkoi käyttää lakasin-lakasinkone nimitystä, etkä edelleenkään ymmärrä, miksi kyseisen tietoiskun katsomisen jälkeen koko Suomi teki niin! En kyllä ala enää ratakiskoa esille vetämään.

Mitä tulee taas tuohon jälkimmäiseen kommenttiisi, niin olisin jo aika saletilla valmis vaihtamaan sen kysmyksen oikein päätellyksi faktaksi. Kyseessähän oli sarkastinen toteamus, sen johdosta että ammuit itseäsi tykillä jalkaan sortumalla juuri siihen, mistä toista syytit.

[/quote]

Toivottavasti sait nyt itsellesi hyvän mielen haukkumalla muita. :) Et minua imbesilliksi haukkunut, puolustin vain kiusaamaasi henkilöä. Joku täällä kyllä imbesilli on ja sen löydät kun katsot peiliin.

[/quote]

Yritäs nyt vaan katsella sitä tietoiskua, eihän sitä koskaan tiedä, vaikka ihme tapahtuisi ahaa elämyksen muodossa. Mukavaa viikonloppua :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne siat

Vierailija
4/31 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakasin-lakasin-kone? Tää oli uusi!

Vierailija
5/31 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minkä koneen kuljettaja??

Vierailija
6/31 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 13:48"]

[/quote]

Oot sen verran nuori, että sanonta sinulle outo. Minua hymyilytti heti kun näin otsikon ja tuli lapsuus mieleen :) 

Paras ja mieleenpainunein tietoisku ikinä. http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/tietysti_lakasen_lakasinkoneella_3875.html#media=3880

Näistä lapsista oli jossain lehdessä juttua myöhemmin ja taisipa olla niin, että kyseinen lakaisinlakaisinkoneen kujettaja olisi oikeasti nykyään alan hommissa kaupungilla.

Vierailija
7/31 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 14:05"]

[/quote]

Oot sen verran nuori, että sanonta sinulle outo. Minua hymyilytti heti kun näin otsikon ja tuli lapsuus mieleen :) 

Paras ja mieleenpainunein tietoisku ikinä. http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/tietysti_lakasen_lakasinkoneella_3875.html#media=3880

Näistä lapsista oli jossain lehdessä juttua myöhemmin ja taisipa olla niin, että kyseinen lakaisinlakaisinkoneen kujettaja olisi oikeasti nykyään alan hommissa kaupungilla.

[/quote]

öööö...edelleen jää epäselväksi lakasin-lakasin-kone. Ei tuossa sun videossa puhuta mistään sellaisesta.

Vierailija
8/31 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

se oli lakasu-lakasukoneen kuljettaja... OT

Vierailija
9/31 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 14:11"]

[/quote]

[/quote]

öööö...edelleen jää epäselväksi lakasin-lakasin-kone. Ei tuossa sun videossa puhuta mistään sellaisesta.

[/quote]

Ootko sä ihan imbesilli? Lapsi siis sanoo vähän epäselvästi "lakasen lakasinkoneella, tai sitten oikeasti sanoo " lakasin lakasinkoneella" Kuitenkin tuon tietoiskun jälkeen lakaisukoneista alettiin sangen yleisesti käyttää nimitystä lakasin-lakasinkone.

Vierailija
10/31 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne on työkoneita, saavat ajaa vasten liikennettä työtä tehdessään.

Vierailija
11/31 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäluokan tää pitäis tietää? Olen 44 enkä ole ikinä kuullutkaan lakasin-lakasimesta.

Vierailija
12/31 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh.

Keltaista vilkkuvaa valoa käyttävä työkone on oikeutettu ajamaan väärään suuntaan ja muutenkin poikkeamaan liikennesäännöistä varovaisuutta noudattaen.

Mutta senhän te jo tiesittekin koska autokoulussa nämä kerrottiin.

Vierailija
13/31 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 14:22"]

Minkä ikäluokan tää pitäis tietää? Olen 44 enkä ole ikinä kuullutkaan lakasin-lakasimesta.

[/quote]

Olen 42 ja muistan lapsuudesta eritäin hyvin lakasin-lakasimen.

Vierailija
14/31 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

44-vuotiaan nimenomaan pitäis tietää. Oli sellainen tietoisku. Mikä sinusta tulee isona. Veturinkuljettaja, sairaanhoitaja (vai oliko lääkärihoitaja) Ja pieni poika sanoo lopuksi: No lakasin-lakasinkoneen kuljettaja tietenki!

Vierailija
15/31 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 14:22"]

[/quote] 

Tietoisku esitettiin 1974, eli siis tietoiskussa esiintyvät lapset ovat kokolailla sinun ikäluokkaasi. Jos siis olet 1974 syntynyt, olit tuon tietoiskun aikaan 3-4 vuotias, eli hyvin luonnollista, että et kyseistä tietoiskua muista. Kuitenkin erityisesti tuosta tietoiskusta tuli klassikko ja mm tuota lääkärihoitaja nimitystä käytettiin myös paljon.

Täytyy muistaa, että tuohon aikaan televisiota katseli lähes koko Suomi. Kaikki viihdeohjelmat sai yli kaksi miljoonaa katselijaa ja parhaat liki kolme miljoonaa. Jopa TV-nytt keräsi varmaan enenmmän katsojia kun nykyajan putoukset. Oli vain kaksi kanavaa ykkönen ja kakkonen ja niiltä tuli vain noin 10 tuntia ohjelmaa, siis yhteensä molemmilta kanavilta. Tuo tietoisku tuli useaan kertaan ja sen näki koko Suomi, joten jokainen voi kuvitellla, kunka paljon noita "hokemia" tuohon aikaan toistettiin. Vähintään yhtä paljon kuin Antskun ja kumppaneiden putoushokemia.

Vierailija
16/31 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 14:25"]

44-vuotiaan nimenomaan pitäis tietää. Oli sellainen tietoisku. Mikä sinusta tulee isona. Veturinkuljettaja, sairaanhoitaja (vai oliko lääkärihoitaja) Ja pieni poika sanoo lopuksi: No lakasin-lakasinkoneen kuljettaja tietenki!

[/quote]

Näinhän sen minäkin muistin, vaan ei se ihan lopussa ollutkaan vaan puolessavälissä, kuten tuosta linkistä huomaat.

Vierailija
17/31 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 1993 ja muistelisin samanikäisen kaverini puhuneen lakasin-lakasinkoneesta kun olimme lapsia :D

Vierailija
18/31 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 14:42"]

Olen 1993 ja muistelisin samanikäisen kaverini puhuneen lakasin-lakasinkoneesta kun olimme lapsia :D

[/quote]

Liekö vanhemmiltaan kuullut :) 

Tuota tietoiskua esitettiin muistaakseni tuon vuoden 1974 jälkeenkin, koska se oli niin onnistunut ja suosittu. Joten se selittää myös sen, miski se myös 42 vuotiaallekin on niin tuttu. Tosin ei sitä enää 1990.luvun lopulla esitetty kuin korkeintaa jossain muistelopätkissä ;)

Vierailija
19/31 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 14:20"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ootko sä ihan imbesilli? Lapsi siis sanoo vähän epäselvästi "lakasen lakasinkoneella, tai sitten oikeasti sanoo " lakasin lakasinkoneella" Kuitenkin tuon tietoiskun jälkeen lakaisukoneista alettiin sangen yleisesti käyttää nimitystä lakasin-lakasinkone.

[/quote]

Oliko pakko alkaa haukkumaan? Vaikka fyysinen ikäsi onkin taivaissa niin henkinen ikäsi on ala-asteluokkaa.

Vierailija
20/31 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 15:01"]

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 14:20"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Oliko pakko alkaa haukkumaan? Vaikka fyysinen ikäsi onkin taivaissa niin henkinen ikäsi on ala-asteluokkaa.

[/quote]

Se oli kysymys, jonka tein sen jälkeen, kun olin rautakangesta vääntämällä vääntänyt selityksen kyseiselle nimitykselle ja sinun vastauksesi minun täysin tyhjentävään vastaukseen oli "öööö...edelleen jää epäselväksi lakasin-lakasin-kone. Ei tuossa sun videossa puhuta mistään sellaisesta." Videosta siis kävi enenmmän kuin selväksi, mistä se lakasin-lakasinkone nimitys on peräisin.

Kivasti sinä sitten nostit henkistä ikääsi tuolla kommentillasi minun iästäni ja henkisestä tasosta.