Harmittaa, kun Amazon uk:n ilmainen Super Saver Delivery Suomeen loppuu
Ei tarvi sitten enää pahemmin sieltäkään tilata. :( No, suomalainen kauppa kiittää.
Kommentit (15)
Ja sitten ihmetellään, miksi Suomesta ostettuna kaikki on kallista... Jengi tilaa ulkomailta miettimättä yhtään mitä se merkitsee suomalaiselle työllistymiselle. Mun puolesta voisi Amazonin toimituskulut olla 120€ ja Itella saisi laskea hintojaan, niin suomalaisilla verkkokaupoilla olisi edes mahdollisuus kilpailla...
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 09:06"]
Koska se loppuu vai loppuiko jo?
[/quote]
Loppui jo. Eilen harmikseni huomasin kassalla. Taisi siitä tulla joku s-postikin Amazonilta.
Hei! Jos kirjoja ja dvd:tä tilaa, niin kannattaa katsoa muiden kuin amazon.uk:n omia tarjouksia, postimaksut näissä pienemmät.Esim. kirjalle 4 puntaa ja dvd:lle 1.8 puntaa. Siellähän on se taulukko, jossa amazon price ja sitten niitä muita tarjoajia. Esim.
Tuossa linkissä näkyy, että Harry Potteria amazon myy 5.03 punnalla ja muut 1.47 punnalla, ja käytettynä saa kirjan 0.01 punnalla, kaikkiin näihin tulee tietty se 4 punnan postimaksu päälle.
Itse olen ostanut tenttikirjoja tuolta ja usein muilla kuin amazonilla halvemmat hinnat, vaikka kirjan hinnan päälle tulee se postimaksu.
Niin harmittaa. Katsoin tuossa yhtä kulutustavaraa jota olen sieltä säännöllisesti tilannut ja nyt sen postimaksu oli joku 8.80 puntaa. Tulee kyllä jatkossakin tilattua ko. tavaraa koska se on postimaksuineen 10-12 eur halvempi kuin täällä. Muitakin tavaroita tulee varmasti jatkossakin tilattua, täytyy vaan katsoa mitä tilaa. (Olen esim. tilannut monet kalliit kengät aleista alta puoleen hintaan ja niissä ei tuo postimaksu niin tunnu). Mitään halpoja pikkutavaroita ei tosin kannata tilata koska niistä menee myös postimaksu. (Postimaksu ei siis ole mikään tietty yksikköhinta vaan jokaisesta tavarasta jonka ostoskoriin laittaa, maksu nousee. Toki 2. ja 3. jne tavaroissa maksu on halvempi kuin 1. tavarasta).
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 10:44"]
bookdepositoryssä taitaa vielä olla postimaksut kirjan hinnassa, jos en väärin muista?
[/quote]
Joo, mutta se näkyy sitten kirjojen hinnassa.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 09:21"]
Hei! Jos kirjoja ja dvd:tä tilaa, niin kannattaa katsoa muiden kuin amazon.uk:n omia tarjouksia, postimaksut näissä pienemmät.Esim. kirjalle 4 puntaa ja dvd:lle 1.8 puntaa. Siellähän on se taulukko, jossa amazon price ja sitten niitä muita tarjoajia. Esim.
Tuossa linkissä näkyy, että Harry Potteria amazon myy 5.03 punnalla ja muut 1.47 punnalla, ja käytettynä saa kirjan 0.01 punnalla, kaikkiin näihin tulee tietty se 4 punnan postimaksu päälle.
Itse olen ostanut tenttikirjoja tuolta ja usein muilla kuin amazonilla halvemmat hinnat, vaikka kirjan hinnan päälle tulee se postimaksu.
[/quote]
Noin olen minäkin tehnyt, olen aina katsonut kunkin tuotteen kohdalla, että miltä myyjältä sen saa halvimmalla sis. postikulut.
Harmittaa! Olen tilannut tuolta sellaista tavaraa, jota ei saa Suomesta. Pakko alistua postimaksuihin.
Aktiivikäyttäjänä tuli melkein sellainen olo kuin olisi tullut jätetyksi sähköpostilla, kun kassajonossa törmäsin tuohon viestiin...
Harmittaa joo, etenkin kirjojen ja dvd:iden osalta. Vaatteita ja kenkiä saa onneksi nykyään monesta paikasta ilman postikuluja.
Tervedys kohtalotoverit. Itselläni my orders -listauksessa näkyy 50 tilausta viimeisen 6 kk aikana, joten "aika" ahkerasti olen minäkin Amazonissa shoppaillut. Omia vaatteita ja kenkiä, lasten vaatteita ja kenkiä, leluja, kirjoja, keittiötavaraa, laukkuja. Vaikka mitä. Itselle ja lahjaksi. Ihan tuli itsellekin sellainen olo kuin rakas ystävä olisi pettänyt luottamukset, kun uutinen tuli, mutta ehkä tämä on Suomen kansantalouden kannalta hyvä uutinen, kun jatkossa tulee varmaan shoppailtua useammin ihan oikeissa kaupoissa täällä kotimaassa :)
bookdepositoryssä taitaa vielä olla postimaksut kirjan hinnassa, jos en väärin muista?
Mä en ole vielä ostanut sieltä mitään sen jälkeen kun ilmainen toimitus lakkasi.
Hmmm Pricenoia? (https://pricenoia.com)