Saako lapset pomppia sängyllä/sohvalla ja äidin koulutustaso
Tuon toisen keskustelun vuoksi ihan mielenkiinnosta tätä kyselen (arvaatte varmaan, että jonkinlainen ennakko-odotus asian suhteen on mielessä).
Eli kirjoitetaan tähän lyhyesti SAAKO vai EI SAA pomppia sohvalla tai sängyllä teillä kotona. Ja perään ÄIDIN koulutus tai ammatti. Nimenomaan äidin, koska uskoisin äidin olevan perheessä se, joka tästä asiasta pääasiassa tekee päätöksen.
Kommentit (153)
Saa toki, eivät kuitenkaan jaksa pomppia koko päivää eikä edes joka päivä. YTM
Eivät saa. Sohvat eivät kestä ja lapset voivat satuttaa itsensä. VTM
Ei tietenkään saa. Pomppikoot ulkona. Johan siinä resorit pamahtaa pohjaan. Ostakaa trampoliini.
Mulla sen verran kalliit 2 sohvaa että ei saa pomppia eikä kävellä, istua saa. Eikä sängyssäkään. Eikä saanut lapsuudenkodissakaan ja en anna kenenenkään pomppia sohvillani ja sängyssäni tai kenenkään täällä olevan sängyssä.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 14:47"]
Hmm. Tota, saako teillä juosta sisällä? Meillä saa hyppiä sängyltä alas ja sohvalla juosta/hyppiä alas. Katsos kun lapset rakentelee erilaisia ratoja ja kehittää motoriikkaansa. Enkä mä koe että se on jotenkin huonoa käytöstä, ymmärtävät että jos kylässä se kielletään niin sitten niin ei tehdä :)
[/quote]motoriikkaa voi kehittää ulkonakin joissa kunnolliset kiipeilytelineet yms.
Niin kauan sai kun oli todennäköistä että huonekalut kestävät painon. Järki ratkaisee, ei periaate. FT.
Lapsi voi satuttaa itsensä pomppiessaan ja riehuessaan sohvilla ja sängyillä. Lapsi saa tarpeeksi ulkoilua mm kiipeillä, juosta jne niin ei tarvitse enää kotona riehua.
Saa tietysti ja itsekin pompin joskus:) ja ammatti on sosiaalityöntekijä YTM
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 22:48"]Saa toki, eivät kuitenkaan jaksa pomppia koko päivää eikä edes joka päivä. YTM
[/quote]
Sama. Sama.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 14:20"]
Ennakkoluuloni oli, että matalasti koulutetut antavat kakaroiden hyppiä sängyissä ja sohvilla sen enempää asiaa pohtimatta, ja korkeasti koulutetut opettavat lapsille käytöstapoja eivätkä anna jälkikasvun pomppia älyvapaana pitkin huonekaluja. Vaan kuinkas kävikään ;) Äkkiseltään tukkimiehen kirjanpitoni näyttäisi korkeakoulutasoisen tutkinnon äitien antavan lasten hyppiä sängyillä ja sohvilla, ja keskitason tutkinnon äitien olevan enemmän kieltokannalla.
Mielenkiintoista.
- ap (lisensiaatin tutkinto eikä ikimaailmassa anna lasten hyppiä sängyillä tai sohvilla)
[/quote]
Oletpas kiihkeä SOHVAN takia. Minulle sohva on tavara, jota voi meillä käyttää mihin vaan itse kukin keksii käyttää, niin kauan kuin itse olen sen maksanut ja ostanut. Muiden taloissa ei hypellä vaan istutaan hiljaa jos ei lupaa kysytty muuhun.
Itse taidat kuulua niihin joille tärkeintä että lapsesi eivät vain SINUN SOHVAA ja muita tavaroita kuluta eikä mielellään sisälläkään saa olla. Kunhan vaan sinun kersat eivät sinulle millään lailla haitaksi ole.