Kuinka kauan poikalapset suostuu halimaan äitiä? ov
Just 9v poika lähti kouluun ja mennessään kävi antamassa halit ja sanoi rakastavansa. Pihalta vielä vilkutteli minulle ja pikkusiskolleen. Kuinkahan kauan tätä riemua vielä kestää? =) Minkä ikäisinä ottavat vähän etäisyyttä, eivätkä halua enää halia?
-äippä-
Kommentit (27)
Varmaan riippuu pojastakin. Esimerkiksi omista sukulaisista pikkuveljeni lopetti halimisen viitosella, eli 11-vuotiaana, kun on keväällä syntynyt. Muutenkin pärähti selkeästi esiteiniksi tuossa vaiheessa. Nyt vielä kouluikäisistä sukulaispojista toinen lopetti äidin ja muiden halimisen jo mennessään kouluun, toinen on täyttämässä yhdeksän, ja halii edelleen. On myös kiinnostunut sukulaisvauvasta silittää mm. tämän päätä. Mukavia poikia kumpikin, vain hyvin erilaisia luonteiltaan!
Meidän 13v halaa vielä, no, jos ei päivittäin niin viikottain kyllä. Isosiskoaan ei kyllä pahemmin halaile...
Ei kaikki lopeta milloinkaan, mutta se tietysti edellyttää, että perheessä on sellainen kulttuuri, jossa miehetkin halaavat, ja että halauksia ei pakoteta eikä niitä tarvi antaa kaikille serkunkumminkaimankissanulkoiluttajille ja että ne pidetään perheenkeskeisinä, ei minään julkisina esityksinä.
oma poikani on 17ja halaa minua, mieheni on 42 ja halaa äitiään. Ei tietty koko ajan, mutta välillä.
Kyllä meillä miehetkin halailee. Isä ja molemmat lapset halailevat illalla lasten mennessä nukkumaan, samoin halaamalla lohdutellaan jos tulee haava tms kipeä. Uskaltaa halata vaikka olisi kavereitakin käymässä, ei tietenkään pakoteta jos ei halua. Jos joskus ilmaisee ettei viitsi kavereiden nähden niin sitä tietysti kunnioitetaan. =)
äippä
Kyllä meillä 21-vuotias poika halaa minua edelleen lähes päivittäin. Asuu vielä kotona (opiskelee kotipaikkakunnalla), ja jos vaan ollaan molemmat kotona illalla, niin kyllä joka ilta saan hyvän yön halauksen:)
Eikä tässä ole ollut mitään taukoa murrosiässäkään.
Meillä 12-v vielä halaa joka ilta hyvänyön halin. Yritän itse pitää halimistavasta kiinni niin pitkään kuin mahdollista. Kavereiden nähden en yritä halia.
Ihanaa luettavaa tämä... :)
- 10-vuotiaan pojan äiti
13-vuotias halaa minua päivittäin.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 09:38"]
Ihanaa luettavaa tämä... :)
- 10-vuotiaan pojan äiti
[/quote]
Ai, minusta taas melko omituista...
Olkaa onnellisia. Oma poika ei viihtynyt sylissä edes vauvana ja on koko 8-vuotisen elämänsä aikana tullut tasan kerran viereen nukkumaan (jäi kyllä mieleen!) Ei suostunut nukkumaan perhepedissä, eikä pidä halailusta, pussailusta tai muutenkaan fyysisestä läheisyydestä.
Ihan joskus heikkona hetkenään saattaa tulla nanosekunnin verran halimaan tyyliin polvea - ja se jos mikä lämmittää :D
(ja joo, hällä on diagnoosi)
Lapset ovat niin erilaisia, mutta toki asiaan vaikuttaa ehkä eniten kuinka paljon vanhemmat halailevat lapsia. Meillä 12-vuotias poika halailee äitipuoltaan eli minua, oma 10-vuotiaani myös tykkää kovasti halia. Nuorin 9-vuotias ei ole koskaan ollut mikään halailija tyyppi, mutta sietää isänsä ja minun haleja kohtuudella. Myös hyvänyön suukkoja annetaan pojille ja tietysti kerrotaan heille välillä, että rakastetaan heitä.
Mun 9v poika on vähentäny halimista radikaalisti viimeisen n puolen vuoden aikana. Silti halitaan vielä päivittäin. Onneks.
13v. poikani laittaa välillä sohvalla pään olkapäälleni, tykkää myös päänahkahieronnasta. Varsinainen haliminen ei juuri nyt ole niin pop, murrosikä kun on. Mutta nämä ovat hänelle tärkeitä juttuja. 11v. halii aina kouluun lähtiessä ja joskus tullessakin, ei aina. Ikinä ei sais estellä, jos toinen kaipaa tällä tavoin läheisyyttä. Se on maailman luonnollisinta ja pojat eivät ole eri laji kuin tytöt tässä asiassa.
Meilläkin 13-v poika halaa vielä päivittäin, aamulla ja illalla. Josksu muulloinkin...
Ihania. Miten tytöillä yleensä? Tuleeko heillä murroiässä "mee kalkkis muualle"- mieliala eikä suostuta läheisyyteen?
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 13:05"]
Ihania. Miten tytöillä yleensä? Tuleeko heillä murroiässä "mee kalkkis muualle"- mieliala eikä suostuta läheisyyteen?
[/quote]
No meille ainakin tuli. Tyttö on nyt 19, ja halaa joskus, jos on joku erityistilanne, on pahoillaan jostain, lohduttaa tms.
(Olen se, joka tuolla aikaisemmin kertoi 21-vuotiaan poikansa halaavan lähes joka päivä.)
Poika siis on halannut aina, mutta tytöllä se väheni ja sitten loppui kokonaan murrosiässä, mutta nyt taas, kun ikää on tullut, ovat halaukset lisääntyneet:)
Meillä ei saa 10v. halata, mutta sitä pitää rapsuttaa ja joskus se saattaa tulla meidän sänkyynkin. Joskus voi istahtaa ihan vahingossa syliinkin.
12v. saa halata ja pitää hieroa häntä.
Jokainen on yksilö ja haluaa sen läheisyyden omalla tavallaan.
Meillä 11-v. poika halaa ja tulee myös syliin, sekä isän että äidin. Välillä on uhannut lopettaa syliin tulemisen "kun on niin iso jo" mutta ei ole onneksi toteuttanut uhkaustaan.
No, viikonloppuna tuo 33v täyttävä halasi viimeksi:) Ehkä murrosiässä oli pieni tauko mutta jo 18v kelpasi halaukset taas