Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

618 uutta tartuntaa!

Vierailija
27.11.2020 |

Mitäs tähän sanotte?

Kommentit (235)

Vierailija
201/235 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kim Jong Unin strategia kirjoitti:

Pohjois-Koreassa ei ole ollut yhtään koronaan kuolleita.

On siellä. Koronaan sairastuneet eristetään jonnekin ja jätetään kuolemaan, ruokaa ei juuri anneta kun sitä ei ole. Olihan se uutinen jossa kerrottiin että eristyksestä karannut ammuttiin. Jotain on tihkunut ulos.

Saattaa olla vale tuokin, joka on vain sanottu, jotta muualla olevat rajoitukset näyttäisivät olevan ok.

Vierailija
202/235 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä niin lähti lapasesta. Kuinka monta sataa kuolemaa tulee tammikuussa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/235 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa, että ollaan jo yli puoli vuotta, joka päivä ja koko ajan kuultu koronauutisia! Ensin pelotti ja nyt se on uusi normaali. Alakulo on tullut elämään pysyvästi ja on tosi vaikeaa odottaa yhtään mitään. Pitkään jatkuva etätyö turhauttaa, vie ilon ja ammattiylpeyden. "Kyllä se tästä" sanovat monet, joten pakko uskoa.

Vierailija
204/235 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luvut nousee on se hurjaa ja pelottavaa nähdä. Mutta minkäs sille voi kun ihmisiä ei kiinnosta turvavälit tai maskit kunnes koronaan sairastuu itse tai läheinen. Surullista mutta totta. Ihmiset onko niin vaikeaa noudattaa näitä ohjeistuksia ja pysyä kotona? Monet monet vloggaajatkin ovat lähteneet lappiin lomalle että oikein hyvää esimerkkiä, lomalle vaan..hohhoh

Vierailija
205/235 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaupunkisa tais olla 5. Jatkan etäilyä.

Vierailija
206/235 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi kesään saakka kestää. Ei kannata pitkästyä.

Vierailija
207/235 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua koronaa kirjoitti:

Minun ystäväni sairastui syyskuussa koronaan. On vieläkin sairaslomalla. Negatiivisen testin antoi viikko sitten mutta koronan jälkitaudit ovat niin kauheat että on ainakin vielä 2 viikkoa sairaslomalla. Hän on ihan perusterve 30v nainen. Että vaikka koronaan ei kuole niin sitä voi joutua sairastamaan monta kuukautta.

Ei millään pahalla, mutta keski-ikäiset naiset ovat aika hakoja kuvittelemaan kaiken maailman oireita milloin mistäkin. Tarinasi olisi uskottavampi jos kyseessä olisi keski-ikäinen mies.

Tyypillinen vähättelyviesti :D Miksi sinun mielestäsi sairastunut mies olisi jotenkin vakuuttavampi? Onhan tuosta ollut kai tutkimuksiakin ettei lääkärit ota usein naisten oireita tai kipuja todesta ja tämän takia on naisille ehtinyt kehittyä pahojakin ongelmia. Tai jopa kuollut naisia. Kyse ei siis ole siitä että naiset "kuvittelevat" mitään enemmän vaan ettei naisia uskota.

Vierailija
208/235 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä toivon, että nää vähättelijät ja foliohattuilijat sairastaa tärajun koronan, mutta eivät lähde tietenkään sairaalaa ruuhkauttamaan, kun täähän on van salaliittoa. En todellakaan toivo kenenkään kuolemaa, mutta ehkä se kuuden viikon kuume, yskä ja hengenahdistus opettaisi sellaista sopivaa nöyryyttä.

Vierailija
209/235 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä toivon, että nää vähättelijät ja foliohattuilijat sairastaa tärajun koronan, mutta eivät lähde tietenkään sairaalaa ruuhkauttamaan, kun täähän on van salaliittoa. En todellakaan toivo kenenkään kuolemaa, mutta ehkä se kuuden viikon kuume, yskä ja hengenahdistus opettaisi sellaista sopivaa nöyryyttä.

Mulla on käynyt sama mielessä. Työkaveri kuuluu näihin koronankieltäjiin ja ilkkuu kaikkia määräyksiä ja paasaa jatkuvasti näitä salaliittoteorioitaan, osallistuu mielenosoituksiin jne. Että kun sais nyt sen koronan oikein reippaana versiona ja olis sitten vihdoin hiljaa!

Vierailija
210/235 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmiuslakia ei oteta käyttöön, tartuntalain muutos on jumittunut perustuslain pilkun viilaamiseen, ravintolat ja kaupat auki ja ihmiset tungeksii niissä... Ilmeisesti halutaan runsaasti uusia potilaita tehohoitoinnja ruumiita hautausmaille?! Leviltä lähti maailmanncupin iltariennpista korona eri puolille Suomea. Turvaväleistä ja muusta ei ole pikeasti hyötyä, kun ihmisillä ei ole omaa järkeä ja kykyä vältellä ihmisjoukkoja ihan joka puolella Suomea. Kyvyttömyys hillitä omaa itsekästä käytöstä johtanut tähän.

Vierailija
211/235 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ollenkaan sitä, mitä holhoamista tässä oikein tarvitaan. Eikö meillä ole mitään vastuuta ITSE, kun jankutetaan vain, mitä määräyksiä hallitukselta tulee. Mikä estää meitä välttämään ihmisjoukkoja ihan itse ajatellen ja päättäen? Minä olen noudattanut tätä jo viikkoja.

Vierailija
212/235 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin olin välinpitämätön koronan suhteen. Nyt 40v naapurimies on ollut kohta 2 viikkoa sairaalassa aika huonossa hapessa niin ahdistaahan se, kun tajuaa että tuo vakavampi versio voi osua kenelle vaan. Ei teholla onneksi, mutta saa lisähappea. Ja on perusterve eikä ole läski. :D

Vierailija
213/235 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä ollenkaan sitä, mitä holhoamista tässä oikein tarvitaan. Eikö meillä ole mitään vastuuta ITSE, kun jankutetaan vain, mitä määräyksiä hallitukselta tulee. Mikä estää meitä välttämään ihmisjoukkoja ihan itse ajatellen ja päättäen? Minä olen noudattanut tätä jo viikkoja.

Kun homma ei ole kiinni siitä, että sinä osaat. Se homma on riippuvainen siitä että myös Janica, Pirre, Hansu, Jore ja Luca osaa.  Muuten sinunkaan panoksellasi ei ole hirveästi väliä kokonaisuuden kannalta.

Tämän vuoksi tämän kokoluokan asiaa ei todellakaan voi jättää pelkän vapaaehtoisuuden varaan.

Vierailija
214/235 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun homma ei ole kiinni siitä, että sinä osaat. Se homma on riippuvainen siitä että myös Janica, Pirre, Hansu, Jore ja Luca osaa.  Muuten sinunkaan panoksellasi ei ole hirveästi väliä kokonaisuuden kannalta.

Tämän vuoksi tämän kokoluokan asiaa ei todellakaan voi jättää pelkän vapaaehtoisuuden varaan.

Mutta voihan sitä vapaaehtoisuutta harjoittaa jo nyt. Määräyksiä odotellessa. Tuttavani sanoi "nyt kun vielä voi" jostain juhlista. Tämä on ihan uskomatonta mielestäni. Ei nyt voi, vaikkei sitä valtion taholta olekaan vielä kielletty!

Vierailija
215/235 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun ja vaikkapa miljoonan muun järkevän ja vastuullisen? Kyllä sillä on merkitystä ja on jo varmasti ollutkin.

Vierailija
216/235 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta voihan sitä vapaaehtoisuutta harjoittaa jo nyt.

Voi toki, mutta kun suurin osa ei harjoita minkäänlaista vapaaehtoisuutta koska minäminä. Taloyhtiön talkoisssa raataa aina ne samat harvat tunnolliset ja  työpaikan kahvihuoneen tiskikoneen täyttökin jää ilman kiertävää vuorolistaa niiden parin ahkeran kontolle, koska muita ei vaan kiinnosta. 

Miten nämä samat jahkailijat alkaisivat nyt sitten vapaaehtoisesti rajoittamaan elämäänsä rankalla kädellä, kun edes parin minuutin homma ei luonnistu?

Vierailija
217/235 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun ja vaikkapa miljoonan muun järkevän ja vastuullisen? Kyllä sillä on merkitystä ja on jo varmasti ollutkin.

Niiden neljän ja puolen miljoonan vähemmän vastuullisen toiminta vaan nollaa myös teidän panoksenne.

Vierailija
218/235 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 ihmistä on vuotavassa soutuveneessä. Yksi lappaa vettä pois litran äyskärillä, 2 katsoo vierestä tumput suorina hokien että tarttis tehdä jotain ja 3 kaataa veneeseen lisää vettä 10 litran ämpärillä kukin.

Toimiiko homma?

Vierailija
219/235 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niiden neljän ja puolen miljoonan vähemmän vastuullisen toiminta vaan nollaa myös teidän panoksenne.

No, voisimme kiistellä tästä loputtomiin, ja voihan olla, ettei toiminnallani ole mitään vaikutusta mihinkään, mutta toimin edelleen niin. Vältän väkijoukkoja, käytän maskia, en kyläile, eikä meille ole tulossa sukujoulua tänä vuonna. Töissä maskit kaikilla ja turvaväleistä huolehditaan.

Vierailija
220/235 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, voisimme kiistellä tästä loputtomiin, ja voihan olla, ettei toiminnallani ole mitään vaikutusta mihinkään, mutta toimin edelleen niin. Vältän väkijoukkoja, käytän maskia, en kyläile, eikä meille ole tulossa sukujoulua tänä vuonna. Töissä maskit kaikilla ja turvaväleistä huolehditaan.

En minä kiistellä halua ja toimin itse myös samalla tavalla. Mutta kyllähän se turhauttaa, että panos valuu isossa kuvassa hukkaan niiden siivelläeläjien takia.