Uupunut työ ja opiskeluelämään.
Minulla on tunne että aivot ovat menneet rikki. Mä en jaksa enää arkea varsinkin koulumaailma on ihan järkyttävää, kokoajan vain pitää sisäistää uudistuksia, uusia ohjelmia. Digitalisaatio tuhoaa kaiken. Opettajilla ja opiskelijoilla menee kaikki ajat pelkästään tiedon etsimiseen, kurssiavainten ja koodien etsimiseen jotka sitten eivät kuitenkaan toimi. Tunnit ovat YouTubessa. Loputon määrä ohjelmia mitä pitää tietää. Monet opiskelijat tippuva kursseilta pois koska eivät osaa kirjottautua kursseille.
Miksi itussa nää insinöörit ovat laittaneet näin ison taakan ihmisten päälle?? Koko arki on nykyään pelkkää oppimista tietokoneista!!!
Mä en jaksa enää, olen uupunut ja kyyninen. Opettajat yhtä uupuneita! Ikävää että ihmisten osaamista romutetaan näin. Kukaan ei enää jaksa. Ei oppilaat eivätkä opettajat.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei ole ollut enää pitkään aikaan mallia 8h töitä 8h vapaata ja 8h unta.
Hyvin usein kuitenkin löytyy opiskelijan vapaa-ajasta se syy väsymykselle.
Ei syödä terveellisesti. Ei ole elämänhallintaa. Käytetään päihteitä. Valvotaan pitkin öitä ja masturboidaan.
Ei mikään ihme että keho on kulutettu loppuun.
Etenkin jos opiskelu ja työ on toissijaisia asioita.
Asiat pitää laittaa järjestykseen.
Samaa mieltä aloittajan kanssa. Onneksi olen käynyt omat koulut ja opiskelut silloin kun digitalisaatio oli vasta ihan alussa tai ei oikeastaan ollut alkanut vielä ollenkaan.
Vielä pahempaa on kyllä olla töissä it-alalla.
Puhtaasti kuluttajana toki käytän mielelläni digitaalisia palveluja, mutta toisaalta niihinkin tahtoo mennä liikaa aikaa.
Teknologian muutosnopeus on järkyttävä. Kun tietokoneet tulivat koteihin, kaikki muuttui aluksi hyvin hitaasti ja silloin vielä kaikki tuntui helposti hallittavalta.
Lopulta käynyt niin, että teknologia on orjuuttamassa meidät. Varsinkin teknologiahurahtaneessa Suomessa.
Missään vaaleissa ei ole äänestetty halutaanko me tätä, se on vain tapahtunut ja tapahtuu koko ajan.
Eiköhän tässäkin taustalla ole silkka laiskuus ja riekuttu liikaa vapaa-ajalla.
Vapaa-aika on lepoa varten.
Olen ollut monilla kursseillä jotka suunnattu it-alan väelle. Niissäkin monesti kurssin alusta voi mennä helposti 15-30 min pelkästään siihen että kaikki yhteydet toimii, kaikki kurssiavaimet toimii. Aina ei toimi sittenkään, vaan joskus voi mennä koko päivä, ettei kaikilla toimi kaikki tarvittavat asiat sittenkään. Jos joku valittaa, ettei toimi, niin opettajalla tai kellään ei ole aikaa selvittää asiaa. Lisäksi opetusvauhti usein hengästyttävä ja vielä usein niin, että nopeus kiihtyy klo 15-16 kohti niin, että juuri klo 16 opettaja on nipin napin saanut kaikki asiat edes joten kuten käydyksi läpi. Ja vuoden kuluttua jo puolet tästäkin opetuksesta on todennäköisesti vanhentunut!
Vierailija kirjoitti:
Lopulta käynyt niin, että teknologia on orjuuttamassa meidät. Varsinkin teknologiahurahtaneessa Suomessa.
Missään vaaleissa ei ole äänestetty halutaanko me tätä, se on vain tapahtunut ja tapahtuu koko ajan.
Sinä äänestät joka kerta kun avaat lompakkosi.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut monilla kursseillä jotka suunnattu it-alan väelle. Niissäkin monesti kurssin alusta voi mennä helposti 15-30 min pelkästään siihen että kaikki yhteydet toimii, kaikki kurssiavaimet toimii. Aina ei toimi sittenkään, vaan joskus voi mennä koko päivä, ettei kaikilla toimi kaikki tarvittavat asiat sittenkään. Jos joku valittaa, ettei toimi, niin opettajalla tai kellään ei ole aikaa selvittää asiaa. Lisäksi opetusvauhti usein hengästyttävä ja vielä usein niin, että nopeus kiihtyy klo 15-16 kohti niin, että juuri klo 16 opettaja on nipin napin saanut kaikki asiat edes joten kuten käydyksi läpi. Ja vuoden kuluttua jo puolet tästäkin opetuksesta on todennäköisesti vanhentunut!
Olen ap. Ihana että ymmärsit! Jännä juttu että me vain kärsitään tästä eikä kukaan muu. Jopa tuttuni joka on insinööri sanoi että tämä nykyajan maailma rikkoo päät. Pitää olla aika yksinkertainen ja pihalla kaikesta jos ei ymmärretä minkalaisessa maailmassa asutaan.
Tuntuu että täällä monet jotka ovat vastanneet ovat eläkeläisiä jotka eivät ole koskaan edes ollut tekemisissä näiden asioiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ap. Ihana että ymmärsit! Jännä juttu että me vain kärsitään tästä eikä kukaan muu. Jopa tuttuni joka on insinööri sanoi että tämä nykyajan maailma rikkoo päät. Pitää olla aika yksinkertainen ja pihalla kaikesta jos ei ymmärretä minkalaisessa maailmassa asutaan.
Tuntuu että täällä monet jotka ovat vastanneet ovat eläkeläisiä jotka eivät ole koskaan edes ollut tekemisissä näiden asioiden kanssa.
Oma valinta.
Aina kun ostat niin äänestät.
Ihmisillä on oma valinta valita.
Tyhmää on tehdä ja valittaa asioista.
Joku neuvoi virkkaamaan tai menemään siivoojaksi. Hyviä neuvoja.
Vierailija kirjoitti:
Kaikista ei ole opiskelijoiksi.
Loput voi alkaa duunareiksi. Siivoojille, roskakuskeille ja lähihoitajille on aina kysyntää.
Tämä ja kaikki edelliset hallitukset ysärille haluavat suomalaisten olevan korkeasti koulutettuja.
Turha syyttää yksilöä siitä mihin valtio meitä tuputtaa. En muista sen kokkari naisopetusministerin nimeä joka paasasi ysärillä että joka toisen suomalaisen pitää valmistua vähintään amksta.
Nyt taitaa olla se tilanne. Tähän meidät on ohjattu.
Apn kanssa samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikista ei ole opiskelijoiksi.
Loput voi alkaa duunareiksi. Siivoojille, roskakuskeille ja lähihoitajille on aina kysyntää.
Tämä ja kaikki edelliset hallitukset ysärille haluavat suomalaisten olevan korkeasti koulutettuja.
Turha syyttää yksilöä siitä mihin valtio meitä tuputtaa. En muista sen kokkari naisopetusministerin nimeä joka paasasi ysärillä että joka toisen suomalaisen pitää valmistua vähintään amksta.Nyt taitaa olla se tilanne. Tähän meidät on ohjattu.
Apn kanssa samaa mieltä.
Niin että suomalaiset on korkeastikoulutettuja ja muualta tulleet tekee ikään kuin ne työt mitkä meksikolaiset tekee jenkeissä pilkkahintaan vai?
Kiittämätön nulikka. Tuhlautui tee tauko yli 10 min ja ei kelvannut ohjeet.
Kiitos ja näkemiin.
Ole hyvä ohjeista, jos päätät tehdä jotain tuolle väsymyksellesi ja pelastin sinut väsymyksestä.
Niin ei kestä kiittää!