Niin moni toimii kuin robotti jonkin kaavan ja muotin mukaan
Mukamas omasta tahdostaan, kuitenkin täällä on tiettyjen tahojen määräämä malli johon moni sortuu.
Oikeasti ei mikään taho määrää, ihmisellä pitäisi olla oma tahto ja oikeus suunnitella hyvää elämää.
Kuinkas on?
Suurin osa ihmisistä kuitenkin toteuttaa toisten fantasiaa, eli tahojen jotka haluavat vain rahaa ja hyötyä näistä pelinappuloistaan.
Pankit, rakennuttajat, kaikki jotka hyötyvät taloudellisesti ja sinä toteutat näiden tahojen tahdon.
Olet vain pelinappula vailla omaa, oikeata tahtotilaa.
Olet niin syvällä siellä ettet edes huomaa sitä.
Oikea vapaus ei ole tätä.
Kommentit (22)
Mikähän siinä on, että joidenkin on vaikea ymmärtää, että kaikki eivät halua reppureissata Intiassa syömässä rottia ja Himalajan jäkälää, vaan oikeasti on onnellinen pikkukaupungissa, jossa tekee pientä työtään ja kasvattaa pientä perhettään? Juu, on minulla kamala ja paha asuntolaina, mutta sen turvin sain pienen kotini josta nautin suunnattomasti.
Miksi sinun "vapautesi" olisi parempaa kuin minun?
Joo pitänee alkaa valotyöntekijäksi ja joogalentää Tiibettiin juomaan munkin pissaa...
Juu näinhän se on. Lapsia tehdään ihan vaan siksi että "muutkin, äiti kyselee koska tulee mummiks ja tuntuu ulkopuoliselta ni täytyy tehdä". Töissä raadetaan hulluna yms. Percebiksuja ostellaan kun muutkin. Ei minkäänlaista omaa todellista elämää.
Vierailija kirjoitti:
Millaista sinun elämäsi sitten on? Vapauta, mestari, meidätkin tästä koneistosta ja opeta meidät nappuloiden hallitsijoiksi!
Vai olenko jo vapaa, olenhan työtön.
Tuo luokitellaan vittuiluksi
Sinun vapaus on sinun vapaus ja minun vapaus on minun vapaus. Minun vapautta ei missään tapauksessa ole se mitä sinä vapautena pidät. Epäilen ettet pysty sitä ymmärtämään koska olet vakaasti sitä mieltä, että sinun käsityksesi todellisuudesta on sama asia kuin jonkinlainen objektiivinen oikea Todellisuus. Tälläinen käsitys on harhainen.
Vapauden käsite noin yleisemmin on todella hankala. Kukaan ei koskaan ole täysin vapaa kaikesta muutoin kuin kuolleena tai hulluna. Hulluudenkin suhteen tilanne on hankala.
Vierailija kirjoitti:
Joo pitänee alkaa valotyöntekijäksi ja joogalentää Tiibettiin juomaan munkin pissaa...
Vittuilua havaittavissa?? Se on totuus että ihmisille on kerrottu jokunkaava miten eletään jokaisella on omat valinnat jos ei halua olla koulussa ei ole pakko
Vierailija kirjoitti:
Sinun vapaus on sinun vapaus ja minun vapaus on minun vapaus. Minun vapautta ei missään tapauksessa ole se mitä sinä vapautena pidät. Epäilen ettet pysty sitä ymmärtämään koska olet vakaasti sitä mieltä, että sinun käsityksesi todellisuudesta on sama asia kuin jonkinlainen objektiivinen oikea Todellisuus. Tälläinen käsitys on harhainen.
Vapauden käsite noin yleisemmin on todella hankala. Kukaan ei koskaan ole täysin vapaa kaikesta muutoin kuin kuolleena tai hulluna. Hulluudenkin suhteen tilanne on hankala.
Sama mieltä mutta vapaus käsitys on todella vanha ja nyt korona-aikana ei paljon ole vapauksia ollut
Mielikuvitus on toellisempaa kun todellisuus itse!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vittuilua havaittavissa?? Se on totuus että ihmisille on kerrottu jokunkaava miten eletään jokaisella on omat valinnat jos ei halua olla koulussa ei ole pakko
Uskosi omaan ylivertaiseen ymmärrykseesi asioista on tyypillinen edustamiesi ajatusten kannattajille.
Minä olen elänyt nuoruuteni yhteiskunnan ulkopuolella noudattaen vain niitä lakeja, joita minun ei tarvinnut rikkoa. Nyt vanhempana olen tämän sosiaalidemokratian "kunniallinen" kansalainen.
En voisi kuvitella mitenkään elämää ilman lapsiani. Rakastan heitä enemmän kuin mitään tällä planeetalla koskaan. Valitsin vanhemmuuden omasta tahdostani.
Vaikka olin rikollinen melkein 30-vuotiaaksi asti onnistuin mieleni muutettuani saamaan työtä, jota haluan tehdä. Saan siitä tyydytystä ja katson parantavani maailmaa.
Sinun käsityksesi maailmasta ja ihmisistä on ylimielinen ja kammottavan suppea. Sinun olisi hyödyllisempää keskittyä pohtimaan oman vapautesi olemuksen ydintä kuin ylimielisesti virnuilla muiden elämille, joista et tiedä mitään.
Sitoutuminen tiettyjen tahojen suunnitelmiin joissa vaan yksi taho hyötyy ja ottaa rahat.
Ikäänkuin ihminen olisi ja eläisi vain näiden ikeen alla.
Kutistuen pieneksi rahantuottokoneeksi.
En tarkoita vain työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama mieltä mutta vapaus käsitys on todella vanha ja nyt korona-aikana ei paljon ole vapauksia ollut
Metsästäjä-keräilijänäkö sitten olisimme vapaita? Eiköhän tämä tämä vapausfiilistely perustu ihan yhteiskunnan elintasoon, joka perustuu juurikin taloussysteemille, koululaitokselle, terveydenhoitosysteemille, oikeuslaitokselle jne, jne. Eipä kovin kummoista liikkumavaraa olisi kenellekään ilman yhteisiä systeemejä.
Vierailija kirjoitti:
Metsästäjä-keräilijänäkö sitten olisimme vapaita? Eiköhän tämä tämä vapausfiilistely perustu ihan yhteiskunnan elintasoon, joka perustuu juurikin taloussysteemille, koululaitokselle, terveydenhoitosysteemille, oikeuslaitokselle jne, jne. Eipä kovin kummoista liikkumavaraa olisi kenellekään ilman yhteisiä systeemejä.
Miten ymmärrät tuon, kun kyseessä on hermomyrkky, jolla muotoillaan jyvä kylvökoneeseen sopivaksi siemeneksi. Sitä ei saa missään tapauksessa sekoittua elintarvikkeisiin:
https://www.farmit.net/kasvinviljely-ohra-kevatvehna-syysvehna-kaura/20…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.proagria.fi/sites/default/files/attachment/gluteenittoman_k…
Liittyy edelliseen postaukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.proagria.fi/sites/default/files/attachment/gluteenittoman_k…
Liittyy edelliseen postaukseen.
"Kasvinsuojelussa perustoimenpiteitä ovat sertifioitu peitattu siemen. Rikkakasvitorjunta tehdään
pensomisen alun ja korrenkasvun alun välisenä aikana. Laontorjunta hoidetaan korrensääteellä
samoihin aikoihin. Lisäksi 2-solmuvaiheen ja lippulehtivaiheen välillä tehtävä tautitorjunta
varmistaa mahdollisimman puhtaan ja mykotoksiineista vapaan sadon.
Havaintojen perusteella tehtävistä kasvinsuojelutoimenpiteistä tärkein on kirvojen torjunta, joka
tehdään kasvustohavaintojen ja kirvaennusteiden perusteella. Kirvaruiskutus ajoittuu orastumisen
ja versomisvaiheen välille.
Kestorikkojen torjunta tehdään tarvittaessa syksyllä heti puinnin jälkeen ennen kuin juolavehnä
ehtii keräämään vararavintoa juureen, viimeistään 4-lehtiasteella."
Peitattu siemen on tehty nimenomaan siksi, kun se myrkky on muuten aika hanakala levittää tasaisesti maahan - siis ruokaan, siihen siemenen kasvumultaan!
Olet väärässä.
Tarina on käsikirjoitettu ..
Sincc
Mikä nyt on vapautta ja kuin määrität todellisuutesi on ihan vain itsestäsi kiinni. Jos haluat olla jokin kukkaistyttö ja tyhjäntoimittaja niin voit vapaasti olla. Jos haluat lääkäriksi ja pari taloa niin sekin on teoreettisesti mahdollista. Jos kaikki eläisi vapaasti irti yhteiskunnasta niin siitä seuraisi vain anarkiaa eikä harmoniaa. Onneksi Suomessa on silti hyvät mahdollisuudet toteuttaa itseään.
Torpparilain myötä epämäiseen maaorjuuteen viittaava touhu kiellettiin Suomessa 100 vuotta sitten. Silti ihmettelen ihmisten hinkua astua oravanpyörään pankkin torppariksi.
Vaikka itse tienaan h6vin ja "vapaus" häämöttääkin, mietin että olisihan tämön viimeiset 30 vuotta voinut elää ihan toisella tavalla kuin kaavanmukaisesti: lukio-intti-opiskelut-asiallinen duuni-muija-auto & asunto(laina)-muksu-muksu-vielä asiallisempi duuni-isompikämppä-uusi auto-LevinEtelänreissut-mitävaankunnonihmisenlarppausta.
Meinaan alkanut ärsyttää aivan helvetisti se että koko ajan on jokin taho käsi ojossa vaatimassa rahaa ja aikaa/sitoutumista. Ja joku muu taho nauraa illalla klubilla kun aasisopulimuurahainen raataa ja saa murusia. Ihmisen tarvitsisi oikeasti elääkseen tehdä noin 26h duuniviikkoa, kaikki sen päälle on jonkun muun hyväksi.
Millaista sinun elämäsi sitten on? Vapauta, mestari, meidätkin tästä koneistosta ja opeta meidät nappuloiden hallitsijoiksi!
Vai olenko jo vapaa, olenhan työtön.