Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkodin nuoret (<30) työntekijät, jotka ovat itse jo eläneet lapsene reimatec-aikaa, ovat kuin mummoikäisiä, kun puhe on lasten ulkovaatteista

Vierailija
27.11.2020 |

Jotenkin hassua, että ovat kuin eivät olisi ikinä kuulleetkaan siitä, että on olemassa lasten ulkovaatteita, jotka pitää hyvin veden ja kosteuden! Ainoa mikä heidän mielestään toimii, on kurahousut ja muut kuravaatteet ja niitä pitää lasten siellä käyttää, vaikka olisi kuinka hyvä puku, koska "eihän ne puvut kuitenkaan oikeasti pidä vettä". Ja kun sitten yrität selittää, miten kotona kyllä pysyy kuivana vaikka missä kelissä, niin sitten vastaus onkin, että no kun meillä on nämä yhteiset ohjeet joita kaikki lapset noudattaa ja onhan nämä kerrottu teille. Just. Mistä löytyisi 2000-luvulle päivitetty päiväkoti...?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne reimatecit oikeasti pidä enää sitä vettä siinä vaiheessa, kun lapset pk:ssa hyppivät, istuvat ja kierivät 20 cm syvissä lammikoissa.

Ei meinaa löytyä kurahanskojakaan, jotka tuota kestäisivät. Viime talvena oli Reimat, Cirafit ja Didriksonit, kaikkien alla märät hanskat. Tai sitten lapsi hikoaa tolkuttomasti...

Saumat ei tosiaan meinaa kestää. Voisi maksaa vaikka vähän enemmän, jos olisi kunnolliset. Mitkä on kestävimmät?

Vierailija
22/33 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kysyin tyhmänä päiväkodista, että saisinko ne teidän ohjeet kirjallisena vai onko ne jossain päivähoidon sivuilla, jos ne on ihan valtakunnalliset säännöt. Vastaus oli, että heidän sana riittää ja minä intin, että ei nyt ihan riitä, jos väität niitä erillisiä kuravaatteita pakollisiksi. Pyysin tekemään lapsesta lasun, jos vaatetus on vääränlaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kysyin tyhmänä päiväkodista, että saisinko ne teidän ohjeet kirjallisena vai onko ne jossain päivähoidon sivuilla, jos ne on ihan valtakunnalliset säännöt. Vastaus oli, että heidän sana riittää ja minä intin, että ei nyt ihan riitä, jos väität niitä erillisiä kuravaatteita pakollisiksi. Pyysin tekemään lapsesta lasun, jos vaatetus on vääränlaista.

No niin, tässä esimerkkitapaus hankalasta äidistä. Onneksi mun ei tarvi sua nähdä päivittäin. Taidat olla simppeli ihminen.

Vierailija
24/33 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne reimatecit oikeasti pidä enää sitä vettä siinä vaiheessa, kun lapset pk:ssa hyppivät, istuvat ja kierivät 20 cm syvissä lammikoissa.

Ei meinaa löytyä kurahanskojakaan, jotka tuota kestäisivät. Viime talvena oli Reimat, Cirafit ja Didriksonit, kaikkien alla märät hanskat. Tai sitten lapsi hikoaa tolkuttomasti...

Saumat ei tosiaan meinaa kestää. Voisi maksaa vaikka vähän enemmän, jos olisi kunnolliset. Mitkä on kestävimmät?

https://www.halonen.fi/hc-kurarukkaset-muk-195827.html

Vierailija
25/33 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä tuo otsikko oikein tarkoittaa?

Vierailija
26/33 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaista että kaikille laitetaan kurikset, ei tarvitse kuunnella niiden vanhempien kiulutteluja keiden vaatteista ne ominaisuudet katoaa jo ekassa pesussa 😂

Vierailija
27/33 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä tuo otsikko oikein tarkoittaa?

Ei se tarkoita mitään.

Vierailija
28/33 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vielä lähes jokainen lapsi inttää ettei tarvi kumppareitakaan, kun äiti sanoi että nää mun kengät on vedenkestävät. Joskus oon antanut periksi ja pian lapsi itkee kun juoksee vesilätäkön läpi ja sukat kastuu. No, muistaa ehkä seuraavalla kerralla kannattiko. Hanskat tietenkin myös kestää vettä. En tiedä kuinka moni oikeasti näitä opettaa lapsellensa vai mistä ne niitä keksii.

Vierailija
29/33 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä voit vanhempana sanoa ettet halua lapsellesi kuravaatteita päälle ja ongelma on selvitetty. Tämän sanottuasi et voi sitten myöskään valittaa jos vaatteet menevät pilalle tai lapsi on kastunut.

Vierailija
30/33 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lämpimästi kurapukuja! Eivät ole kovin kalliitakaan eli haalari jossa alaosa on kumia/kurahousua. Ei siis tarvitse laittaa kurahousuja päälle.

Vierailija
31/33 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorelliset kurikset on kyllä paras keksintö ikinä! Joo, ovat hiostavaa ja epäekologista muovia, mutta varmaan hiostaa vähemmän kuin toppahaalarin päälle kiskotut kurahousut ja on helpompi liikkua. Villahaalarin kanssa ne menee kyllä hyvin nollakelissäkin, ja sitä kylmemmällä ei enää kuriksia tarvitse. Meilläkin on kalliita teknisiä vaatteita, jotka pitää vettä, mutta ei ne vaan rapakelillä ole läheskään niin käteviä. Noista kurahanskoista olen kyllä samaa mieltä, ainoat jotka on kestänyt on yhdet kirppikseltä ostetut taivaan vanhat Po.Pin hanskat, en hetkeäkään usko että uudet on läheskään yhtä hyvät. Muut hajoaa yhdessä kaudessa. Oon sitten vaan pitänyt villatumppuja alla, ne kun lämmittää märkänäkin...

Vierailija
32/33 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kuraiset haalarit naulakossa sotkevat penkit, lattiat ja toisten lasten vaatteet. Ja se muksu, jonka äiti on sanonut, ettei kurahousuja tarvita, lällättelee muille kurahousuista. Hienosti alkaa kiusaaminen jo siinä vaiheessa.

Vierailija
33/33 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan ajatelleeni vähän samalla tavalla kuin aloittaja viime vuonna, kun tyttö aloitti eskarin oltuaan lähinnä kotona tai satunnaisesti hoidossa ennen sitä eikä kuravaatteita ollut käytetty. Sitten tulikin tarkat säännöt kuravaatteista ja tuntuihan se lisäpukeminen vähän tyhmältä sekä lapsesta että äidistä. Mutta kun viime talvi oli mikä oli, olin  lopulta ihan tyytyväinen tähän pakkoon ja lapsikin tottui aika pian uuteen käytäntöön. Ja käytti niitä myös sitten kotona pihalla. Nyt koulussahan ei enää käytetä, mutta ostin vielä uudet kurahousut pihakäyttöön, mutta en tiedä, onko niille nyt niin paljon tarvetta enää. Jos tulee tosi kurainen talvi, sitten varmaan enemmän tarvii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan