Voi v menee hermo mieheen! Onko muiden miehille mahdotonta
toistaa esim. ohjeita, joita pk:ssa on annettu?? Täällä on mies, jolle on aivan kertakaikkisen mahdotonta toistaa ohjeita, ja sitten ihmetellään miten nyt sitten mahtaa olla ja pitikö nyt sitten huomenna olla sitä ja tätä mukana vai ei. Voi saatana että näen taas punaista, kun jälleen kerran on sama tilanne että ei helvetin aavistustakaan, mikä se ohjeistus on tälläkään kertaa ollut, kun apina ei sitä kykene toistamaan. Oon niin kypsä että pää räjähtää. Aina sama juttu joka vitun kerta. En kehtaa sanoa pk:ssa. että tuolle idiootille täytyy antaa ohjeet kirjallisena tai perseelleen menee. Hävettää helvetisti taas viedä lapsi huomenna, kun retki heti aamusta ja tässä saa taas arpoa ainakin kolmen eri vaihtoehdon välillä, että mikähän oli ohjeistus. Onko mun mies ainoa idiootti vai onko näitä enemmänkin???
Kommentit (12)
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 22:47"]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 22:06"]
On ilta ja sä ap oot väsynny. Ei tuollaisesta pidä ottaa noin kovia pultteja, vaiks varmasti harmittaakin. Ite ottaisin valokuvan "liitutaululle kirjoitetuista ohjeista", niin ei mene kuin sekunti ja sen voi sit delata muistia viemästä, ku sitä ei enää tarvita.
Oisko sulle muuten tullu mieleen kuvata ne ohjeet ja, jos ei tullut, niin mitä tykkäisit, jos haukkuisin sut yhtä dorkaksi kuin sä sun miehen? Me vaan ollaan kaikki hieman erilaisia eikä asioita hoideta ja muuteta tuolleen huutamalla. Vaimon kanssa juteltiin tästä avauksesta ja ei meillä kummallakaan varmaan koskaan ole lähtenyt näin lapasesta. Et nyt nukkumaan ja aamulla pakkaat kolmet vaihtoehdot mukaan ja sanot miehelle, et kuvaa, nauhoittaa tai kuuntelee annetut ohjeet paremmin.
[/quote]
Niin oon väsynyt, väsynyt tähän samaan vääntöön joka asiasta. Kiva jos sulla ja vaimollas on normaali, hyvä suhde, jossa kommunikaatio pelaa. Meillä ei ole. Olen pyytänyt jos jonkinlaisia muistivirityksiä mieheltä, mutta ei auta. Joskus kirjoittaa ne kännykkäänsä autossa, mutta silti homma on kuin rikkinäinen puhelin - jotain olennaista jää aina kuitenkin välittämättä. Olen oikeasti tosi lähellä avioeroa näiden ongelmien takia. Tämä on jäävuoren huippu, ja kun näitä näennäisesti pikkuasioita kasaantuu päivittäin moniamoniamonia, joka päivä viikossa, joka viikko kuukaudessa, joka kuukausi vuodessa, kymmenessä.. alkaa riittää ja otsasuonet pullistuu. On väärin joutua olemaan itse vastuussa kaikesta, ja änkätä ihmisen kanssa, joka käyttäytyy kuin muistisairas vanhus.
ap
[/quote]
Ja vielä kympille - ei ne ohjeet ole kuin joskus harvoin liitutaululla. Enemmän siellä on settiä Vesirokkoa liikkeellä jne. Ne monisteen jakamisen jälkeen tulevat muutokset kerrotaan aina siinä ovensuussa. Eli ei paljon valokuvat auta. Tietty vois pyytää nauhoittamaan kaikki keskustelut sitten.. ;p
Akkojen hommiahan tuollaiset ovat, kunnollinen äiti hoitaa nuo asiat ilman mäkätysoireilua.
En lohduta. Se pahenee kun lapsi kasvaa ja koulu alkaa.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 21:21"]
En lohduta. Se pahenee kun lapsi kasvaa ja koulu alkaa.
[/quote]
Uuh en halua edes ajatella. :/
ap
Tuollaiselle vittuilijaämmälle en viitsisi muutenkaan sanoa sanaakaan. Soita hapannaama itse sinne päiväkotiin ja kysy, kun on niin vaikeaa.
Vituttaa tuollaiset lehmät, ai saatana!
Meillä nuorinkin on jo ekalla, mutta en muista yhtään tilannetta jossa miehen olisi pitänyt muistaa jotain pk-ohjeistusta ulkomuistista. Kaikki tuli aina paperilla loksuun.
Koulusta kaikki tulee Wilman tai lapsen kautta. Ei muistamisongelmia.
Laitat miehen selvittämään asian tai muuten ratkaisemaan ongelman. Muutaman kerran kun soittelee iltakymmeneltä vanhempia läpi, jotta asia selviää, niin mies saattaa oppia kuuntelemaan mitä ne päiväkodissa sanoo.
Tai sit mies voi pakata aamulla autoon ne kolmet vaihtoehtoiset varusteet mukaan ja aamulla päiväkodilla sitten vaihtaa lapsen vaatteet, jos eka veikkaus meni väärin.
Koulussa tosiaan sitä muistettavaa on sitten paljon enemmän. Ja kun tulee harrastukset sun muut kaverisynttärit kuvioihin. Mutta koulussa asiaa helpottaa wilma-järjestelmä, jota opettaja toivon mukaan käyttää tiedottamiseen. Se on hyvä, koska silloin poissaolijatkin saavat kaikki tarvittavat tiedot ja tulevat oikeilla varusteilla kouluun. Päiväkotikin voisi käyttää sähköpostilistaa, mutta päiväkodin työntekijät ovat tyypillisesti sellaisia tekniikkavihaajia, että periaatteesta vastustavat kaikkea muuta paitsi tuota epäkäytännöllistä kynnyksellä tiedottamista.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 21:33"]
Tuollaiselle vittuilijaämmälle en viitsisi muutenkaan sanoa sanaakaan. Soita hapannaama itse sinne päiväkotiin ja kysy, kun on niin vaikeaa.
Vituttaa tuollaiset lehmät, ai saatana!
[/quote]
Mikä MULLE on hankalaa, ei todellakaan ole vaikeuksia toistaa pari tuntia sitten saatuja suullisia ohjeita, mutta miehelle se on ylivoimaisen hankalaa. Jos se on sullekin mahdotonta, niin kerro toki, miten se voi olla niin vaikeaa?? Tämä on vain yksi esimerkki - IKINÄ se ei muista mitään, ei puhettakaan että tietäisi, koska lapsilla on lääkäri/neuvola/puheterapia/silmälääkäri/retkipäivä/luistelupäivä/keksi itse loput. Ei ikinä. Aina mun kontolla, ja joka helvetin kerran, kun pk:ssa on sanottu jotain, menee ohi. Aina. Kyllä saa ämmät olla helvetin pitkäpinnaisia, jos ei ala vituttaa. Ja se saatanan päiväkoti on jo kiinni, milläs soitat??
Meidän pk:ssa tulee kerran kuussa moniste kotiin, mutta usein tulee muutoksia, ja ne kerrotaan vain suullisesti ja korkeintaan pukkarissa olevalle liitutaululle on kirjoitettu tyyliin muista muuttunut lähtöaika retkelle klo 08.15. Mutta kun mies ei muista, niin ohi menee. Vituttaa niin saatanasti.
ap
Oot kyllä vähän sekoseko. Jos noin harmittaa niin miksi et vaikka itse hoitaisi lastasi. Ei katkeisi suoni päästä.
Hyvin onnistuu ohjeiden noudattaminen, 3 vuotta vein omaa lastani päiväkotiin joka aamu ja joka kerta myös hain. Kävin vanhempainillat jne
Muutettiin sitten toiselle paikkakunnalle ja sen jälkeen äiti lähti toisen miehen matkaan...ihanaa oli nähdä oma tyttöni iloisena aina kun isi tuli hakemaan.
On ilta ja sä ap oot väsynny. Ei tuollaisesta pidä ottaa noin kovia pultteja, vaiks varmasti harmittaakin. Ite ottaisin valokuvan "liitutaululle kirjoitetuista ohjeista", niin ei mene kuin sekunti ja sen voi sit delata muistia viemästä, ku sitä ei enää tarvita.
Oisko sulle muuten tullu mieleen kuvata ne ohjeet ja, jos ei tullut, niin mitä tykkäisit, jos haukkuisin sut yhtä dorkaksi kuin sä sun miehen? Me vaan ollaan kaikki hieman erilaisia eikä asioita hoideta ja muuteta tuolleen huutamalla. Vaimon kanssa juteltiin tästä avauksesta ja ei meillä kummallakaan varmaan koskaan ole lähtenyt näin lapasesta. Et nyt nukkumaan ja aamulla pakkaat kolmet vaihtoehdot mukaan ja sanot miehelle, et kuvaa, nauhoittaa tai kuuntelee annetut ohjeet paremmin.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 22:06"]
[/quote]
Niin oon väsynyt, väsynyt tähän samaan vääntöön joka asiasta. Kiva jos sulla ja vaimollas on normaali, hyvä suhde, jossa kommunikaatio pelaa. Meillä ei ole. Olen pyytänyt jos jonkinlaisia muistivirityksiä mieheltä, mutta ei auta. Joskus kirjoittaa ne kännykkäänsä autossa, mutta silti homma on kuin rikkinäinen puhelin - jotain olennaista jää aina kuitenkin välittämättä. Olen oikeasti tosi lähellä avioeroa näiden ongelmien takia. Tämä on jäävuoren huippu, ja kun näitä näennäisesti pikkuasioita kasaantuu päivittäin moniamoniamonia, joka päivä viikossa, joka viikko kuukaudessa, joka kuukausi vuodessa, kymmenessä.. alkaa riittää ja otsasuonet pullistuu. On väärin joutua olemaan itse vastuussa kaikesta, ja änkätä ihmisen kanssa, joka käyttäytyy kuin muistisairas vanhus.
ap