Jos kuukautissuojat tulee ilmaisuksi niin eikö miesten parranajovälineet myös pidä olla ilmaisia
Kommentit (195)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se parta on monen pakko ajaa jos aikoo hakea töitä tai pysyä töissä etenkin asiakaspalvelussa. Ei kaikilla parta kasva hyvin ja tasaisesti.
Mutta vielä tätä parranajovälineitä tärkeämpi olisi miesten sukupuolestaan johtuva suurempi päivittäinen kaloritarve. Kyllähän tällainen epäkohta pitäisi ottaa huomioon!
75% miehistä on lihavia. Mitä tulee energiankulutukseen, aika niukasti siis kuluu 😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Partakone (laadukas sellainen) kestää jopa vuosia vaan terveys siteet ovat kertakäyttöisiä niitä pitää ostaa jatkuvasti. Ja jos tässä puidaan sitä että naisten pitäisi käyttää kestävämpää kuukuppia siteen sijasta niin onhan miehillekin kertakäyttöhöyliä jne muuta sälää.
Kaikki naiset eivät pysty käyttämään kuukuppia. Se ei kuulu sinulle, millaisia kuukautissuojia naiset käyttävät.
kyllä se siinä vaiheessa alkaa kuulua minullekin jos joudun rahoittamaan ne.
t. veronmaksaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko niihin tamppooneihin kuuluu kuukaudessa?
Mulla menee suojiin varmaan n. kymppi kuussa.
Kympillä saa 64 pirkka-tamppoonia. Vaihdatko niitä tunnin välein?
Ja, ei, se että sinä käytät jotain kallein libresseä, pikkuhousunsuojaa yms yms yms lisäekstraa ei tarkoita sitä että se kaikki on korvattava sinulle. Jos kuukautisvälineistä tehdään ilmaisia niin sitten jaetaan sitä halvinta kuraa kaikille.
En ole se kenelle vastasit, enkä myöskään kannata ilmaisia kuukautissiteitä vaan alv:in alennusta. Vuodon määrää kukaan ei voi itse kontrolloida. Jokainen, jolla on runsaammat kuukautiset, tietää, ettei tamponia voi käyttää silloin eikä ohuimmista siteistä ole mihinkään. Joskus kuukauden sisälle mahtuu myös kahdet kuukautiset.
Jos aloittaja kokee tämän asian tärkeäksi, niin siitä vaan ajamaan asiaa, mikään ei estä.
Eihän naisillekaan tässä olla karvanpoistovehkeitä muuttamassa maksuttomiksi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja, ei, se että sinä käytät jotain kallein libresseä, pikkuhousunsuojaa yms yms yms lisäekstraa ei tarkoita sitä että se kaikki on korvattava sinulle. Jos kuukautisvälineistä tehdään ilmaisia niin sitten jaetaan sitä halvinta kuraa kaikille.
En mä mitään korvausta oo haluamassakaan 😆 vastasin kun kysyttiin. Itse tarvitsen sen parhaimman tamppoonin ja lisäksi siteen koska se paraskin tamppooni täyttyy nopeasti niin, ettei aina ehdi vaihtamaan ennen kuin on tullut läpi.
Etenkin kun toimin hoitajana voi olla, ettei vessaan ehdi ihan kolmen tunnin välein, tai jos on ulkoilemassa ei tamppoonia niin vain vaihdetakkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Partaa ei ole pakko ajaa, kuukautissuojia on pakko käyttää mm. hygienian vuoksi.
Hygienian vuoksi takapuolikin on pakko pyyhkiä. Miksei siis wcpaperi ole kaikille ilmaista?
Bidee ja pyyhe ovat kelpo vaihtoehto paperille. Suurin osa planeetan ihmisistä pesee ahterinsa, ei hinkkaa kuiviltaan paperilla. Suosittelen sullekin haisuli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
yhyy taas... ap ja kaltaisensa on kyllä raskainta kastia. Kehtaavat edes kutsua itseään miehiksi, kasvattakaa munat, saatana!
-Mies
Sinuna en puhuisi mitään mieheydestä, arvon kieli ruskeana oleva olmi.
Sä oot just tuommonen pelle, oikee internetsoturi, isäsi on varmaan ylpeä pojastaan.
Sinähän tänne tulit sotimaan. Oikein puolustamaan naisia, haarniska kiilotettuna. Jos joku on pelle, niin kyllä se on valkoritari.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole edellinen mutta minulle ei pirkat sovi. Väärän kokoisesta tamppoonista voi saada kivan oireyhtymän loppuelämäksi.
En ymmärrä miksi ajattelet että hinnalla on merkitys siinä mitä jaetaan.Niin, onhan valtiolla rajattomasti rahaa mitä jakaa.
Tarkoitin miksi kuvittelet että naisille olisi. Viimeinen asia mitä siinä pohdittaisiin kuten sen toivoisi olevan aina kun kuukautissuojaa valitaan. Kyse on terveydestä. Halvin ei aina muuten ole kuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole se kenelle vastasit, enkä myöskään kannata ilmaisia kuukautissiteitä vaan alv:in alennusta. Vuodon määrää kukaan ei voi itse kontrolloida. Jokainen, jolla on runsaammat kuukautiset, tietää, ettei tamponia voi käyttää silloin eikä ohuimmista siteistä ole mihinkään. Joskus kuukauden sisälle mahtuu myös kahdet kuukautiset.
Riittääkö lääkkeiden alv?
Jos sillä loppuu tämä älämölö niin sopii minullekin vallan mainiosti.
M
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuukautissuojilla on muutakin eroja kuin hinta, mutta mistäpä jonne sen tietäisi...Et ole mikään kuukautisasiantuntija.
ohis
Parran kasvaminen ei aiheuta samanlaisia "ongelmia" kuin kuukautiset. Tyhmä aloitus ja kannatan, että nuo kk suojat ei maksa naisille mitään. T. Mies
Tämä jankku-Jonne ei tiedä mitään anatomiasta, hygieniasta eikä käytöstavoista. Eikä hänellä ole isää ja siksi hän vihaa itseään ja kaikkia muita.
Antaa muhia omissa eritteissään kuten ennenkin. Äitee ruokkii kamariin oven ali kunnes kuolee.
Ja sitten Jonne ryhtyy Breivikiksi, koska iskä.
Housuun voi laittaa vaikka vanhoja rättejä, nykyiset suojat eivät ole ihmiskunnan historiassa kovinkaan vanha keksintö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Partaa ei ole pakko ajaa, kuukautissuojia on pakko käyttää mm. hygienian vuoksi.
Hygienian vuoksi takapuolikin on pakko pyyhkiä. Miksei siis wcpaperi ole kaikille ilmaista?
Bidee ja pyyhe ovat kelpo vaihtoehto paperille. Suurin osa planeetan ihmisistä pesee ahterinsa, ei hinkkaa kuiviltaan paperilla. Suosittelen sullekin haisuli.
Saanko siis ilmaisen bideen, ja pyyhkeen. Ja tietysti pyykinpesukoneen millä voin pestä sen pyyhkeen?
Miesten ei kannata puhua mitään kuukautisista kun ette niistä voi mitään ymmärtää.
Alv-alennus olisi varmasti paras ratkaisu, sillä erilaiseen vuotoon ja elämään tarvitaan erilaista suojaa. Kuukautiset eivät jakaudu tasa-arvoisesti edes naisten keskuudessa.
Itselläni on niukka vuoto ja esimerkiksi kuukuppi sopii, joten kuluja ei ole tuon kupin oston jälkeen ole ollut oikeastaan lainkaan. Paras ystäväni taas ei voi käyttää kuppia tai tamponeja ollenkaan, koska ne aiheuttavat kipua. Runsaasta vuodosta kärsivä joutuu käyttämään paksuja siteitä ja vaihtamaan niitäkin tunnin välein, jottei sotke paikkoja. Minulla ei ennen kuppiakaan mennyt kokonaista pakettia siteitä, vaikka käytin niitä ainoana suojana.
Voidaan sitten tarvittaessa nostaa alvia jostain muusta tuotteesta kulujen kattamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Miesten ei kannata puhua mitään kuukautisista kun ette niistä voi mitään ymmärtää.
Joo, se onkin ihan hirveän moniulotteinen ja vaikea käsite.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuukautissuojilla on muutakin eroja kuin hinta, mutta mistäpä jonne sen tietäisi...Et ole mikään kuukautisasiantuntija.
ohis
Tottakai on eroja. Jos niitä aletaan ilmaiseksi jakaa niin sitten pitää käydä keskustelu mitä jaetaan ja millä perusteilla. Jokaiselle juuri sellaista tarviketta jota juuri hän haluaa? Yksi ja sama standardituote kaikille, ottakaa tai jättäkää periaatteella? Ei jaeta tuotetta vaan joku tietty rahasumma jolla saa sitten itse hankkia sellaista kuin haluaa? Jos jälkimmäinen vaihtoehto miten tämä rahasumma määritellään?
Koeta sinäkin ymmärtää että jos haluat ilmaisia kuukautissuojia niin sitten täytyy kehittää konkretiaa millaisella systeemillä ja perusteilla se tulisi tapahtumaan.
Niin, onhan valtiolla rajattomasti rahaa mitä jakaa.