Jos kuukautissuojat tulee ilmaisuksi niin eikö miesten parranajovälineet myös pidä olla ilmaisia
Kommentit (195)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kun miehille tietenkin kondomit ilmaiseksi. Kaikki naiset eivät käytä kuukautissuojia eikä kaikki miehet kondomeja, mutta miehet eivät käytä kuukautissuojia eikä naiset niitä miesten mallin kondomeja. Bonuksena loppuisi se rutina, miten naiset huijaavat miehiä tulemalla raskaaksi.
Kasva aikuiseksi!
Minä olen aikuinen ja ehdotukseni on hyvin järkevä. Vastentahtoinen isyys on miehille kuolemaakin pahempi vaihtoehto eikä heille ole vielä selvinnyt, että siihen pystyy itse vaikuttamaan.
Ennen naiset käytti villasukkia kuukautissuojana.
Kuukautiset ovat siis sairaus jonka hoito on korvattava?
Vierailija kirjoitti:
Parta ei liity lisääntymiseen.
Kun joku liittyy lisääntymiseen sen pitää olla ilmaista?
Enemmänhän naisilta odotetaan karvattomuutta kuin miehiltä (pimpskarvat, jalat, kädet, kainalot, pers, viiksi, poski kaikki pois naisilta)
Minulla parta ulottuisi jo polviin, ellen olisi koskaan leukaa leukajouhia poistanut.
Ja muhkeat ois viikset.
Olen aina haaveillut parrasta, jos olisin mies niin muhkeaa partaa ja viikset pitäisin. Naisena en halua kasvattaa, koska en halua yhtään huomiota.
n48
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Partaa ei ole pakko ajaa, kuukautissuojia on pakko käyttää mm. hygienian vuoksi.
Hygienian vuoksi takapuolikin on pakko pyyhkiä. Miksei siis wcpaperi ole kaikille ilmaista?
Ei ole pakko käyttää wc-paperia. Voi sen pyllyn vedelläkin pestä. Kuukautissuojaa on käytettävä ettei veret valu pitkiä sääriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parta ei liity lisääntymiseen.
Kun joku liittyy lisääntymiseen sen pitää olla ilmaista?
Kumit ilmaiseksi niin loppuu se jankutus eräältä palstahullulta joka jankkaa sitä, kuinka naiset pakottavat miehet isäksi
Yhä vieläkin parranajo ei ole verrannollinen.
Se että joku on jollekin pakko ei ole peruste että se pitäisi olla ilmaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lopettakaa jo tämä jatkuva nillitys. Yhteiskunta ei pakota ajamaan partaa, mutta se pakottaa käyttämään kuukautissuojia. ja jos aletaan puhua ulkonäköpaineista, naisiltahan sitä karvattomuutta (täysi keho) vaaditaan. Ei nämä teidän argumentit toimi
Yhteiskunta pakottaa käyttämään kuukautissuojia, kerro toki lisää. Missä sellainen laki on?
Sellaisia lakeja on monta. Jos jätät käyttämättä suojia ja tahrit bussin penkit, taksin penkin, työnantajan sohvan jne niin olet vahingonkorvausvelvollinen koska kyseessä vahingonteko. Lisäksi tulisi paheksuntaa ja huutelua jos kävelisi punainen läikkä persauksissa kaupungilla.
Oikeastaan pitäisi toimia näin niin miehet tajuaisi mitä se kuukautisten kanssa eläminen on. Nyt miehet luulee ettei niitä olekaan kub ne on poissa heidän silmistään.
Jos ajatellaan puhtaasti rationaalisesti, niin yhteiskunta voisi tukea kuukautissuojia muutaman ensimmäisen vuoden niiden alkamisesta lukien. Tämän jälkeen painopisteen tukea saisi enemmän, jos kuukautisia ei tulisi (raskaus) ja lopuksi tuen määrä korreloisi tehtyjen vauvojen lukumäärää.
Näin niinkuin yhteiskunnan näkökulmasta :P
Vierailija kirjoitti:
Voi elämän kevät tätä ainaista jaarittelua.. Hyvä esimerkki taas siitä kuinka me suomalaiset miehet ja naiset vihaamme toisiamme.
Ei kannata kaikkea ottaa niin vakavasti, aloitus on leukailua.
Eikös paremmin olisi verrannollinen naisten siteet ja miehille ilmaiset talouspaperit?
Partakone (laadukas sellainen) kestää jopa vuosia vaan terveys siteet ovat kertakäyttöisiä niitä pitää ostaa jatkuvasti. Ja jos tässä puidaan sitä että naisten pitäisi käyttää kestävämpää kuukuppia siteen sijasta niin onhan miehillekin kertakäyttöhöyliä jne muuta sälää.
Vierailija kirjoitti:
Ja samalla myös naisten sheivausvälineet. Sun ei ole pakko ajaa sitä partaa, mutta kuukautiset tulee kyllä pakosti. Toi on huonoin argumentti ikinä.
Turhaanhan tuo ap moista kyselee. Eihän vauvoilla parta kasva! :D
Kuukautiset ovat vain sosiaalinen konstruktio.
Jos terveyssiteet tulevat ilmaiseksi minullakin alkaa kuukautiset ja haen terveyssiteitä roppakaupalla. Jos joku väittää ettei minulla voi olla kuukautisia hän on ahdasmielinen juntti.
t. Pentti 65v
Jos kuukautissuojat tulisivat ilmaisiksi niin olisivathan ne varmasti ilmaisia ihan kaikille, täysin tasapuolisesti sukupuoleen katsomatta.
Nuo koskevat molempia sukupuolia, kuukautiset vain naisia.
Minusta hyvä tapa olisi alentaa alv:ia. Ilmaiseksi ei tarvitse, mutta alv:in alennus rinnastaisi terveyssiteet apteekkituotteiksi.