Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kenellekkään tehty suunniteltua sektiota nukutuksessa?

Vierailija
03.04.2014 |

Ei siis hätäsektiota. Väittävät ettei se ole mahdollista :(

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu tiedän ettei suunnittelu ja kiireellinen sektio ole sama asia. Pelkopolilla käyn, ei oo tähän mennessä ollut apua. Ei varsinaisesti ole syytä epäillä, ettei alatiesynnytys onnistu, mutta haluan varautua kaikkeen.

Mulla on yks hyvin traumaattinen synnytys takana ja mietin, miten lääkärit voi vaan sivuuttaa tän asian.

Vierailija
2/20 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä sivuuteta, vaan voidaan antaa sulle niin tujut paukut Diapamia, ettet ymmärrä mistään pelosta yhtään mitään.

Kaverini sisko väittää, että hänet oli (90-luvulla) nukutettu sektioon, mutta eivät kai olleet sitten antaneet tarpeeksi syvää nukutusta ettei vauvalle käy mitään, joten hän tunsi kaiken, mutta ei voinut liikkua, puhua tai kertoa sitä. En tiedä onko totta, mutta kammottava ajatus. Itse ehdottomasti en haluaisi nukutusta.

Vierailija
4/20 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 4! Anestesialääkäri hoitaa myös puudutukset... Ja nro 11 yleensä kiputuntemus nähdään verenpaineen nousuna ja osataan antaa lisää lääkettä. Tietysti aina kaikkea voi sattua. :(

Vierailija
5/20 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"tietysti aina kaikkea voi sattua" No niin voi ja siks en halua olla tajuissani maha viillettynä auki. Ja eikö niin vahva annos diapamia muka oo yhtä "vaarallista" kuin nukutus?! Syön tälläkin hetkellä raskaana rauhottavaa lääkettä, josta ei tunnu olevan mitään hyötyä, paniikkikohtauksia tulee silti, eli mikään ihan normaali annos tuskin auttaa. Tuskin ne edes sellaista antaisi.

Vierailija
6/20 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 13:07"]

"tietysti aina kaikkea voi sattua" No niin voi ja siks en halua olla tajuissani maha viillettynä auki. Ja eikö niin vahva annos diapamia muka oo yhtä "vaarallista" kuin nukutus?! Syön tälläkin hetkellä raskaana rauhottavaa lääkettä, josta ei tunnu olevan mitään hyötyä, paniikkikohtauksia tulee silti, eli mikään ihan normaali annos tuskin auttaa. Tuskin ne edes sellaista antaisi.

[/quote]

Niin siis siinä nukutuksessa voi kaikkea sattua. Tajuissasi voisit edes kertoa tarvitsevasi lisää lääkettä...

Vierailija
7/20 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ei ole tukevakaan diapam-annos vaarallinen tuolla tavalla kertaluontoisesti annettuna. 

Vierailija
8/20 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika paljon epätodennäköisempää, että nukutuksessa tuntee kivun, kuin se, että noin isossa leikkauksessa menee jotain muuten vikaan. Siks en halua olla tajuissani.

Vierailija
9/20 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen joka nukutettiin vauvan synnyttyä sektiossa. Tunsin kaiken mutten voinut puhua tai liikkua, silmiäni en edes auki saanut. Henkilökunta ei tätä usko edelleenkään.

Vierailija
10/20 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan ihan viisasta hankkiutua raskaaksi jos pää ei kestä ja lääkkeitä vedetään jo raskauden läpi?? Miten meinaat yövalvomiset jne klaarata?

Kiva lapsille kun mamma kulkee zombiena pitkin huushollia :(

Vierailija
11/20 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla takana kaksi kiireellistä sektiota nukutuksessa. Syynä verenvuototaipumus, joka poissulkee epiduraalin. Hyvin onnistui molemmilla kerroilla.

Vierailija
12/20 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkos kysynyt yksityiseltä puolelta, jos itse maksaisit niin onnistuisiko sitten? Itse olen synnyttänyt alakautta molemmat lapset ja  paikallis puudutuksella sitten operoitu niveliä joita reuma tuhonnut (suurin oli lonkan vaihto) eikä missään ole operaation aikana kipua tuntunut.

[/quote]

Vierailija
13/20 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä voi synnyttää yksityisellä? Ei Helsingin ulkopuolella varmaan missään, paitsi ehkä jossain Tampereella tai Turussa.

Minä en saanut suunniteltua sektiota enkä nukutusta pyynnöstä, vaikka minulla on puudusaineallergia enkä voinut saada epiduraalia. Kun sitten synnytyksessä kaikki meni täysin päin persettä, lapsi syntyi lopulta kiireellisellä sektiolla nukutuksessa, mutta aika helvetilliset kivut täytyi sitä ennen kärsiä ja lapsen lähes kuolla kohtuun.

Vierailija
14/20 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulle sitten tehty?

Vierailija
15/20 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole, mutta jos alatiesynnytys ei onnistu ja joutuu kiireelliseen sektioon, en halua olla tajuissani kun sitä leikkausta tehdään. Taustalla todella kova pelko. Joten pyysin tätä lääkäriltä, mutta hänen mielestään se ei ole mahdollista.

Vierailija
16/20 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sairaaloissa ole nukutuslääkäreitä, jotka hengailee, kunnes niitä tarvitaan... Tavallinen lääkäri ei nukuta...

Vierailija
17/20 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tehty kiireellinen sektio nukutuksessa. Että ei ihan sama asia, mutta melkein. Leikkauksesta päätettiin aamulla ja se tehtiin iltapäivällä. Olin pistänyt verenohennuslääkettä, joten minulle ei voitu laittaa selkäydinpuudutusta vaan jouduttiin nukuttamaan.

Vierailija
18/20 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiireellinen sektio ja suunniteltu sektio ei ole sama asia. Yleensä kiireellisessä ollaan hereillä ja puudutetaan epiduraalilla, joka monilla onkin jo synnytyksen aikana käytössä. Nukuttamisessa on omat riskinsä, ja sen takia sitä vältetään. Jos huono tuuri käy, joudut hätäsektioon. Sitten saat ainakin sen nukutuksen. Mene pelkopolille juttelemaan, jos synnytys pelottaa. Onko sinulla syytä olettaa, ettei alatiesynnytys onnistu?

Vierailija
19/20 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä luultavasti sitä nukutusta saa. Mutta rauhoittavia lääkkeitä voit kyllä saada avuksi tuohon pelkoosi. 

Vierailija
20/20 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi niin ettei suunnitellun sektion puudutus meinannu millään onnistua. Runnottiin menemään melkein tunti ja lopulta sanoivat et nyt jos ei mene niin sit nukutetaan. Mies ei olis saanu siinä tapauksessa tulla mukaan leikkaussaliin. Ymmärtääkseni nukutus ei tee hyvää vauvalle ja olis pitäny vaan mahdollisimman nopeesti saada lapsi ulos.
Jotenki se puudutus sitten onnistu ja mentiin normaalilla kaavalla loppuun :)

Eli on se kuitenkin mahdollinen... eri asia minkä takia siihen suostutaan :/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä