Haluan antaa lapselleni mahdollisemman tavallisen nimen. Ehdotuksia?
Musta kaikki erikoiset nimet on super-rumia. Mä haluun antaa tavallisen, mutta nätin nimen. Anna ei käy koska se on minun nimeni.
Kommentit (75)
Musta Anna on aina ollut todella kaunis klassinen naisen nimi. Muita hyviä ovat: Hanna, Maria, Eeva, Aino, Emma, Elsa.
Riiippuu minkä aikakauden tavallista nimeä taroitat. Nykyään on tavalllista antaa harvinainen nimi, ja näille yhtäläistä on se, että niitä kukaan tuskin ennestään muistaa.
60- ja 70-luvun vaihteessa syntyneenä minulla on paljon Mika, Ari, Pekka ja Ari-Pekka nimisiä tuttuja.
Aada, Iida ja Aava yms ovat tavallisimpia. Esim. Minna tai Liisa ovat erikoisuuksia lapsen omassa ikäluokassa.
Miksi muka f-kirjain ei sopisi suomalaisen suuhun?
Sofia on tosi yleinen nimi alle kolmekymppisillä, enkä ole kyllä koskaan kuullut kenenkään lausuvan sitä muuten kuin "sofia".
Eikö Sofia-nimi ole vähän kuin Aino, Ada ja Ida, nämä ovat olleet käytössä Suomessa ainakin pari sataa vuotta, ja edellisen kerran olivat muodissa tuossa 1900-luvun taitteessa.
Sopii varmasti siis 2010-luvun suomalaisenkin suuhun...
Tyyne,rauha,elisa.,Mirjam,aune,Martta,kaarina,Inkeri,Kerttu,ilmi,lahja..onhan näitä! Vanhoja nimiä..
Pertti, harmittavan vähiin alkavat nämä kansallisaarteet käydä.
Minna tai Iina yööh