Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toimiiko Pepsi Max laihdutukseen?

Vierailija
02.04.2014 |

Se on ainoa juotavanmakuinen light-limsa, niin mahtaako se toimia, että joisi sitä vaan aina kun tekee mieli makeaa? Vai tuleeko jotain "sivuvaikutuksia"?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keinomakeutettujen tuotteiden nauttiminen "herkkuhimoon" on itsensä huijaamista. Se ei vähennä makeanhimoa yhtään, vaan itse asiassa vain lisää tai vähintäänkin pitää yllä sitä.

http://www.today.com/health/diet-soda-probably-not-going-help-you-lose-weight-2D11940230

Vierailija
22/36 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin kertoo sellasen jutun, että ei kyllä hammaskiillettä vaurioita millään lailla. Oon juonut Pepsi Maxia niin kauan kuin sitä on ollut olemassa joka päivä varmaan 1-2 litraa ja hampaitteni kiille on parempi kuin kellään ikäiselläni. Sen sijaan sokeriset juomat ja happamat kyllä tekevät hampaiden kiilteelle huonoa. Sitruunavesi olisi toki parempi ja halvempi vaihtoehto, mutta sen kanssa on oltava tarkka hampaiden pesun kanssa, ettei se kiille lähde. Ohjeita löytyy netistä, kun googlettaa sitruunaveden, jota sinänsä on tosi paljon terveyshyötyjä ja siihen tahtoisin vaihtaa, jos vaan pystyisin PM:stä luopumaan. Kahvia en juo, joten se on mun kofeiinin lähde ja auttaa myös siihen, ettei koskaan tee mieli mitään makeaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella sairaan epäterveellistä, mutta jos huolena on vain laihdutus (ei syöpä,ms,migreeni jne kiinnosta) niin toki toimii. Riippuu mitkä kriteerit sulla :)

itse juon ihan vettä, kivennäisvettä herkkuna ja jos ihan superherkutellaan niin karpalo tai puolukkamehua jossa ei sokeria, semmonen lasipullo (kallis) ja sekotetaan veteen :)

Vierailija
24/36 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pepe makesta tulee ällöttävä tunne hampaisiin ja muutenkin kuraa koko litku, tämä siis minun mielipide.

Kokeile yllämainittua sitruunavettä tai vihreää teetä, niitä saa monissa eri makuvaihtoehdoissa. Colacola on se aino ja oikea.

Vierailija
25/36 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 22:47"]

Todella sairaan epäterveellistä, mutta jos huolena on vain laihdutus (ei syöpä,ms,migreeni jne kiinnosta) niin toki toimii.

[/quote]

Mitä tarkoitat?

Vierailija
26/36 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 22:45"]

Keinomakeutettujen tuotteiden nauttiminen "herkkuhimoon" on itsensä huijaamista. Se ei vähennä makeanhimoa yhtään, vaan itse asiassa vain lisää tai vähintäänkin pitää yllä sitä.

http://www.today.com/health/diet-soda-probably-not-going-help-you-lose-weight-2D11940230

[/quote]

Koeasetelma vaikutti tuossa kyllä todella heikolta, mutta tuo tutkimus antoi joitakin viitteitä siitä, ettei sokerittomilla limuilla voi korvata energiapitoista syötävää tai juotavaa. Tämä on ihan järkevää, sillä ihmisen nälänsäätelyjärjestelmä on kyllä osittain tietoinen myös juomien energiapitoisuudesta. Toisaalta jos juo jo sokerilimonadeja sännöllisesti, niiden korvaaminen sokerittomilla laihduttaa kyllä. 

Vierailija
27/36 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1474447/?page=1

Tässä melko tuju paketti aspartaamin neurotoksiinisista vaikutuksista. Enkuksi.

Vierailija
28/36 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
29/36 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 23:02"]

Pepe makesta tulee ällöttävä tunne hampaisiin ja muutenkin kuraa koko litku, tämä siis minun mielipide.

[/quote]

Minusta sokeroiduista kolajuomista tulee suuhun inhottavan narskea tunne. Se on sitä sokeria tai siirappia.

Vierailija
30/36 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 23:33"]

[/quote]

Yksittäinen tutkimus jostakin 80-luvulta? Kas kun et suoraan linkannut Ramazzinin oneen kertaan huonoksi tieteeksi osoitettuihin sekoiluihin. Tuossa on vielä huomattavan tujumpi paketti aspartaamin vaikutuksista: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12180494 Kun katsotaan kaikkea tietoa, jota meillä aspartaamista on, ei rationaalisella ihmisellä ole muuta vaihtoehtoa kuin hyväksyä, ettei aspartaamista todennäköisesti ole mitään haittaa.

Osasit kuitenkin käyttää neurotoksiininen-sanaa lauseessa, pointsit siitä.

Vierailija
31/36 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan tolla sunkin artikkelilla ikää jo 12 vuotta. Heh!

Vierailija
32/36 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan tolla sunkin artikkelilla ikää jo 12 vuotta. Heh!

Vierailija
33/36 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Foliohattu- ja salaliittokortti on nolo argumentaatiovirhe.

Vierailija
34/36 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi laihduttajat juo vain vettä/mustaakahvia/teetä.kyllä paska lentää ja pärisee ja sydän jytkyttää

Vierailija
35/36 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikket juo yhtään limua, niin kuolet ihan varmasti.

Vierailija
36/36 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aspartamiini aiheuttaa syöpää ja sitä epäillään suusyöpien aiheuttajaksi.

European Journal of Clinical Nutritionissa vuonna 2008 julkaistu artikkeli aspartaamin ja sen hajoamistuotteiden aineenvaihduntateistä toteaa, että aspartaamin käyttö suurilla annoksilla saattaa liittyä joidenkin psykiatristen sairauksien syntyyn, ja suosittelee asian selvittämiseksi perinpohjaisia jatkotutkimuksia. Erään tutkimustulosten mukaan aspartaami voi aiheuttaa herkille yksilöille päänsärkyä tai migreeniä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi