Verkkokauppa.comin haistattelumainonta
Mikä on idea Verkkokauppa.comin nykyisessä markkinoinnissa, jossa "hupaisissa" tv- ja radiomainoksissa pari hahmoa riitelee jostakin ja aina yrittää sanoa vähän pahemmin. Mainokset päättyvät haistatteluun tai uhkauksiin. Välillä kiroillaan. Vetoaako tämä mainonta johonkuhun?
Kun tuo typerä mainonta alkoi, Verkkokauppa.comin tulos sukelsi "merkittävien markkinointipanostusten vuoksi". Nyt näyttää menevän taas hyvin, ja Black Friday -teemaiset haistattelumainokset jatkuvat.
Käytin ennen tuota liikettä jatkuvasti. En ole tänä vuonna ostanut oikeastaan mitään, vaikka olen tehnyt ennätysmäärän tietotekniikkahankintoja. Mainonta inhottaa niin, että olen vaihtanut kilpailijoille. Muilla samanlaisia tuntemuksia?
Kommentit (34)
Menen mieluummin kauppaan jonnekin muualle (pitkät etäisyydet) kuin enää tilaan tuolta.
Samoin on aika ärsyttävä saman firman mainos jossa se lautapelinainen opettaa muita häviämään ja harjoittelee Kimblen MM-kisoihin.
Vetoaa suurimpaan eletroniikan ostajien kohderyhmään. Sinä voit viedä rahasi muualle.
Kenelle kilpailijoille olet vaihtanut?
Samaa tyyliä harjoittaa Nopeet-aurinkolasipulju. Paitsi että ne pottuilee asiakkaille(kin), tai ainakin aiemmin tekivät.
Vierailija kirjoitti:
Citymarket, Prisma, Amazon, Power, Gigantti.
Samanlaista luotaantyöntävää mainontaa kuin Postin "sä tilaat, mä tuon" ylen tuttavallinen ote. Toinen moukkamaista, toinen tuttavallista. Kumpaakin välttelen sen mitä voin.
Palstamamma boikotoi. Kyllä nyt Verkkokaupassa menetetään yöunet ja puntit tutisee.
Onko sekin Verkkokaupan mainos, missä äijä keräilee elektroniikkalaitteiden käyttöohjeita? Minusta erittäin typerä ja loukkaava mainos. Tosielämässä tuollainen tyyppi olisi jonkin sortin nepsyhäiriöinen, eikä siinä ole mitään nauramista.
On kyllä sysipaska mainos. Ehkä se joihinkin hipstereihin vetoaa.
Haista ite kirjoitti:
Vetoaa suurimpaan eletroniikan ostajien kohderyhmään. Sinä voit viedä rahasi muualle.
Näin teen. Nimimerkki "Haista ite" puolestaan kertoo sinusta kaiken tarpeellisen. Enpä suoraan usko, että vetoaa "suurimpaan", mutta tästä voimme olla eri mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Samanlaista luotaantyöntävää mainontaa kuin Postin "sä tilaat, mä tuon" ylen tuttavallinen ote. Toinen moukkamaista, toinen tuttavallista. Kumpaakin välttelen sen mitä voin.
Joo, todellakin! Varsinkin kun ne ei edes tuo, vaikka kuinka tilaan.
Olen itsekin ihmetellyt tuota mainosta. Mielestäni Verkkokaupan imago on ollut todella hyvä, mitta tuo mainos on jotenkin ihan vähä-älyinen.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Gigantti on vielä pskampi paikka, kuin verkkokauppa. Minä en siellä enää asioi. Miten voit muuten vaihtaa citymarkettiin, kun eihän siellä ole oikein minkäänlaista valikoimaa?
Vierailija kirjoitti:
Onko sekin Verkkokaupan mainos, missä äijä keräilee elektroniikkalaitteiden käyttöohjeita? Minusta erittäin typerä ja loukkaava mainos. Tosielämässä tuollainen tyyppi olisi jonkin sortin nepsyhäiriöinen, eikä siinä ole mitään nauramista.
Kaikessa on aina nauramista. Ihan kaikessa. Yhden tragedia on toisen komedia.
Vierailija kirjoitti:
Palstamamma boikotoi. Kyllä nyt Verkkokaupassa menetetään yöunet ja puntit tutisee.
Kerron mielipiteeni asiasta, joka vaikuttaa minun kulutuskäyttäytymiseeni. Tee sinä aloitus jostain sinulle merkityksellisestä aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä sysipaska mainos. Ehkä se joihinkin hipstereihin vetoaa.
Saattaa vedota hipstereihin, mutta mulla on paljon enemmän rahaa kuin hipstereillä, ja muhun ei vetoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Gigantti on vielä pskampi paikka, kuin verkkokauppa. Minä en siellä enää asioi. Miten voit muuten vaihtaa citymarkettiin, kun eihän siellä ole oikein minkäänlaista valikoimaa?
En tarvitse valikoimaa, vaan ne minulle sopivat tuotteet. Minulle sopivia siellä myydään - sellaisia asioita, joita ennen ostin Verkkokauppa.comista.
Typerä mainos mielestäni myös. Vetoaa ehkä joihinkin nuoriin miehiin, en tiedä.