Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi joissain perheissä ei syödä vihanneksia?

Vierailija
02.04.2014 |

Olen usein sukuloidessa tai muutoin tuttujen luona vieraillessa huomannut ettei monissa ns. tavisperheissä syödä juuri lainkaan kasviksia. Pöydässä on vain se makaronilaatikko, ehkä leipää ja voita ja that's it. Ainoa kasvis on ruuassa mahdollisesti oleva sipuli. Tuntuu kovin tunkkaiselta kun ruuassa tai lisukkeena ei ole rehuja, en itse jaksaisi syödä niin vaan käytän paljon kasviksia ruuanlaitossa ja yleensä pöydässä on myös salaattia.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 21:03"]

Muakin kiinnostaa miksei joillain laiteta kasviksia tarjolle aterioiden kanssa! Vastatkaa joku, jos tunnistatte toimintatavan!

[/quote]

meillä ei kumpikaan en minä eikä mies syö kasviksia siksi ei niitä tarjolle laiteta lapsia ei ole. Haluatko vielä vastauksen johonkin toiseen itsäänselvään kysymykseen?

Vierailija
42/52 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla ei maha kestä salaattia minkäänlaista. Ripuloin kaiken päivää kun vähänkään salaattia syön eikä tähän ole totuttelu auttanut. Teki ala- ja yläaste ajoista helvettiä istua koulussa kun ei vessaankaan kehdannut mennä ja maha kurisi ja väänteli, mutta opettaja pakotti ottamaan salaattia aina!

Syön vitamiinit purkista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 3,5 vuotias ei vieläkään syö kotona kasviksia, vaikka niitä on tarjoiltu koko elinikä :(

Vierailija
44/52 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 21:46"]

Meillä kyllä on vihanneksia ruokapöydässä, mutta uusia vihannes/kasvislisuke-ideoita kaipaisin? Nyt käytössä siis porkkana, lanttu, kukkakaali (nämä kypsänä tai raakana), kypsennetty parsakaali, tomaatti, kurkku, salaatti.... Mitäs vielä - no wokit tietysti. Mutta vaihtelua kaivattaisiin....

[/quote]

Mm turkkilaisesta ja libanonilaisesta keittiöstä löytyy ihania kasvisruokia! Paljon munakoiso ja kesäkurpitsapohjaisia ruokia, tomaattia ja paprikaa myös eritavoin laitettuna. Papuja ja kikherneitä yms monella tavalaa.

Ratatouille, munakoiso- tai kesäkurpitsapihvit ja melanzane alla parmigiana on myös meidän perheen kasvisruokasuosikkeja, käy myös lisukkeina

Vierailija
45/52 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä blogista saa hyviä vinkkejä: http://chocochili.net/

Vierailija
46/52 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä blogista saa hyviä vinkkejä: http://chocochili.net/

Vierailija
47/52 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 12v syö jälkiruuaksi kulhollisen salaattia:) Salaatinlehtiä, tomaattia, kurkkua, porkkanaa, maissia ja sipulia - ei kastiketta.

Lisää siihen vähän esim fetajuustoa ja nautiskelee vaikka sen pienen makaronilaatikkoannoksen päälle. Tuo annos on hyvinkin 300g tai jopa yli, lisäksi aamiaisella syö marjoja.

Meillä on aina kasvikset ja salaatit kelvanneet lapsille (4), syödään yleensä kauden mukaisia. Talvella enemmän uunijuureksia ja sosekeittoja, keväämmällä tulee sitten salaatit yms takaisin.

Vierailija
48/52 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ne kasvikset on sitä ruokaa, ei mikään ruuan kanssa syötävä juttu.

Vierailija
49/52 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en enää nykyään voi syödä juuri mitään kasviksia ilman jonkinlaista yliherkkyysoiretta. Silti tietysti joskus syön, mutta ei minun ole ollenkaan vaikeaa olla syömättäkään kasviksia, en niitä kaipaa. Lapsen kanssa taas kun on vuosia katsonut sitä herneiden ja kynnenkokoisten tomaatinpalojen nyppimistä lautasen reunalle, niin on turhautuneena jättänyt sitten suosiolla ne parempien ihmisten syötäviksi.

Vierailija
50/52 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa varmaan pikkulapsen narinalta, mutta minä en tykkää tuoreista vihanneksista! Ihan oikeesti, ehkä kerta/vk väkerretään joku tuore salaatti/tomaatti/kurkku-perussalaatti, mutta hyvää se ei missään nimessä ole... ei vaikka laitan salaattikastiketta. Ja olen jo 39 v enkä vieläkään ole tottunut tuoreisiin vihanneksiin. Paremmin kasvikset menee alas kypsennettyinä ruuassa tai esim uunijuureksina.

Hyvääkin salaattia olen syönyt mutta se ei ole ollut minun tekemääni. Silloin mukana pitää olla jotain ekstraa, kuten melonia, ananasta, viinirypäleitä, salaattijuustoa, kananmunaa, sipulia tms. Mutta tuollaisia ei ole varaa eikä aikaa vääntää iltasin työpäivän jälkeen nälkäiselle perheelle.

Mutta kertokaa edes yksi vihreä salaattilaji mikä ei maistu pelkälle ruoholle!

Vierailija
51/52 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 08:32"]

Kuulostaa varmaan pikkulapsen narinalta, mutta minä en tykkää tuoreista vihanneksista! Ihan oikeesti, ehkä kerta/vk väkerretään joku tuore salaatti/tomaatti/kurkku-perussalaatti, mutta hyvää se ei missään nimessä ole... ei vaikka laitan salaattikastiketta. Ja olen jo 39 v enkä vieläkään ole tottunut tuoreisiin vihanneksiin. Paremmin kasvikset menee alas kypsennettyinä ruuassa tai esim uunijuureksina.

Hyvääkin salaattia olen syönyt mutta se ei ole ollut minun tekemääni. Silloin mukana pitää olla jotain ekstraa, kuten melonia, ananasta, viinirypäleitä, salaattijuustoa, kananmunaa, sipulia tms. Mutta tuollaisia ei ole varaa eikä aikaa vääntää iltasin työpäivän jälkeen nälkäiselle perheelle.

Mutta kertokaa edes yksi vihreä salaattilaji mikä ei maistu pelkälle ruoholle!

[/quote]

usein näin talvisaikaan tomaatti ja kurkku on niin kamalan makuisia että ne pilaa hyvänkin salaatin maun. Kokeile niiden tilalla porkkanalastuja ja maissia, ne antaa makeutta myös salaatinlehtiin!

Vierailija
52/52 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.