Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia hollantilaisista miehistä?

Vierailija
02.04.2014 |

Täällä Suomessa oon nyt tavannut erittäin mukavan ja tosi hyvännäköisen hollantilaisen miehen. Ollaan tavattu yëlämässä ja nyt käyty treffeillä kahdesti. Olen ihastunut korvia myöten...

Hän on töissä Suomessa, ei vielä puhu kovin hyvää suomea mutta englantia puhuu niin hyvin, että olisin luullut hänen äidinkielekseen.

Kertokaa mulle kokemuksianne hollantilaisista miehistä? Jos olet seurustellut tai parhaillaan seurustelet niin kaikki kokemukset ja tarinat kelpaa! :)

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 23:13"]Hollannissa "ihmisen ostaminen" on aika normaalia, joten sen perusteella hollantilaiset miehet ovat paskaluusereita.

-Mies 28v-

[/quote]meinaat että hollantilaiset miehet ostelee naisia kokoajan?

Vierailija
22/43 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 19:40"]

Kaikki hollantilaiset ovat narkkeja tai huumediilereitä.

[/quote]

Ainakin mun hollantilainen ex oli entinen narkki. Oli huumehöyryissään tehnyt sen verran rikoksia, että katsoi paremmaksi vaihtaa kotimaataan kuiville päästyään. Vaikka huumeiset ajat olivatkin takanapäin, niin käyttäytyi päihdeongelmaiselle tyypilliseen tapaan, eli valehteli ja unohteli mistä oli valehdellut ja valehteli sen vuoksi uudelleen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 23:29"][quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 19:40"]

Kaikki hollantilaiset ovat narkkeja tai huumediilereitä.

[/quote]

Ainakin mun hollantilainen ex oli entinen narkki. Oli huumehöyryissään tehnyt sen verran rikoksia, että katsoi paremmaksi vaihtaa kotimaataan kuiville päästyään. Vaikka huumeiset ajat olivatkin takanapäin, niin käyttäytyi päihdeongelmaiselle tyypilliseen tapaan, eli valehteli ja unohteli mistä oli valehdellut ja valehteli sen vuoksi uudelleen. 

[/quote]

Ja kaikki on transuja tai vähintään naistenvaatteisiin verhoutuvia hörhöjä

Vierailija
24/43 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin komppaan näitä edellisiä: ovat suorapuheisia ja ehkä vähän juntteja. Käytöstapoja löytyy jonkin verran, samanlaisia maneereja kuin vaikka briteillä. Eivät ole limaisia noin pääpiirteittäin. Kaikesta löytyy aina mielipide ja usein keskustellessa pitää olla väkisin vähän eri mieltä että saa kovan vänkäyksen.

Njaa, tämä siis jos pitää oikein kärjistää. Eihän suomalaisistakaan saa mitään yhtä kuvaa. Oma kokemukseni on Utrechtista.

Vierailija
25/43 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hollantilaiset miehet ovat: pitkiä, kiharat hiukset, erittäin suorapuheisia (välillä siis niin, että nolottaa olla niiden seurassa), ylpeitä maastaan ja sen siirtomaavalta historiasta. He rakastavat ulkoilua, harrastavat liikuntaa ja juovat oluen pari päivässä, mutta harvoin, jos koskaan vetävät kännit suomalaiseen tyyliin. Pukeutumistyyli on hiukan konservatiivistä ja partavettä laitetaan reilusti. Miehet olettavat että lapsen saannin jälkeen vaimo jää kotiin hoitamaan lapsia (suomalaista päiväkotisysteemiä ei ole, tai on tosi rikkaille perheille). Kotiäidin rooli jatkuu suunnilleen siihen saakka kun nuorin lapsi on 10-12 v, jolloin hän pärjää koulun lounastauot ( 1,5h keskellä päivää) yksikseen ja hänet voi laittaa menemään itsenäisesti kouluun. Miehet ovat yleensä touhukkaita, iloisia ja puhuvat kovalla äänellä!

Tässä pitkän kokemukseni perusteella analyysi hollantilaisesta miehestä. (Ja tietysti kirjoitettu yleistäen)

Vierailija
26/43 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma hollantilainen aviomieheni on pitkä, komea, kiharatukkainen (ei geeliä, koska sanoin, että se kilo geeliä päässä näyttää kamalalle) hyvätapainen, kohtelias, ystävällinen, avulias ja kaikin puolin ihana.

Mun mies on myös Damissa syntynyt ja elänyt siellä nuoruuden, mutta mielestäni hän ei ole ihan tyypillinen hollantilainen. Meistä kahdesta minä olen se suorapuheisempi, mieheni perhe taas on liiankin suorasukaisia. Kerrankin tein illallista heille ja alkupalakeitto oli vuohenjuusto-tomaatti-keitto. En kysellyt edes miltä ruoka maistui kun perheen isä jo sanoi, että ei tykkää keitosta että maistuupas pahalle. No jos ei tykkää vuohenjuustosta niin ymmärrän kyllä, mutta oma mieheni oli kauhuissaan ja sanoi että miksi pitää olla noin röyhkeä. Rahastakaan mieheni ei puhu mielellään ja ihan suhteen alkutaipaleelta asti mieheni aina halusi tarjota ruoat jos mentiin syömäan. Minä kyllä tarjouduin kovastikin edes puolittamaan laskun, mutta miehelle se oli kunniatehtävä tarjota daamilleen. Nykyään olemme naimisissa ja talous on yhteinen, mutta mies kokee edelleen, että hänen kuuluu tarjota illalliset, koska onhan hänellä suurempi palkka ja on se mies. 

Minä tykkäisin pitää verhoja auki mutta mieheni sulkee niitä jatkuvasti. Miehelläni ei ole sitä kamalaa hollantilaista aksenttia. Itse en ole mikään aksenttimestari, mutta useat natiivit Britti ja amerikkalaiset ystävämme ihmettelivät, että mikseivät kuule hollantilaista aksenttia ollenkaan mieheni puheessa. No minä puhun suomalaisella aksentilla miehenikin edestä :D

Tykkään hollantilaisista miehistä, koska minun kokemuksen mukaan heille on tärkeää perhe ja ystävät. Työ on vain yksi osa-alue hollantilaisille ihmisille, mutta perhe ja vapaa-aika merkkaa eniten :)

Vierailija
27/43 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on muutama hollantilainen kaveri, mutta nämä ovat tulleet tutuksi hevimmän rokin bänditouhuista, eli ovat ihan samanlaisia urpoja, eli hyviä jätkiä, kun muutkin saman harrastuksen omaavat. Yksi entinen kolleega oli kanssa sieltä, se kundi taas oli totaalinen pleijeri ja aika sika jätkä.

Vierailija
28/43 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 13:14"]Mulla on muutama hollantilainen kaveri, mutta nämä ovat tulleet tutuksi hevimmän rokin bänditouhuista, eli ovat ihan samanlaisia urpoja, eli hyviä jätkiä, kun muutkin saman harrastuksen omaavat. Yksi entinen kolleega oli kanssa sieltä, se kundi taas oli totaalinen pleijeri ja aika sika jätkä.

[/quote]

Mutta siis sanoisin, että aika samanlaisia noin länsi-eurooppalaisiksi, kuin suomalaiset kolleegansa. Ovat vain sattuneet syntymään parempaan maahan, siis sellaiseen missä eivät kukkahattutädit määrää joka asiasta. Nämä olivat siis miehen mielipiteitä.

Vierailija
29/43 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 23:06"]

Olisko ton yhden tuttavuus ollut belgialainen? Belgiassa pussataan kolmesti moikatessa.

[/quote]

Hollannissa myös.

Vierailija
30/43 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin 7 vuotta eri puolilla Hollantia ja seurusteltua parin sen maalaisen kanssa. Siellä on tottakai miehiä laidasta laitaan, kusipäistä tosi hyviin tyyppeihin. Miehet yleensä pitkiä, kuten kyllä naisetkin.

Vierailija
31/43 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin 7 vuotta eri puolilla Hollantia ja seurusteltua parin sen maalaisen kanssa. Siellä on tottakai miehiä laidasta laitaan, kusipäistä tosi hyviin tyyppeihin. Miehet yleensä pitkiä, kuten kyllä naisetkin.

Vierailija
32/43 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo seurustellut, mutta muuten tunnen useita ja kokemukset on pelkästään hyviä. Mielestäni fiksuja ja ystävällisiä, kulttuurillisesti hyvinkin lähellä suomalaisia joten erot eivät ole päässeet aiheuttamaan minkäänlaista kitkaa.

Vierailija
33/43 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo seurustellut, mutta muuten tunnen useita ja kokemukset on pelkästään hyviä. Mielestäni fiksuja ja ystävällisiä, kulttuurillisesti hyvinkin lähellä suomalaisia joten erot eivät ole päässeet aiheuttamaan minkäänlaista kitkaa.

Vierailija
34/43 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 17:10"]

Parempi varmaan kuin jokin kauempaa tullut. Mutta kehottaisin kuitenkin suosimaan kotimaista.

[/quote]

Miksi?? :o

Vierailija
35/43 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaan belgialainen tapa vaan myös hollantilainen tapa antaa kolme poskisuudelmaa.

Vierailija
36/43 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 23:13"]

Hollannissa "ihmisen ostaminen" on aika normaalia, joten sen perusteella hollantilaiset miehet ovat paskaluusereita.

-Mies 28v-

[/quote]

Että tällänen kommentti..sun tyhmyys vaan kasvaa..Koita kasvaa henkisesti,lue vaikka muutakin kuin vauvapalstaa, tutustu ihmisiin oikeassakin elämässä (muihinkin kuin kaltaisiisi juntteihin) Matkusta, tee jotain :o

Vierailija
37/43 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyviä kuvauksia tässä on tullut, pitkiä, komeita, mukavia, mutta suorapuheisia. Hyvät geenit lapsille :). Suosittelen! Yleensä perheenkin kanssa tulee hyvin toimeen, mutta se on hyvä huomata, että vaikka Hollannissa kannabista saa coffee shopeista ja bordellit ovat laillisia, ei se silti tarkoita, että ihmiset olisivat sinänsä vapaamielisempiä kuin Suomessa. Näitä ehkä suvaitaan, mutta ei se tarkoita sitä, että kaikki niistä pitäisivät (ja se sanotaan suoraan).

Suomalaisen näkökulmasta kaksi asiaa saattaa tulla yllätyksenä:

- juhlapukeutumisen konsepti eroaa usein suomalaisesta, häihinkin saatetaan mennä farkuissa ym.

- aamiaistarjoilut: aikuisetkin saattaa vetää näitä maapähkinä - suklaaraeleipiä. Mutta hyvät geenit ilmeisesti estää lihomisen tällaisella ruokavaliolla...:)

Vierailija
38/43 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa myös mennä lukemaan niitä kommentteja. :D

Vierailija
39/43 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hollantilaiset lapset ovat maailman onnellisimpia, joten veikkaan, että ovat hyviä isiä!

Vierailija
40/43 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat todella pitkiä, mutta myös raamikkaita.

Mutta jos ranskalainen mies olisi edes 190 cm, on hän siltikin hyvin siro.