Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joita ei kiinnosta vauvan/lapsen pukeminen trendikkäästi?

Vierailija
26.11.2020 |

Onko muita, joita ei ollenkaan kiinnosta pukea vauvaansa/lastaan mitenkään trendikkäästi tai hankkia muotisävyjen mukaisia leluja/vauvantarvikkeita kotiin? Mua ei kiinnosta lainkaan, onko vauvalla päällä trendikästä beigeä tai onko vauvan lelut vaaleita sävyltään. Meidän kotikin on ihan tavallinen, eikä sisustettu viimeisen muodin mukaan. Odotan esikoista ja olen ilolla ottanut vastaan tuttujen käytetyt lastenvaatteet kaikissa kirkkaissa sävyissä sekä varastosta kaivetut vauvanvaatteet 90-luvulta. Pääasia, että ovat ehjiä. En ymmärrä, miksi minun pitäisi satsata satasia merkkivaatteisiin, jotka jäävät hetkessä pieniksi. Olen tosi iloinen, että saan ilmaiseksi tuttujen lapsilta jääneitä vaatteita. Lapsen lelujen tai vauvantarvikkeiden värillä ei ole mitään väliä, kuluvat kuitenkin käytössä.

Tunnun olevan ainoa, kun kaikki ympärillä miettivät vaatteet ja tavarat vauvan sukupuolen ja trendien mukaan. Mulle pääasia on, että vauvan/lapsen kanssa viettää aikaa, on lämmin ja rakastava koti. Lapsen kasvaessa lapsi sitten itse saa valita, minkä värisiä leluja tai vaatteita kaipaa. Kiinnostaisi kuulla, onko täällä muita kaltaisiani, joita ei trendit kiinnosta? Nimimerkillä joidenkin äitiryhmien keskustelua seuratessa mietin, puuttuuko päästäni joku ruuvi, kun mua ei ollenkaan kiinnosta lapsen pukeminen trendien mukaan tai en surkuttele poikavauvaa, koska "tytöille ois niin paljon ihania, vaaleanpunaisia röyhelövaatteita". :D

Ap

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen pukeimsen päätöksenteon kriteerit:

- Onko vaate ehjä? Kyllä/Ei

- Sopiiko säähän? Kyllä/Ei

- Onko vaate puhdas? Kyllä/Ei

Kun oikein pinnistän, koetan varmistaa että paita ja housut ovat eri väriset. The End.

Vierailija
22/35 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei voi käsittää... Eiköhän niitä merkkikamoja saa ostaa sitten kun lapsi tulee teini-ikään. Kunhan on puhtaat ja ehjät vaatteet niin se riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisissa piireissä oikein kuljet ap? Kannattaisiko hieman miettiä sitä asiaa? Miksi täällä meillä päin ei ole mitään trendipellemammoja ollenkaan? Pääkaupunkiseudulla asun.

Vierailija
24/35 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Someharhaa kuten niin moni muukin hypetys, jossa muka kaikki näyttävät tekevän sitä ja tätä, tässä tapauksessa niin, että elämä pyörii lasten tavaroiden hankinnan ja mainonnan ympärillä! Lapsi on jo iso mutta hyvin pärjää ilman vaatehypetystä. Aina on ollut puhtaat ja kunnon vaatteet ilman merkkikuteita. Meitä taviksia on ylivoimainen enemmistö, mutta ns.hiljainen massa.

Vierailija
25/35 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnistan noi ap:n viestin röyhelönaiset. Taas sain kuunnella tuollaista keskustelua perhekerhossa.

"On niin sääli, että meillä tämä kuopus on poika. Olisi ollut ihana vielä fiilistellä tyttöjen vaatteita."

"Tää lapsi jää meillä viimeiseksi. Kurjaa, sillä tekisi mieli hankkia kaikkea suloista ja ihanaa."

Itse siinä vieressä vaan mietin, että voisiko sitä puhua jostain vähän syvällisemmästä. :D

Tunnistan nämä keskustelut. Itseenikin nämä joskus puuduttaa perhekerhossa, ite tykkäisin syvällisemmistä keskusteluista:D

Vierailija
26/35 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tehköön tyylillään ja hieno juttu että olet saanut paljon mieleisiä juttuja tutuilta.

Itse nautin kaikesta kauniista, niin vaatteissa kuin kodissakin. Miksi en aamulla samalla vaivalla voisi valita kaunista yhteensopivaa asukokonaisuutta ja niitä yhteensopivia sukkia?

Mulle itselleni on myös tärkeää että lapseni vaatteet eivät ole lasten tekemiä, ne on tehty turvallisista myrkyttömisrä materiaaleista ja ne kestävät niin käyttöä kuin pesua monen lapsen ajan. Joku toinen taas arvostaa eri asioita ja toimii sitten sen mukaan 🙂

Siispä pyrin että meillä vaatekaapissa iso osa olisi näitä ns ekologisempia merkkejä mutta löytyy sieltä myös muita! Suurimman osan Ostan käytettyinä ja meillä vaatteet ovat käyttöön, ne päällä saa touhuta ihan normaalisti. Vaatekaapissa olevien vaatteiden määrä on myös pieni jolloin tottakai mietin ostaessani että kyseinen vaate sopii muihin jo kaapissa oleviin, jolloin vaatteelle tulee varmasti käyttöä.

Hieman kalskahtaa tuo, että haluat tarjota hyvän ja rauhallisen, lämmön täyteisen lapsuuden. Miten ne vaatevalinnat sen pois sulkisivat? 🙂

Vierailija
27/35 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu, että nää hypetys mammat on sisimmissään vähän epävarmoja itsestään. Täytyy siksi olla muodinmukainen vauva, koska oma olo on epävarma jos "ei-tee-niinku-muut".

Tai ovatko sitten epävarmoja oman lapsensa söpöydestä, niin pitää ainakin pukea superkalliisiin kuoseihin beibi , että kaikki ihastelis:D

No ei siinä, minusta newbie on esim tosi söpö ja ei xielä ihan älyttömän hintainen. Mutta just gugguu, Metsola, mini rodini on jo semmoista että en tajuu miten he raskivat. Ainakin silloin on pakko olla jo paljon rahaa jos vauvalle noita hankkii, kun niin vähän aikaa käytössäkin.

Vierailija
28/35 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asetun näiden kahden ääripään väliin. En osta kallista Gugguuta ym. käyttövaatteeksi. Ulkovaatteisiin panostan ostamalla alesta Reimatecin hyvillä ominaisuuksilla varustettuja ulkovaatteita, mutta niistäkin saa käytön jälkeen myymällä niin hyvän rahan takaisin että lopulliseksi hinnaksi jää itselle muutama kymppi. Sisävaatteissa olen tarkka siitä että vaatteet on nykyaikaisia ja ne ei ole mitään sirkustelttoja joiden sisään mahtuisi kaksi lasta ja väreistä voisi saada migreenin. Väriä kyllä löytyy vaatteista mutta hillitymmin. Mukavia ja joustavia vaatteiden tulee kuitenkin olla. Teen myös itse lapsille vaatteita, joten tuntuisi turhalta nähdä se suunnittelun ja tekemisen vaiva ja sitten yhdistää lopputulos vaatteeseen joka ei sovi sen kanssa yhtään. Ei vie yhtään sen enempää aikaa kun ottaa vaatekaapista vaaleanpunaisen paidan kaveriksi mustat housut punaisten sijaan.

Vierailija
29/35 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vauvalle tai lapselle voi laittaa omasta mielestään kivoja vaatteita päälle ilman, että siihen kuluttaa valtavia summia rahaa tai että se on pääasiallinen elämänsisältö. Mä sain paljon vaatteita käytettynä ja käytettynä myös ostin vaatteita. Panin sivuun tai annoin eteenpäin ne saamani vaatteet, jotka ei mun mielestä olleet kivoja ja käytin niitä, jotka oli. 

Mullakaan ei ole tuttavapiirissä ketään, joka käyttäisi vauvoilla tai isommilla lapsilla kalliita trendivaatteita. Kävin lasten ollessa ihan pieniä perhekerhossa, eikä sielläkään tällaista näkynyt. En tiedä, millaista se porukka se sitten on, joka muka on niin ylimaallisen kiinnostunut vaatteista. 

Vierailija
30/35 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä tulee juttuihin, joita perhekerhoissa puhutaan: mä en koskaan olettanut, että siellä päästään erityisen syvien keskustelujen äärelle. Siellä kokoontuvat hyvin erilaiset ihmiset, eikä se lasten kanssa häsääminenkään välttämättä luo puitteita suurille aiheille. Meidän perhekerhossa ei juurikaan keskusteltu vaatteista, mutta joskus varmasti niistäkin (tästä on jo jonkin verran aikaa). Mä en antaisi ihan valtavaa painoarvoa sille, että joku vaikka sanoo, että olisi ihanaa ostella jotain tyttöjen hörselövaatteita. Kyllä mäkin voisin sanoa jotain sellaista ihaillessani jonkun lapsen vaatetta, vaikka en ole mitenkään pinnallinen tai materialistinen ihminen.

nro 29

Vierailija
31/35 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin. En edes tajua, miten joillakin vanhemmilla on aikaa tuollaiseen.

Vierailija
32/35 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä tulee juttuihin, joita perhekerhoissa puhutaan: mä en koskaan olettanut, että siellä päästään erityisen syvien keskustelujen äärelle. Siellä kokoontuvat hyvin erilaiset ihmiset, eikä se lasten kanssa häsääminenkään välttämättä luo puitteita suurille aiheille. Meidän perhekerhossa ei juurikaan keskusteltu vaatteista, mutta joskus varmasti niistäkin (tästä on jo jonkin verran aikaa). Mä en antaisi ihan valtavaa painoarvoa sille, että joku vaikka sanoo, että olisi ihanaa ostella jotain tyttöjen hörselövaatteita. Kyllä mäkin voisin sanoa jotain sellaista ihaillessani jonkun lapsen vaatetta, vaikka en ole mitenkään pinnallinen tai materialistinen ihminen.

nro 29

Juuri näin. Kun ne lapset voi olla ainoa yhdistävä tekijä ihmisten välillä niin vaatteista keskustelu on yksi hyvä puheenaihe muiden lapsiin liittyvien asioiden joukossa. Jotkut ihmiset on tosi herkkiä loukkaantumaan niin eipä sitä juuri sen kummemmista asioista uskalla puhuakaan puolituttujen kanssa.

Vierailija
33/35 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin teinien äitinä taaksepäin katsellen mietin että laitoin liikaa rahaa niin lasten vaatteisiin kuin leluihinkin. Ei mitään överiä mutta turhia ostoksia kuitenkin kun vaatteita oli jo entuudestaan. Mistä vaatteiden kanssa liika puljaaminen sitten johtui? Halusin antaa hyvän kuvan perheestä ja jotain piristystä monotoniseen kotiäidin elämään. Teinien vaatteisiin menee rahaa. Olisi pitänyt säästää niitä varten eikä pukea pääosin kotona oleilevaa pikkulasta, jolle riittäisi pari siistimpää vaatekertaa ja kotivaatteet. Kaikkein paras kohde ylimääräiselle rahalle olisi ollut äidin virkistysrahasto.

Vierailija
34/35 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei trendit niin kiinnosta, mutta kyllä tykkään pukea lapset siististi ja niin, että omaa (ja toisten) silmää miellyttää.

Vauvoille oli ihana pukea eri tyylejä. Joskus sitä beessiä joskus retroruskeaa, joskus kirkkaat sirkusvärit ja joskus mustaa ja punaista rocknrollia.

Lahjaksi saatuja vaatteita tietty erityisesti silloin kun kyläiltiin lahjan antajan luona ja jos tietää vaikka, että mummo tykkää juuri sinisistä raidoista niin sitten vaikka sitä silloin kun tavataan.

Mies on meillä se tarkempi, että olisi aina vähän samantapainen tyyli kuin mistä itse tykkää.

Lapset on siis olleet milloin missäkin vaatteissa ja esikoinen kehitti oman tyylin n. neljä veenä, nuorempi on nyt kaksi veenä jo tarkka siitä mistä milloinkin tykkää.

Ei lapset löydä omaa tyyliään jos ne pakotetaan aina johonkin tiettyyn tyyliin oli se sitten niitä värikoodattuja muotivaatteita tai yhteensopimattomia kirpparivaatteita.

Ps. Newbiet on ihan hyviä mukavia käyttövaatteita, eikä niitä kannata karsastaa vain koska ovat hempeän värisiä.

Vierailija
35/35 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne yhtäkään äitiä, joka pukisi lapsensa jotenkin erikoisesti ja tunnen hyvin monia äitejä. Asumme ihan tavallisella omakotitaloalueella ja täällä lapset ovat lapsia.

En siis tunnista tuollaisia ap:n tai muutaman muun sepittämiä äitejä. Itselläni on kolme lasta.

Joka kerta häiritsee, kun joku vihjaa, ettei lapset ole lapsia, jos heidän vaatteisiin panostetaan. En ymmärrä. Voitko perustella miten teillä lapset on enemmän lapsia kuin merkkivaatelapset?

T. Joku joka ei pue lapsia merkkivaatteisiin, mutta ei myöskään ymmärrä tätä pointtia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi