Kuinka paljon käytät rahaa uusiin vaatteisiin kuukausittain?
Tulipas mieleen kun olen lueskellut palstoja, uutisten kommentteja, ja uutisia jne niin aina joku valittaa etteivät kuukausitulot riitä vaatteisiin.
Täytyykö niitä vaatteita ostaa joka kuukausi vaikka edes halvimmat rääsyt eivät hajoa tuossa ajassa! Vai onko suomessa tapana polttaa vaatteet käytön jälkeen ja sitten ostaa uudet tilalle? En ymmärrä tuota että aina manataan sitä ettei rahat riitä vaatteisiin.
Kommentit (186)
Poika kasvoi minua isommaksi. Kaappi on täynnä nuorekkaita vaatteita. Ei ole tarvinnut moneen vuoteen ostaa vaatteita. Naiset tykkää uudesta tyylistäni.
Ehkä joku 100e menee vaatteisiin. Tykkään ostaa uutena. Housut ja kengät taitaa olla niitä, jotka kuluu nopeiten käytössäni. Välillä menee enemmän, jos pitää jotain juhlavampaa mustaa saada. Nyt ei ole tainnut koko vuonna mennä vaankuin alle 50e. Vähän helppoa, kun pukeudun pääsääntöisesti vain mustaan ja olen muutenkin aina kalpea.
M27
Olen budjetoinut 60 e/kk. Vähemmälläkin varmasti pärjäisi, mutta naiset pääkaupunkiseudulla vaativat tyylikästä pukeutumista.
M47
0€. Ostan uuden vaatteen ehkä kerran vuodessa, tilaan netistä.
Minulla on aina samat vaatteet, niitä ei ole montaa.
Käytän kunnes hajoavat.
Vierailija kirjoitti:
0€. Ostan uuden vaatteen ehkä kerran vuodessa, tilaan netistä.
Minulla on aina samat vaatteet, niitä ei ole montaa.
Käytän kunnes hajoavat.
Olen siis 48v nainen. Muutkin näyttää maininneen iän ja sukupuolen niin..
Ostan uutena pitkälti kengät, sukat, alushousut, lähes kaikki muu löytyy käytettynä, ainakin 98% ajasta. Joten ihan kauheasti ei rahaa mene per kk. Toki ostan suomalaisia tuotteita, jotta jäisi raha tänne eikä tuonne maailmalle tai isoille firmoille. Esim sukkamestarit ja Tam Silk ovat sellaisia joilta ostan usein.
En ole ostanut uusia vaatteita kolmeen vuoteen. Ja en ole vähävarainen. En vaan tunne mitään tarvetta mennä vaateostoksille, koska kaapista löytyy kaikki vaatteet, jotka ovat tarpeellisia. Pesussa kuluneita ehkä, mutta sitä mukavampia yllä.
Taisi olla maaliskuuta kun ostin kirpputorilta kravatin sukulaisen häihin, maksoi muistaakseni 2 euroa. Muita vaatteita en muista koko vuonna ostaneeni. Ei kun ostinpas syyskuussa turvakengät, maksoi 15 euroa kirppiksellä, olivat uudet ja laputkin vielä kiinni.
Parin viime kuun aikana on mennyt enemmän kuin tavallisesti, ehkä 1000-1200 eur/kk. Laadukkampia työmekkoja, pari muuta vaatetta jotka nahkaa, yksi villahuivi sekä urheiluvaatteita.
Peruskuukausi vaatteiden oston suhteen on noin 50-200 eur kustannuksiltaan.
Oikeestaa enää tartte mitää ostella,kenkii on sata parii varmaa,vaatteita kans.Uusii jos uusii joskus..nolla kulut..ulkovaattei,urheiluvaattei löytyy myös paljon..
Ehkä 10 kuukaudessa. Eli pari kertaa vuodessa pitää ostaa takki tai työkengät.
Olen pitänyt kirjaa vaatekuluista. Mitään ylimääräistä en ole ostanut. Etätyön vuoksi ei ole tarvinnut esim kenkiä uusia. Vaatekulut koostui lähinnä, uudet talvikengät, pipo, treenitrikoot, rintaliivit, yhden kesäkengät, uimapuku, villatakki. 600€ on tähän mennessä kulunut. Korona-aikana olen siivonnut vaatekaappia ja kyllähän niitä vaatteita on. Yritän käyttää niitä mitä on ja uusin vain välttämättömät.
Arvelen että tonni menee vuodessa. Työssä perussiisti pukeutuminen, muuten urheiluvaatteet, hyvät ulkoiluvaatteet ja jalkineet joilla hyvä kävellä. Extrana ostan joskus muutaman asun makuuhuoneen puolelle ja esimerkiksi juhliin laadukkaat sukkahousut.
En osta vaatteita kuukausittain. Yleensä ostan jotain ehkä pari kertaa vuodessa... Ja silloinkaan en mitään isoja summia laita.
Itse ostan uusia vaatteita todella harvoin, silloinkin vain luokkaa alusvaatteet ja sukat/sukkahousut. Tänä vuonna elokuussa taisin kyllä ostaa yhdet housut uutena... Muuten ostan netistä (vähän) käytettynä kaiken tarvitsemani, kuten esim. viime kuussa Didriksonin talvitakin.
N52
Kolmihenkinen perhe, yht. max 100e/kk. Kasvavan lapsen ja neljän vuodenajan kanssa ei toistaiseksi vähemmällä olla pärjätty, ehkä pian paremmin.
Ostaisin varmaan enemmän jos niitä kerkeis pitämään
t: 60h työviikko
Vierailija kirjoitti:
0€ käytän kuukausittain. Ei mulla tarvi olla isoa kasaa vaatteita. Muutamat housut, jokunen paita, pari hupparia ja takkia sekä 2 paria kenkiä ym. riittää. Ostan uuden vaatteen vain jos joku menee rikki. Näissä mitä omistan tunnen oloni hyväksi eikä mua voisi vähempää kiinnostaa muiden ajatukset siitä että aika samoissa kuljen.
Jaa, mulla on pelkkiin harrastuksiin enemmän kenkiä kuin sulla. Kesäversio, vedenpitävä, talviversio. Kahteen lajiin. Plus käyttökengät.
Todella tyhmä aihe. Itse en osta yhtään niin huonolaatuista vaatetta, joka kestäisi vain kuukauden.