Käytin "virallista" maskia ensi kertaa kaupassa Pirkanmaalla.
Tunsin etten saa ilmaa!
Millaisia maskeja käytätte?
Kommentit (89)
Kestäviä ja pestäviä maskeja on muutamassa pisteessä.
Helpompi hengittää. En tiedä miten hyvin ne suojaavat muita ihmisiä.
"Kirurgin" maskit tehokkaita suojaamaan muita. Maksavat vähän enemmän.
Kankaisissa ei sen helpompi hengittää, sidottavat (nauhat ylä- ja alareunassa, jolloin alaosan voi jättää löyhälle) voivat olla helpompia. Nuo kuminauhalliset "kansanmaskit" eivät todellakaan sovi, jos on vähääkään hengitysongelmia tai tupakoinut vuosia :-( Visiirit marketteihin !
Kannatan visiirejä.
Tosin maskia käyttävien ei tarvitse maalata huulia eikä ajaa partaa.
Vierailija kirjoitti:
Kannatan visiirejä.
Tosin maskia käyttävien ei tarvitse maalata huulia eikä ajaa partaa.
Visiiri vaan ei suojaa sitä vähää mitä maski.
Hoitohenkilökunnalla käytössään sekä maskit että visiirit.
Sopisi kaikille positiivisen testituloksen saaneille.
Niin, jos ei ymmärrä sairastaa kotona tai hakeudu hoitoon.
Kaupassa on pakko käydä.
Koko viikon ostoksille ei ole aina tilaa jääkaapissa.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan, vaan karanteeni.
Mä olen ajatellut hankkia hyvesignalointimaskin, siis sellaisen kangasrätin. Ei siitä mitään hyötyä ole, mutta eipä kiusaa ja haudo samalla tavalla kuin kirurgiset maskit, joista monista sitä paitsi irtoaa jotain töhkää/pölyä nenään ja suuhun vaikka kuinka ravistelee ja hankaa kädellä ennen naamalle laittoa.
Citycon kauppakeskukset ovat nyt ostajia varten, ei maleksijoita ja ajanviettäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan, vaan karanteeni.
Yksinasuva jatkuvassa karanteenissa? Voi nälkä yllättää, jos tutuista ei ole apua.
Pyrin rokotettavaksi heti kun tulee tilaisuus. Silti käyttäisin maskia.
En ole ihan 100%:sti varma rokotteiden tehosta.
Sivuoireista ei ole puhuttu mitään. Niitäkin varmasti on!
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ajatellut hankkia hyvesignalointimaskin, siis sellaisen kangasrätin. Ei siitä mitään hyötyä ole, mutta eipä kiusaa ja haudo samalla tavalla kuin kirurgiset maskit, joista monista sitä paitsi irtoaa jotain töhkää/pölyä nenään ja suuhun vaikka kuinka ravistelee ja hankaa kädellä ennen naamalle laittoa.
Maskeja ei pidä kosketella desinfioimattomilla käsillä. Ja käytetty maski roskiin.
Kestävätkö kirurgiset maskit kiehuvaa vettä?
En ole vielä kokeillut. Menevätkö pilalle?
Onnittelut olet liittynyt maskihulluihin. Maski ei suojaa koronalta. Suurin osa käyttää maskia väärin, koskettelee likaisilla käsillä ym. Ei mitään järkeä. Korona tulee jos tulee, itse en pidä maskia enkä tule pitämään, maskin alla ei pysty hengittämään ja haluan hengittää. Jos olen kipeä, en liiku missään, suojaan näin kanssaihmisiä, maski ei suojaa yhtään mitään. Ihmiset ovat kautta aikojen olleet kamalia kakkapesiä ja epäsiistejä, näitä näkee joka päivä kaupungilla, kierrän nämä kaukaa.
Kyllä siihen tottuu hetken päästä. Yritä ajatella jotain muuta.
En suosittele kertakäyttömaskeja. Ostin paketin enkä tiedä mitä ainetta näihin on laitettu, kun silmät kirvelee hirveästi maski päässä.
Kestävätkö maskit kuumaa vettä?
Minäpä laitoin ne uimaan kiehuvaan veteen 10 minuutiksi.
Pysyivät ehjinä ja silmämääräisesti käyttökelpoisina.
Käytän sellaisia "tavallisia" maskeja, toinen puoli sininen ja toinen valkoinen. Ikäviä ovat, mutta kyllä siihenkin jonkin verran tottuu. Ehdotan vain totuttelun jatkamista.
Ripeällä kävelyvauhdilla hengästyy helpommin. Silti pidän maskia.