Mihin tarvitaan vauvan hoitolaukkua kun on käsilaukku?!
En tarkoita hoitopaikkaan vietävää lasten varavaatepussia vaan hoitolaukkua, mitä vauvan äitin kantaa mukanaan. Mulla on kolme lasta enkä kenenkään vauva-aikana ole mosita tarvinnut. Käsilaukkuun on kännykän ja kamman sekaan mahtuntu aina vaippa ja ruokaa ja harso. Mitään vaipanvaihtoalustoja en ole tarvinnut. mikä siinä hoitolöaukussa on kätevää?
Kommentit (10)
vaippoja, vaihtovaatteet, tuttipullo, tuttelit, tutit, hedelmäsoseet, lusikat, jokin lelu viihdyttämiseen kauppajonossa tms., vauvan kosteuspyyhkeet ym. kaikki muu tärkeä sälä mitä pitää vauvan kanssa kanta mukana :).
Matkoilla vauvallakin on tietysti oma laukkunsa, mutta mukana kanniskelen vain käsilaukkuani.
harso, vaippoja, varavaatetta, tutti, ruokaa yms. kuin jos ne olisi mun laukussani.
Vierailija:
En tarkoita hoitopaikkaan vietävää lasten varavaatepussia vaan hoitolaukkua, mitä vauvan äitin kantaa mukanaan. Mulla on kolme lasta enkä kenenkään vauva-aikana ole mosita tarvinnut. Käsilaukkuun on kännykän ja kamman sekaan mahtuntu aina vaippa ja ruokaa ja harso. Mitään vaipanvaihtoalustoja en ole tarvinnut. mikä siinä hoitolöaukussa on kätevää?
Ai kun oli vauva-aikana kätevää: hoitolaukku roikkui vaunujen aisassa ja siellä oli kaiken vauvan tarvitseman lisäksi myös rahapussi, kännykkä ja kotiavaimet. Sitten sinne mahtui oma kirja ja pikkuiset ostoksetkin.
Ihanaa aikaa, kun ei tarvinnut raahata käsilaukkua mukana minnekään...
Vauvan hoitolaukussa ruoat, vaipat, varavaatteet, leluja ym riippuen mihin olemme menossa ja kauanko olemme. Minä en pukluvaatteita käsilaukkuuni laita. Lisäksi verkkokassissa vaunujen aisassa sadesuoja ja hyttysverkko.
Ja jos kauppareissulla tulee joku supervahinko, että pitää koko vauva laittaa puhtaisiin, niin sitten ostan uudet. Kerran on tämä pitäny tehä, kun olin kylään menossa. Vaippaa en välttämättä edes ala kaupassa vaihtaan, vaikka varavaippa mukana olisikin, kotona ehtii. Rento asennekin on auttanut pärjäämään siis ilman hoitolaukkua/koko varatarvikearsenaalia ;)
Hoitolaukusta on tullut myös käsilaukku. Siellä kulkee puhelin, kalenteri, lompakko ym. äidin tavarat.
Meillä hoitolaukussa on aina perussetti valmiina mm. vaippoja, kosteuspyyhkeitä, harso, tutti, hoitoalusta. Sinne on kätevä heittää mukaan lapsen sapuskat, leluja, varavaatteita. Kaikki mahtuu samaan laukkuun ja laukku kulkee kätevästi vaunujen aisassa.
Mutta voihan hoitolaukku olla muullainenkin laukku kuin varsinaiset hoitolaukut.
Sieltä löytyi ruokaa, vaippoja+alusta, kosteuspyyhkeitä ja paperia, vaihtovaatteita, varmuuden varaksi tuttelia+tuttipullo - mies kun ei voinut imettää :), kertakäyttösadetakki ja sateenvarjo jne. Oli todella näppärä.
Vierailija:
Ja jos kauppareissulla tulee joku supervahinko, että pitää koko vauva laittaa puhtaisiin, niin sitten ostan uudet. Kerran on tämä pitäny tehä, kun olin kylään menossa. Vaippaa en välttämättä edes ala kaupassa vaihtaan, vaikka varavaippa mukana olisikin, kotona ehtii. Rento asennekin on auttanut pärjäämään siis ilman hoitolaukkua/koko varatarvikearsenaalia ;)
ja missä sinulla oli varavaatteet lapselle? tais olla aika suurenpuoleinen käsilaukku