Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauppakeskuksiin tuleva istumis- ja penkkikielto iskee juuri kaikkein heikoimmassa ja haavoittuvimmassa asemassa oleviin!

Vierailija
26.11.2020 |

Moni sairas ja vanhus tarvitsee kipeiden jäseniensä lepuuttamiseen hetken levähdyshetkeä apteekissa ja ruokakaupassa käynnin välissä.

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti myös nämä liittymämyyjät ja lehtikaupustelijat saavat lähdön. Joo pitävät maskeja mutta tulevat iholle, ei turvaväleistä tietoakaan kun yrittävät kauppoja tehdä.

Vierailija
82/93 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksipiippuinen juttu. Minun kannaltani ikävä. Jouduin äskettäin käymään lääkärillä ja hakemaan kipulääkkeet apteekista omin voimin. En pysty seisomaan paria minuuttia kauempaa ja kävelyni on hyvin hidasta. Apteekin ovella oli tuoli, mutta itse kauppakeskuksen ja terveysaseman ovien lähellä ei ollut mitään paikkaa, johon olisin voinut istua odottamaan taksia. Olin vähällä lyyhistyä lumeen kivun vuoksi ja otin sitten jonkun muun tilaaman taksin, kun oma ei tullut eikä ketään näkynyt. Ei siis ehtinyt käydä pahemmin - tällä kertaa.

Tilaan ruoan kotiinkuljetuksella marketista, joten se asia on järjestyksessä. Verkkoapteekki on olemassa, mutta kokemuksesta voin kertoa, että 1-5 päivän käsittely ja sen jälkeen kuljetus eli pahimmillaan 7 vuorokautta on tosi pitkä aika odottaa kipulääkkeitä, joiden tilaamista ei sallita kovin pitkään etukäteen. Asun yksin, kavereita ei ole eikä sosiaalitoimi hoida tällaisia tapauksia. Voisitte, kommentoijat, siis hiljentää jälkiviisauttanne ja lopettaa ilkkumisen.

Mä olen tilannut yleensä täältä https://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/

ja seuraavana päivänä on lähtenyt paketti apteekista ja 2 tai max 3 päivää kestänyt matka Kuopiosta Vantaalle kotiovelleni.

Samasta paikasta minäkin tilasin, ensin meni neljä päivää käsittelyyn, sitten viikonloppu keskeytti prosessin, käsittely jatkui maanantaina, apteekki luovutti lähetyksen kuljetusliikkeelle maanantai-iltana, ja kuljetus oli ovellani puoli kymmeneltä tiistai-iltana. Sinulla on käynyt tuuri. Minullakin kävi tuuri sillä kerralla, kun lähetyksessä ei ollut mitään kiireellistä ja paketti tuli perille tilaamista seuraavana päivänä.

Oho, olipas sulla pitkä toimitusaika. Mä olen tilannut tuolta maaliskuun alun jälkeen useita kertoja (ainakin 7 kertaa)  ja aina yhtä nopea toimitus. Tosin jos olen tilannut esim torstaina, silloin viikonloppu on hidastanut toimitusta, koska Posti ei toimita viikonloppuisin. 

Murphy oli tosiaan ahkerana apunani. En tiedä, mistä kaukaa lääkkeet toimitetaan, mutta oli aika ikävää nähdä sama "käsitellään"-ilmoitus tilauksen kohdalla päivä toisensa jälkeen ja tietää, että lähin Yliopiston apteekki on kahden kilometrin päässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä kauppakeskuksessa ja ainakin täällä penkeillä hengailevat ne tyypit, joiden piti tulla paikkaamaan Suomen työvoimapulaa. Kovasti näillä näkyy vain aikaa riittävän. 

Juuri näin, itsekin töiden puolesta joudun asioida kauppakeskuksessa päivittäin. Siellä penkeillä istuu juuri noita vetelehtijöitä. Tai sitten v...u suupielessä puhuvia teinejä. Ei siellä edes olisi esim. huonojalkaiselle vanhukselle tilaa istua.

Vierailija
84/93 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti myös nämä liittymämyyjät ja lehtikaupustelijat saavat lähdön. Joo pitävät maskeja mutta tulevat iholle, ei turvaväleistä tietoakaan kun yrittävät kauppoja tehdä.

Ulkona kaupitellaan lehtiä ilman maskeja ainakin Tampereella, tänäänkin.

Vierailija
85/93 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi sana: verkkoapteekki.

Tää on totta. Meillä apteekkiin on matkaa 2 km, mutta kannattaa tilata verkkoapteekista, saa hakea ostoksensa 17 km päästä.

Vierailija
86/93 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ukot ja akat eivät tajua että se on RUOKA kauppa joka pitäisi pitää mahdollisimman hygieenisenä eikä kokoontumispaikka! Niillä penkeillä ryitään ja rääitään päivät ja likaisissakin vaatteissa äijät. onhan se terveysriski jo lähtökohtaisesti. Syöpäkin voi tarttua sanovat jotkut tutkijat. Ja muutkin taudit.

Vierailija
87/93 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita liittymä/sähkösopimus tyyppejä minäkin olen ihmetellyt koko koronan ajan..täällä ovat ilman maskia olleet tähän asti, tänään näin ekan kerran maskit heillä..mutta tosiaan poukkoilevat ihmisten kimpussa päivät pitkät, liittymiä saa netistäkin..

Vierailija
88/93 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä kauppakeskuksessa ja ainakin täällä penkeillä hengailevat ne tyypit, joiden piti tulla paikkaamaan Suomen työvoimapulaa. Kovasti näillä näkyy vain aikaa riittävän. 

Juuri näin, itsekin töiden puolesta joudun asioida kauppakeskuksessa päivittäin. Siellä penkeillä istuu juuri noita vetelehtijöitä. Tai sitten v...u suupielessä puhuvia teinejä. Ei siellä edes olisi esim. huonojalkaiselle vanhukselle tilaa istua.

Ja siinä penkillä olleen vielä huutelevat kommentteja naisille perään , niin ne penkit voisi jättää kokonaankin pois vaikka.

Vierailija
89/93 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kauppakeskuksesta poistettu penkit jo vuosia sitten, koska alkoholistit olivat ne vallanneet omaan käyttöönsä, eikä heitä saatu muilla keinoilla häädettyä. Kahvila toimii iäkkäämmän porukan kokoontumispaikkana, tulevat sinne joka aamu aikaa viettämään isoissa porukoissa.

Vierailija
90/93 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä noilla penkeillä hengaa kyllä yleensä nuoria.

Meillä taas eläkeukot pitää penkkejä hallussaan. Kukaan muu ei pääse istumaan, kun ukkojen tapaaminen kestää koko päivän.

Vierailija
91/93 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No just heidän ei kannata sinne kauppaan mennä tässä tilanteessa. Yhteiskunnan pitää järjestää heille asiomispalvelut siten, että joku tuo ruoat ja lääkkeet kotiin.

Minun on päästävä levähtämään kauppareissuilla endometrioosikipujen takia. Enpä kyllä usko että yhteiskunta tällaiseen apua varsinkaan nuorelle ihmiselle järjestäisi, enhän ole edes riskiryhmäläinen.

Vierailija
92/93 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään nimeltä mainitsettoman (Itis) kauppakeskuksen kaikki penkit ja kahvilat ovat valloittaneet tummat miehet, kaupat taas tummat naiset. Eilen kävin pikaisesti ja silmiinpistävästi oli maskittomuus edustettuna myös samalla jengillä, ikävä kyllä. Ei ole omalla kielellä informointi ainakaan vielä mennyt kaaliin.

Vierailija
93/93 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noita liittymä/sähkösopimus tyyppejä minäkin olen ihmetellyt koko koronan ajan..täällä ovat ilman maskia olleet tähän asti, tänään näin ekan kerran maskit heillä..mutta tosiaan poukkoilevat ihmisten kimpussa päivät pitkät, liittymiä saa netistäkin..

Kaikki nämä kaupustelijat voisi häätää kokonaan kauppakeskuksista. Ärsyttää niin paljon, että nykyään etsin reitin, missä näitä apinoita ei ole.