Te ketkä päästätte lemmikit sänkyyn, eikö teitä mietitytä
että esim. koiran tai kissan peppureikä koskettelee tyynyyn, lakanoihin, peittoon useita kertoja yössä? Sitten te nukutte siinä!?🤮
Kommentit (37)
Ei. Enemmän mietityttäisi se, että jos en kissoja samaan petiin päästäisi, niin koko talossa ei nukkuisi kukaan.... MIAAAAAAUUUUUU, raaps raaps 😆
Ei... Sitä paitsi ei mun koirilla roiku koko ajan kakkaa persiissään. Ja ei ne nuku kyllä sellaisessa asennossa edes että se peppureikä suoraan pääsis koskemaan mihinkään lakanoihin. :D
Ajattele että jotkut ihmiset nukkuu alasti! Hyi, joka yö niissä lakanoissa peppureikineen ja muine vehkeineen...
Vierailija kirjoitti:
Ei mua se peppureiskä mietitytä, enemmän punkit mietityttävät. Siksi koira nukkuu lattialla, ei sängyssäni. Tänä kesänä oli punkkipanta käytössä, eikä koiralla ollut yhtään punkkia. Mutta en nyt tuon takia sitten kuitenkaan päättänyt ryhtyä epäjohdonmukaiseksi ja päästää sänkyyn.
Hanki sille nyt edes joku koiranpeti ettei joudu lattialla aina nukkumaan.
Sängyssäni nukkuu kolme kissaa. Tässä yhtenä aamuna yksi niistä ilahdutti pyydystämällään hiirellä. Nukun mieluummin kissojen kuin hiirten kanssa.
Koirat ja ulkokissat voivat levittää vaikka listerian, punkkeja tai salmonellan omistajalleen. Kissa voi syödä sairaan hiiren. Kissanpennulla voi olla toksoplasmoosi. Koiran hygienia on sama kuin ihminen nuolisi katua. Koronankaan takia moni ei sitä tekisi.
Ihana saada punkkeja. Yhdellä hoidolla oli sellainen staffi kun tuli sänkyyn...olipa kiva panna, kun yhtäkkiä kassoilla kylmä nokka. Meni akka vaihtoon
Minä en päästä koiraani sänkyyn nukkumaan kun se alkaa aina jossain vaiheessa piehtaroimaan keskellä yötä. Voitte vaan kuvitella minkälaista se on kun iso koira röhkii ja heiluu selällään.
Eihän kaupunkikoirien kanssa luulisi juuri mitään pöpö tai kakkaongelmia olla kun nehän ovat siistejä kuin mitkä, eivätkä juuri esim tauteja tai loisia itsessään kanna. Koira joka pyörii vapaasi ulkona ja pusikoissa ja ties missä on eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Koirat ja ulkokissat voivat levittää vaikka listerian, punkkeja tai salmonellan omistajalleen. Kissa voi syödä sairaan hiiren. Kissanpennulla voi olla toksoplasmoosi. Koiran hygienia on sama kuin ihminen nuolisi katua. Koronankaan takia moni ei sitä tekisi.
Voisitko näyttää minulle jonkinlaisen yhteenvedon siitä, montako kertaa esim 2000-luvulla lemmikkikoira tai -kissa on tartuttanut salmonellan tai listerian ihmiseen? Ainakin listeria on valvottava tartuntatauti, joten dataa pitäisi löytyä
Ex-Tyttöystävälläni on koira, joka nukkui aina sohvalla. Mutta kun minä tulin taloon ja jäin yökylään niin koira hiipi aina keskiyöllä sänkyyn jalkoihini kun tyttöystäväni oli nukahtanut. Sitten aamulla oli taas huomaamatta hiipinyt takaisin sohvalleen, ennen kuin tyttöystäväni heräsi autuaan tietämättömänä tapahtuneesta.
Se on meidän välinen salaisuus.
En tullut ikinä ajatelleeksi asiaa tuolta kantilta silloin kun kissamme olivat vielä elossa. Huolestutti enemmän, pahoitinko kissan mielen, jos jouduin siirtämään häntä vähän, että minullekin riittää peittoa tai tyynyä. Yleensä tyydyin kohtalooni.
Sehän on terveellistä vain, ettei ole liian hygieenistä. Monet allergiatkin johtuvat siitä, että puunataan liikaa.
No en tosiaan mieti. Ennen nukkui koirat samassa sängyssä. Nykyään lisääntyneiden punkkien takia en ehkä enää ihan helposti ottaisi koiraa sänkyyn ja vielä enemmän ärsyttäisi hiekka sängyssä. Sohvalla saavat olla. Naamaa en anna nuolla.
Ei mietitytä, ja sitä paitsi päästänhän ukkonikin sänkyyn, siinä sitä vasta miettimistä olisi.
Vierailija kirjoitti:
Ex-Tyttöystävälläni on koira, joka nukkui aina sohvalla. Mutta kun minä tulin taloon ja jäin yökylään niin koira hiipi aina keskiyöllä sänkyyn jalkoihini kun tyttöystäväni oli nukahtanut. Sitten aamulla oli taas huomaamatta hiipinyt takaisin sohvalleen, ennen kuin tyttöystäväni heräsi autuaan tietämättömänä tapahtuneesta.
Se on meidän välinen salaisuus.
Ja nyt kerroit sen kaikille. Petit luottamuksen.
Koiraihmiset ovat epäsiistejä, yök. Koira käy paskalla ja sitten emännän kanssa sohvalle peuhaamaan, hyi helvetti. Koira nuolee kaikkia paskoja tuolla lenkillä ja sitten omistajan naamaa seuraavaksi, voiko kuvottavampaa olla.
Toki mietityttää, mutta olen jo hävinnyt tuon pelin kissoillemme, jotka kaipaavat läheisyyttämme ja tulevat aina makuuhuoneeseen viettämään aikaa kanssamme. Usein olen kokeillut sitäkin taktiikkaa, että suljen makuuhuoneen oven, mutta läheisriippuvaisin kissamme raapii oven takana väsymättä jopa tunninkin ja se se vasta onkin rasittavaa kuunneltavaa, puhumattakaan kynsimisen tuhoavasta vaikutuksesta oveen ja karmeihin. Sängystä voisin ajaa loputtomiin pois kissojamme, mutta ne tulevat aina uudestaan sänkyyn, joten se olisi jo henkistä väkívaltaa niitä kohtaan, joten nykyään pyrin vain väkttelemään niiden peräpäitä.