Onko tietoa onko missään hyviä tarjouksia vastasyntyneitten vaipoista?
Kommentit (18)
[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 11:25"]Asun Jyväskylässä.
[/quote]
Huutiksessa myydään halvalla kestovaippoja, samoin mm s-marketissa. Kestovaipat tulee halvemmaksi kuin kertakäyttövaipat.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 11:28"][quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 11:25"]Asun Jyväskylässä.
[/quote]
Huutiksessa myydään halvalla kestovaippoja, samoin mm s-marketissa. Kestovaipat tulee halvemmaksi kuin kertakäyttövaipat.
[/quote]
Meillä ei tullut. Ostin aluksi seitsemän nb vaippaa, hintaa tuli yli 200 euroa. No, jäivät alle kuukaudessa pieneksi. Sitten s-m vaippoja joille tuli hintaa yli 300 euroa. Jäivät pieneksi kun poika täytti 4,5kk. Puolenvuoden aikana jos olisimme kyttäneet vain kertiksiä emmekä ostaneet yhtään kestistä niin olisimme säästäneet paristaa. Mies laski ja kyllä alkoi itseäkin harmittamaan
Vastasyntyneitten vaipat on aika harvoin tarjouksessa, se paketti maksaa normaalistikin n. 5,50e.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 11:44"][quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 11:28"][quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 11:25"]Asun Jyväskylässä.
[/quote]
[/quote]
Meillä ei tullut. Ostin aluksi seitsemän nb vaippaa, hintaa tuli yli 200 euroa. No, jäivät alle kuukaudessa pieneksi. Sitten s-m vaippoja joille tuli hintaa yli 300 euroa. Jäivät pieneksi kun poika täytti 4,5kk. Puolenvuoden aikana jos olisimme kyttäneet vain kertiksiä emmekä ostaneet yhtään kestistä niin olisimme säästäneet paristaa. Mies laski ja kyllä alkoi itseäkin harmittamaan
[/quote]
Mistä ihmeestä olet noita ostanut, vai onko sua kusetettu? Meillä on muksu nyt 6kk ja käyttänyt vain kestovaippoja, eri kokoa aina kasvun mukaan, ei kuitenkaan olla saatu 200€ kulutettua edes noihin kestovaippoihin. Niin ja aina pieneksi käyneet kestovaipat voi myydä eteenpäin, niin saat rahat takaisin. Me ollaan itsekkin tehty noita kestovaippoja. Ne on siitä hyviä, että käytön jälkeen pesuun ja sitten taas käyttöön. Kun taas kertakäyttövaipat pitää käytön jälkeen heittää roskiin ja ne kuormittaa luontoa ja kaatopaikkaa. Näin miehenä vielä pakko sanoa että kertsit on hirveitä ja haisee pahalle, kun taas kestovaipat ovat pehmeitä ja mukavia käsitellä, eikä ne haise.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 11:44"][quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 11:28"][quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 11:25"]Asun Jyväskylässä.
[/quote]
[/quote]
[/quote] itse ostin huutiksesta nb vaippasetin 50€ jossa oli 32 osaa ( siis kuoret ja sisävaipat) käytettiin n. 2,5kk niitä sen jälkeen olen ostanut n. 160€ kestovaippoja joita käytämme yhä ja vauva 6kk. Olen ostanut reilun kokoisia että menisivät pitempään.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 12:03"]
[/quote]
[/quote]
[/quote] itse ostin huutiksesta nb vaippasetin 50€ jossa oli 32 osaa ( siis kuoret ja sisävaipat) käytettiin n. 2,5kk niitä sen jälkeen olen ostanut n. 160€ kestovaippoja joita käytämme yhä ja vauva 6kk. Olen ostanut reilun kokoisia että menisivät pitempään.
[/quote]
Oon vähän huono matikassa, mutta jos en ihan väärin laskenut niin ei nuo nyt kovin paljon halvemmaksi ole teille tulleet kuin olisi kertikset maksaneet? Itseasiassa kertikset olisitte varmaan saaneet halvemmalla. Plus se veden- ja sähkönkulutus ja vaiva joka kestovaippojen pesuihin menee..
[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 12:18"][quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 12:03"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Oon vähän huono matikassa, mutta jos en ihan väärin laskenut niin ei nuo nyt kovin paljon halvemmaksi ole teille tulleet kuin olisi kertikset maksaneet? Itseasiassa kertikset olisitte varmaan saaneet halvemmalla. Plus se veden- ja sähkönkulutus ja vaiva joka kestovaippojen pesuihin menee..
[/quote]
Huom meidän muksulla on allerginen iho, eikä kertikset sovi hänelle. Toisaalta ei vesi ja sähkömaksu meillä nouse yhtään sen enempää, kuin ennen vauvaakaan ja noi vaipathan menee muiden pyykkien joukossa, että ei tule yhtään kalliiksi. Monella on ihan omituinen ajatuksen juoksu kestovaippojen osalta. Kyllä niitä voi pestä normipyykin mukana, eikä niistä tule rahan kulua yhtään sen enempää kuin normi vaatteistakaan. Ne on kerran maksettu ja voi käyttää monta kertaa. Kun taas kertis maksetaan kerran ja käytetään kerran, kuten kertakäyttö lautaset, mukit ja ruokailuvälineet. Eli kestovaippa on luontoystävällisempi ja kätevämpi kuin kertis. Kaiken lisäksi pieneksi jääneet kestovaipat voi antaa toiselle muksulle tai naapurin/sukulaisten muksuille käyttöön tai myydä huuto.netissä tai torissa. Kertiksistä et siis saa rahaa, vaan häviät rahaa, kun taas kestovaipoilla voi tehdä rahaa, sen jälkeen kun ovat käyneet pieniksi.
Kestot menee seuraavallekin tenavalle, siitä tulee säästöä. Kestoihin on meillä mennyt noin 100 € ja neljäs käyttäjä on nyt tulossa. Öisin käytetään kuitenkin kertakäyttöisiä, jotka ostetaan Lidlistä. On edullisimmat ja toimineet meidän lapsilla loistavasti. Täällä kun ei tarvitse miettiä sitä vaipan maatumista. Roskissetä sanoi, että sekajäte menee polttouuniin.
Pikaisesti noin keskiarvoilla laskettuna 6kk lapsen vaipat tulee maksamaan 288€ jos ostaa kertiksiä joten jos olen maksanut tähän mennessä vaipoista 210€ ja jotka menevät vielä n. 3kk ainakin niin sanoisin että emme tappiolle ole jääneet.
Meillä pestään jo nyt koneellinen päivässä. Lapsia on kolme ja nyt on neljäs tulossa. Tottakai pyykkimäärä lisääntyy kestovaippojen myötä, kun ne vie sen oman tilansa koneessa. Jos nyt tälle vauvalle hankin kestikset niin todnäk ei siirry seuraavalle vauvalle, koska jää ehkä viimeiseksi vauvaksi. Varmoja ei kyllä olla;)
Aloin kyllä nyt miettimään noita kestiksiä kuitenkin. Voisiko joku nähdä mulle sen vaivan, että laskisi suurinpiirtein mitä on kustannukset verrattuna näiden kahden vaihtoehdon välillä. Pelottaa vain että jos investoi alkuunsa tavallaan paljon kestiksiin ja toteaa ne jostain syystä sittenkin huonoiksi ja vaipat menee hukkaan. Kuinka paljon niitä pitäisi hankkia minkäkin ikäiselle? Kaikki tieto oikeastaan kiinnostaa, kun ei ole kokemusta.
ap
[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 12:37"]
Pikaisesti noin keskiarvoilla laskettuna 6kk lapsen vaipat tulee maksamaan 288€ jos ostaa kertiksiä joten jos olen maksanut tähän mennessä vaipoista 210€ ja jotka menevät vielä n. 3kk ainakin niin sanoisin että emme tappiolle ole jääneet.
[/quote]
Sori en sun viestiä huomannutkaan ennen kuin lähetin jo omani.
ap
[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 12:37"]
[/quote]
Kerrotko miten laskit tuon että kertiksiin menee 288€ 6 kuukaudessa?
Ainakin isommista kaupungeista mahtaa löytyä kestovaippalainaamo, josta voi vuokrata paketin, jossa on eri valmistajien eri mallisia vaippoja. Suosittelen kokeilemaan. Sillain voit kokeilla eri malleja ja löytää sen just sopivan teille. Muistaakseni kestovaippainfo-sivuilta löytyy tietoa. Muistaisko joku varmemmin?
Laskin että meidän vauvalla vaihdetaan vaippa n 6 kertaa päivässä kertaa n.30 vrk. Vaippoja menee n. 180 kpl kuussa kertaa n46kpl yhdessä pakkauksessa joka on n. 4pakkausta kuussa kertaa n. 12€pakkaus 48€ kuussa kertaa 6kk eli288€ 6kk. Noin laskettuna
[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 12:56"]
Laskin että meidän vauvalla vaihdetaan vaippa n 6 kertaa päivässä kertaa n.30 vrk. Vaippoja menee n. 180 kpl kuussa kertaa n46kpl yhdessä pakkauksessa joka on n. 4pakkausta kuussa kertaa n. 12€pakkaus 48€ kuussa kertaa 6kk eli288€ 6kk. Noin laskettuna
[/quote]
Vastasyntyneiden vaipat ei maksa ihan noin paljon ja tarjouksesta löytää välillä isoja (yli 70 vaipan) paketteja alle 20€. Toisekseen ei meillä ainakaan sellasen yli 4 kk ikäisen vaippaa vaihdeta 6 kertaa päivässä.
Kestot voi myydä eteenpäin käytön jälkeen, kertiksiä ei... Siinä se säästö tulee.
Ja haluan tässä vain sanoa teille jotka olette jostain syystä alapeukuttaneet mun kysymystä että A) en ihan rehellisesti muistanut ettei ne vastasyntyneiden vaipat maksa kuin jonkun vajaat 6 euroa paketti :D ja B) tuli vain mieleen että voisiko niitä vaippoja ostella etukäteen hyvistä tarjouksista niin siinäkin voisi säästää jonkun pennin nyt, kun tulot tippuu ä-lomalla.
ap
-.-" jo on kumma ku ihmiset osaa ite nykyää tarjouslehtiä lukea