Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Parhaat vinkit kehiin! Kainalossanukkujan totuttaminen omaan sänkyynsä.

Vierailija
25.04.2014 |

Todellakin kaipaan vinkkejä 1v 7kk lapsen saamiseksi nukkumaan omassa sängyssään. On vauvasta asti kaivannut paljon ihokontaktia ja mieluiten nukkuu nenä kiinni rinnassani. Tissiä ei syö enää, vuoden ikään asti söi.

Yöt ovat lipsuneet sellaisiksi, että nostelen lasta edestakaisin omaan sänkyynsä ja taas takaisin viereen, kun kohta herää omasta sängystään ja alkaa parkua täyttä kurkkua.

Illalla nukahtaa (yleensä isän) kainaloon, omaan sänkyyn nukahtaminen on työn ja tuskan takana ja kestää 2h. Ja herää silti parkumaan 1-2h kuluttua.

Herätessään ponkaisee välittömästi seisomaan pinnoja vasten. Ei rauhoitu ns. tassutteluun, vaan saa raivarin jos yritetään rauhoitella omaan sänkyyn. Tämän seurauksena sitten virkistyy niin, että saattaa viereen ottaessakin jäädä valvoskelemaan ja pyörimään sängyssä. Jos otetaan heti herättyään viereen, niin rauhoittuu samantien kainaloon nukkumaan.

Vieressä jos antaa olla, niin nukkuu koko yön, mutta itse en saa nukuttua kunnolla, kun tiedän että lapsi on vieressä.

Mainittakoon, että kaksi isompaa lasta meillä ovat nukkuneet 11-12 katkeamattomat unet omissa sängyissään 6kk ikäisestä asti. Tämä kuopus taitaa olla jokin erikoistapaus...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivuvaunutyyppinen ratkaisu on käytössä tällä hetkellä, pinnasängyn pinnat vain välissä. Jos ottaisin pinnasängyn reunan pois, pelottaisi kyllä, että lapsi tippuu pinnasängyn ja meidän sängyn väliin, kun siihen tahtoo aina muodostua rako. Plus että haluan tietää, onko lapsi vieressä vai omassa sängyssään, pystyn nukahtamaan hetkeksi syvemmin kun tiedän että hän on pinnojen takana turvassa.

Valitettavasti en myöskään usko, että tämä vielä pitkään aikaan olisi manipuloitavissa omaan sänkyyn/huoneeseen :) Ei varmastikaan edes pysyisi vielä muussa kuin pinnasängyssä.

ap

Vierailija
2/9 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika auttaa. Odota puoli vuotta tai ainakin muutama kuukausi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko sitä pinnasänkyä kiinnittää teidän sänkyynne jollain konstilla, niin ettei rakoa sen ja teidän sänkynne väliin pääsisi syntymään?

Vierailija
4/9 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoisen jatkettava lastensänky vanhempien sängyn vieressä sivuvaununa, rako-ongelma on ratkaistu niin, että meillä on ohut täkki lapsen patjan ja meidän petarin alla siltana. Sängyt pysyy yhdessä ja ei ole niin kova se lapsen sängyn reuna. Lapsi seilaa nukahtamisvaiheessa sänkyjen väliä mutta 99% päätyy omasn sänkyyn nukkumaan. Tästä ei ole taisteltu kertaakaan, lapsi itse valitsee unissaan sänkynsä. Oma sänky pukataan monesti päikkäreillä irralleen meidän sängystä, harjoitellaan niin ihan kokonaan omaan sänkyyn siirtymistä.

Vauvan pinnis on ilman reunaa sänkymme toisella puolella. Siinä sama siltaviritys. Hyvin nukuttaa koko sakilla.

Vierailija
5/9 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä luulin että yöunet lapsella paranisi jos nukkuis omashuoneessa 1v8kk, mutta aluksi siliteltiin omaan sänkyyn omassa huoneessa jossa heräsi monta vuotta tunnin päästä, mutta silitys ja jatkoi unta, piti hakea yöllä viereen, jossain vaiheessa riitti että oli samassa huoneessa kun nukahti ja sitten 2 iltaa unikoulua että nukahtaa itsekseen, huonot unet jatkui. 3,6kk alkoi nukkumaan täydet yöunet ilman heräämisiä. Ja reilu 2v lopetti päikkärit nin nukahti illalla helposti. Oli siis kotihoidossa.

Vierailija
6/9 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 13:37"]

Aika auttaa. Odota puoli vuotta tai ainakin muutama kuukausi.

[/quote]

Tätä juuri pelkäänkin, että muu ei auta :) Ei jaksaisi enää millään noita rikkonaisia öitä, kun töissäkin olisi käytävä :(

Ja haluaisin lapsen nimenomaan pinnojen taakse omaan sänkyynsä, niin että voisin nukkua huoleti (kunnes oppii kiipeämään pinnojen yli...)

ap

Vierailija
7/9 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna nukkua sivuvaunussa. Haluaa sitten itse jossain vaiheessa omaan huoneeseen kun sisaruksetkin ovat.

Vierailija
8/9 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 11:22"]Anna nukkua sivuvaunussa. Haluaa sitten itse jossain vaiheessa omaan huoneeseen kun sisaruksetkin ovat.

[/quote]

Ja makaat siis itse ihan reunalla joten olette melkein kuin samasa sängyssä, kun nukahtaa, voit vaihtaa itse asentoa. Yöllä jos herää, menet taas ihan viereen.

Vierailija
9/9 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma positiivinen asenne ja kunnon manipulointi.

Meillä tehtiin pientä "remonttia" yhdessä lasten kanssa lapsen omaan huoneeseen kun tuli aika siirtyä sinne ja sitä lapsen "ison tytön/pojan" sänkyä ylistettiin taivaaseen asti ;) Ja muutenkin oma huone oli niin IHANA ;) 

Ensin siellä nukuttiin pari päiväunet ja sitten sen kunnon manipuloinnoin seurauksena molemmat lapset ovat suorastaan juosseet onnesta omaan sänkyyn ja huoneeseen nukkumaan. Jos näkivät pahaa unta tai olivat sairaita niin silloin toki sai tulla meidän sänkyyn mutta kun oli ahdasta ja kuuma niin yl. menivät itse takaisin hetken päästä omaan sänkyyn.