Raskaaksi, vaikka sen ei lääkärin mukaan pitänyt olla mahdollista
Hei, onko täällä ketään joka olisi saanut lääkäriltä tuomion, ettei voisi tulla luomusti raskaaksi, mutta kuitenkin on tullut? Minulla todettu vaikeahko endometrioosi laparoskopiassa, jonka jälkeen leikkaava lääkäri sanoi, ettei luomuraskauteen ole mahdollisuutta. Kertokaa kokemuksia?
Kommentit (33)
Olen tullut raskaaksi vaikka ei pitänyt olla mahdollista.
Onneksi ilahduin asiasta.
Synnärillä oli samaan aikaan nainen, joka sai esikoisensa 40-vuotiaana. Hän oli mennyt naimisiin parikymppisenä ja vauva oli ollut heti tervetullut. Kun lasta ei kuulunut, he menivät tutkimuksiin ja saivat kuulla, että lasta he eivät saisi. Sitten 20 vuotta myöhemmin tärppäsi. Siinä vauvan petin äärellä he olivat melkein koko ajan ihmettä katsomassa, suloista.
Tuntuu, että lääkärit on monelle sanonut noin. Julkkisnaisilla lähes kaikilla muka mahdoton raskautua mutta niin vaan pamahtivat paksuksi. Onko joku muotijuttu sanoa noin vahinkolapsesta?
Kyllä niin voi tapahtua. Lähisukulainen ei tullut raskaaksi normaalisti, miehessä ei vikaa mutta naisella sanottiin vian olevan se, että munasolu tipahtaa vatsaonteloon jonka vuoksi ei voi tulla raskaaksi.
Eka lapsi syntyi inseminaation avulla.
Meni vuosi ja tapahtui ihme. Nainen tuli normaalisti raskaaksi. Nyt perheessä on tyttö ja poika, liki aikuisia.
Lääkärit oli yhtä ihmeissään ja todenneet että luonto on hoitanut asian.
Voi, ihania juttuja.. Niin toivoisin tulevani luomusti raskaaksi ❤️
Lähipiirissä myös tällainen ihme. Vaikea endometrioosi ja ei pitänyt mitenkään olla mahdollista, niin vain tuli kuitenkin.
Itsellä sama tilanne ja silti yritän elätellä toiveita, että jos kuitenkin... Mahtaa olla turhaa. :(
Tiedän yhden, todettiin jo alaikäisenä ettei tulisi koskaan raskautumaan. Lukion tokalla sitten synnytti, kun ehkäisylle ei pitänyt olla tarvetta. Piti lapsen nuoresta iästä huolimatta, kun ei voinut olla varma että enää onnistaisi.
Tavallaan nämä antaa toivoa, mutta samalla ahdistaa, jos alkaa liikaa kuvittelemaan, että se ihme tapahtuu myös itselle.
Mutta silti, kertokaa lisää.. 😂
Esikoisen jälkee menkat ei tullu enää ja lääkäri totes ettei munasarjat enää toimi. Miehen kanssa oltii surullisia ku haaveena oli 2 lasta. 5v jälkee yhtäkkiä silti olinki raskaana vaikkei pitäny olla mahdollista ❤
Suvussa on perhe, jossa kaksi lasta saatiin pitkien hoitojen jälkeen. Yhtäkkiä sitten kolmas ilmoitti tulostaan aivan perinteisin menetelmin.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu, että lääkärit on monelle sanonut noin. Julkkisnaisilla lähes kaikilla muka mahdoton raskautua mutta niin vaan pamahtivat paksuksi. Onko joku muotijuttu sanoa noin vahinkolapsesta?
En tiedä onko muotijuttu oikea termi, koska kyseessä ikivanha temppu, joskin siitä puhutaan nykyisin avoimemmin.
Seksillä manipuloiminen, ja raskautuminen sopivalla hetkellä on olleet naisten vallankäytön välineitä jo keskiajalta lähtien, ei siis mitään uutta auringon alla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko muotijuttu oikea termi, koska kyseessä ikivanha temppu, joskin siitä puhutaan nykyisin avoimemmin.
Seksillä manipuloiminen, ja raskautuminen sopivalla hetkellä on olleet naisten vallankäytön välineitä jo keskiajalta lähtien, ei siis mitään uutta auringon alla...
Miten se on voinut olla ikivanha temppu, koska ennen ei ollut mitään mahdollisuutta selvittää etukäteen kykeneekö nainen saamaan lapsia? Tai mies? Mutta kerro toki, miten keskiajalla tutkittiin naisen munasarjojen toiminta tai missä kunnossa munatorvet ovat.
Varmaan mukaan mahtuu vääriä diagnooseja ja ihmeraskautumisiakin, mutta jos oikeasti on todettu raskaaksi tulemisen olevan hankalaa ja vauva on ehdottomasti toiveissa, itse kyllä kokeilisin kaikki hoitomuodot läpi sen sijaan että jäisin ihmettä odottamaan.
Ap, oletko muuten mies vai nainen? Mieshän voi myös raskautua. Ajattelin vain mielenkiinnosta kysyä, kun jostain syystä aina oletetaan, että raskaana oleva olisi nainen.
Ihanaa että monelle on sitten kuitenkin raskautuminen ollut mahdollista mutta itselläni vähän huolestuttaa, että antaako nämä ap:lle ja muille samassa tilanteessa oleville turhaa toivoa raskaudesta. Kuitenkin on ihan fakta että näistä hyvin päättyneistä tarinoista huolimatta on myös paljon naisia joille se raskautuminen ei koskaan ollut mahdollista eikä niin käynyt. Toivotaan tietysti parasta mutta en ap jättäisi lapsihaaveita näiden tarinoiden varaan vaan alkaisin miettimään jo muita vaihtoehtoja esim. adoptiota.
Näihin tapauksiin tuntuu törmäävän jatkuvasti. Selittääkö ne lääkärit ihan puuta heinää?
Jos olet mies, niin kuin oletan, niin minkä ikäisenä sinulla alkoi kuukautiset? #pikkuhoususuoja roskikset tuhansiin julkisten tilojen miesten vessaan, koska tärkeämpää kohdetta miljoonille euroille ei ole.
Itse olen tullut 33v raskaaksi, vaikka ei pitänyt olla mahdollista. En varsinaisesti edes miehen kanssa yrittäneet lasta ja olin parikymppisestä asti ajatellut jääväni lapsettomaksi. Emme käyttäneet miehen kanssa suhteemme vakiinnuttua mitään ehkäisyä ja viiden vuoden yhdessä olon jälkeen olinkin paksuna. Itselle se oli kyllä jäätävä shokki ja pelkäsin, että mies pitää minua valehtelijana, kun olin kuitenkin vuosia takaperin sanonut, että en raskaaksi voi tulla :D
Uppp