Poikaystäväni harrastaa metsästystä enkä tykkää yhtään tämäntyylisistä heitoistaan
Kun pihalla ruohoa syömässä rusakko niin mies huudahtaa iloisena että tulla on rusakko ja minä olen heti että "niin on, suloinen" , mutta mies sanookin vaan "harmi kun ei ole asetta mukana".
🥺😣☹
Kommentit (33)
Hauska heitto utsekin viljelen tuon kaltaisia tokaisuja. Tosin exä lähti kiitämään, kun aloin vitsailla toistuvasti ampuvani hänen koiransa ja menin jo avaamaan asekaapin koodia (en pidä koirista). Ehkä menin vähän liian pitkälle.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin metsästävänä ymmärrän sinua täysin. Suomen metsästyskulttuuri on aivan kauhea. Pelkästään riista merkitsee ja senkään eteen ei haluta tehdä mitään vaan käytetään kaikki apuvälineet hyväksi ja eläimelle ei jätetä mitään mahdollisuutta.
Toivottavasti Suomen junttikulttuuri ottaisi mallia Ruotsin ja Norjan metsästyksestä. Nyt olemme täysin venäläisiä. Venäjän alla suomalaiset ilmeisesti menetti kaikki käytöstavat ja empatian.
Olen luontoharrastaja ja metsästys on vain yksi tapa harrastaa sitä. En minä halua ampua kaikkea mikä metsässä tulee vastaan.
Ai jos ap:n mies VITSAILEE tuollaisella asialla??? Haloo. Kyllä munkin mies saattaa vitsinä heittää, vaikka ei koskaan eläimiä vahingoita. Ja eläimet rakastaa häntä jostain syystä.
Nyt joku raja taas tähän vouhkaamiseen.
Kaikki vegaanit sattuneet ketjuun?
Ja kyllä, tiedän akateemisesti koulutettuja metsästäjiä. Itsekin olen.
Mietipä ap seuraavan kerran kun syöt lihaa, kuinka ne elukat on tapettu ja kuinka niitä on kohdeltu ennen teuraaksi joutumista. Toivottavasti paranet tekopyhyydestäsi.
Kyllä olis sittenkin itku jos metsästys lailla kiellettäs vois olla vielä suurempi kun pihamaalla söpö nallekarhu temmeltäs ja susihukka sun puudeli kimpus mut ei luontokappaleita saa tappaa
https://oikeuttaelaimille.fi/elainten-tappokilpailut-kiellettava
Suomussalmella järjestetään 18.-20.11. pienpetojen SM-tappokilpailu.
Kilpailussa kymmenet metsästäjät koirineen tappavat mahdollisimman paljon kettuja, mäyriä, näätiä, supikoiria ja minkkejä. Listalla on siis paljon myös kotoperäisiä lajeja. Pari vuotta sitten vastaavassa kisassa Häijäällä tapettiin muiden eläinten ohella 93 talviunta pesässään nukkunutta mäyrää.
Eläinsuojelulaki vaatii seuraavaa: "Eläimiä on kohdeltava hyvin eikä niille saa aiheuttaa tarpeetonta kärsimystä. Tarpeettoman kivun ja tuskan tuottaminen eläimille on kielletty." Eläinsuojelulain 3 2. momentin mukaan asetuksella säädetään tarkemmin siitä, mitä pidetään tarpeettomana kärsimyksenä.
Luonnonvaraisten eläinten tappokilpailut eivät ole osa sivistynyttä yhteiskuntaa. Ne aiheuttavat valtavasti tarpeetonta kärsimystä ja kertovat kunnioituksen puutteesta eläimiä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Mietipä ap seuraavan kerran kun syöt lihaa, kuinka ne elukat on tapettu ja kuinka niitä on kohdeltu ennen teuraaksi joutumista. Toivottavasti paranet tekopyhyydestäsi.
Paremminhan tuotantoeläimiä kohdellaan kuin esimerkiksi ihmisiä sodassa.
Kukaan ei r skaa, eikä kiduta, ei houdu kyyhöttämään mutaisessa maassa raajat irtpommitettuina, eikä joudu katselemaan kun suvun ja perheen jäseniä lasketaan ennenaikaiseen hautaan, eikä joudu näkemään nälkää.
Tuotantoeläintä ruokitaan riittävästi, saa elää lyhyen elämänsä leppoisasti lajitovereidensa kanssa ja se kildaroidaan inhimillisesti.
Sen kohtalo on itse asiassa kuin monien vanhusten asema nykypäivän suomessa jaskat vaipoissa odottamassa vuosikausia k uolemaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätä se sika! Aseella ei saa räiskiä miten sattuu.
Ei hän sentään huvikseen eläimiä ammu, sitä en edes hyväksyisi. Ruuaksi vain ampuu. Mutta en silti tykkää noista jutuista.
Ap
Tossahan on kyse siitä, että katsot et sulla on mielipiteen-/sananvapaus, mutta poikaystävälle sama ei kuulu.
Kannattaa miettiä et seurustelet jonkun tuppisuun kanssa, jota voit sit käskyttää ja ohjailla, eiks joo?
Vierailija kirjoitti:
Itsekin metsästävänä ymmärrän sinua täysin. Suomen metsästyskulttuuri on aivan kauhea. Pelkästään riista merkitsee ja senkään eteen ei haluta tehdä mitään vaan käytetään kaikki apuvälineet hyväksi ja eläimelle ei jätetä mitään mahdollisuutta.
ToivottavastiSuomen junttikulttuuri ottaisi mallia Ruotsin ja Norjan metsästyksestä. Nyt olemme täysin venäläisiä. Venäjän alla suomalaiset ilmeisesti menetti kaikki käytöstavat ja empatian.
Olen luontoharrastaja ja metsästys on vain yksi tapa harrastaa sitä. En minä halua ampua kaikkea mikä metsässä tulee vastaan.
Avaa vähän, mikä sallittu apuväline metsästyksessä on sinusta epäreilua? Minä taas ajattelen, että apuvälineet parantavat turvallisuutta ja mahdollistavat tarkemmat laukaukset. Ainoastaan ruokinta on minusta vähän kyseenalainen juttu.
Rusakko on tuho eläin vaikka viherpiiretäjä ituhippi ei sitä ymmärräkkään
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ketkä tappaa eläimiä ammatikseen tai harrastuksekseen ovat yleensä täysin empatiakyvyttömiä. Kuka haluaa sellaisen kanssa parisuhteen? Niinpä. Olisi mielenkiintoista tietää, onko teurastajissa ja metsästäjissä enemmän persoonallisuushäiriöisiä kuin muissa ammattiryhmissä. Veikkaisin että kyllä.
Kuitenkin yleensä se liha kuitenkin kelpaa syötäväksi metsästyksenkin kritisoijille. Ehkä ymmärrys ei riitä siihen että se itse syöty liha on peräisin eläimestä jonka joku on tappanut. Vegaanit on sitten tietty asia erikseen ja ymmärrän että vastustavat metsästystä kun eivät sitä lihaakaan syö.
Metsästysaktiivit ei mielellään puhu siitä julkisuudessa mutta he todella nauttivat eläinten tappamisesta. Ihminen on petoeläin.