Ihmiset on suurimmaksi osaksi itsekkäitä ja unohtavat ystävänsä helposti
Olen huomannut, että jopa ne ystävinä pitämäsi ihmiset katoavat tosi paikan tullen. Itselläni on ollut haastava elämänvaihe ja yllättäen ihmiset on lakanneet pitämästä yhteyttä. Myös ne joista en olisi uskonut. Itse olin tukena ja yhteydessä ystävääni, kun hän oli työtön ja sinkku. Kuuntelin vuodatukset ja matkustin hänen luokseen. Asiat muuttui kun hän pääsi töihin ja alkoi seurustella. Hän peruu ja siirtää meidän tapaamisia ja nyt testasin kuuluuko hänestä mitään. Ei ole kuulunut kohta 2 kuukauteen. Hän tietää, että olen itse nyt työtön ja muutenkin raskas elämäntilanne, mutta eipä ole kuulunut. Ollaan siis tunnettu puolet elämästä tämän ihmisen kanssa.
Näin sitä vaan paljastuu ihmisistä todellinen luonne.
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut saman.
Ei siinä jaksa enää itsekään olla yhteydessä, kun huomaa, että ei ole vastavuoroista. Vaikka kuinka monesti olen toiminut "ystävän" terapeuttina, mutta yht äkkiä ystävästä ei kuulu mitään, kun itse et ole se, joka on yhteydessä. Yhdenkin "ystävän" vuodatukset ja mies sotkut ja masennukset kuuntelin vuosikaudet, mutta kun itse lakkasin olemasta se joka pitää yhteyttä niin ei vuosiin kuulunut mitään.. Lopulta hän poisti minut facebookista. Ap
Totta. Oikeasti, ei voi luottaa kehenkään muuhun kuin itseensä. Valitettavan usein kaveripiiri tuottaa pettymyksiä. Itse olisin kaivannut tukea, kannustusta ja rohkaisua. En olisi takertunut, vaikka sitä tietysti pelättiin ja minut jätettiin yksin.
Miksi kukaan haluaa itselleen ehdoin tahdoin pahaa mieltä? Monien vaiheiden jälkeen havahduin ja siivosin kaveripiirini uusiksi. En ole katunut.
Vierailija kirjoitti:
Totta. Oikeasti, ei voi luottaa kehenkään muuhun kuin itseensä. Valitettavan usein kaveripiiri tuottaa pettymyksiä. Itse olisin kaivannut tukea, kannustusta ja rohkaisua. En olisi takertunut, vaikka sitä tietysti pelättiin ja minut jätettiin yksin.
Miksi kukaan haluaa itselleen ehdoin tahdoin pahaa mieltä? Monien vaiheiden jälkeen havahduin ja siivosin kaveripiirini uusiksi. En ole katunut.
Minäkin jätän suosiolla nämä ihmiset pois elämästä, jos huomaan että olen se ainoa, joka pitää yllä ystävyyttä ja toinen pitää vain jonain vara ystävänä paremman puutteessa. Ap
Niin on.
Mutta Jeesus on täydellinen ystävä.
Saat yhteyden rukouksessa ja tutkimalla raamattua.
Eikö muut ole huomanneet/kokeneet koskaan samaa? Ap