Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te rokotevastaiset, olisko ok, että kukaan ei ota koronarokotetta?

Vierailija
26.11.2020 |

Pidettäis vaan kaikki kiinni niin pitkään, että laumasuoja muuten saavutettu

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

öööh kirjoitti:

Takuulla näistä rokotevastaisista osa polttaa ja juo... käyttää huumeitakin? mutta se rokote on ainua uhka...

Onko sinulla niin inhottava elämäntyyli että juot kahvia?

Vierailija
22/66 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sitten ensimmäisenä ollaan kyllä sairaalan oven takana kirkumassa hoitoa jos korona iskee?!

Ja pitää muistaa että osa lievänkin koronan sairastaneista saa pitkäaikaisia oireita kuten voimattomuutta, aivosumua ja hengitysvaikeuksia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta sitten ensimmäisenä ollaan kyllä sairaalan oven takana kirkumassa hoitoa jos korona iskee?!

Ja pitää muistaa että osa lievänkin koronan sairastaneista saa pitkäaikaisia oireita kuten voimattomuutta, aivosumua ja hengitysvaikeuksia. 

Voimattomuutta ja aivosumua voi saada myös rokotteesta, joten suo siellä, vetelä täällä. 

Josko nyt sitten annettaisiin hoitoa ihan jokaiselle, kuten tähänkin asti on toimittu eli ei ole vaadittu ihmisiltä oman terveytensä edistäviä toimenpiteitä. 

Vierailija
24/66 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tästä taudista tiedetään, että se voi viedä tehohoitoon perusterveen nuoren ihmisen, olen valmis ottamaan rokotteen. Kukaan ei voi tietää etukäteen, sairastaako koronan pikku flunssana vai joutuuko viikoiksi tehohoitoon. Koronalla voi olla ikäviä jälkiseurauksia (esim. kuolema) ja jos huono tuuri käy ja joutuu tehohoitoon, myös sillä. Myös rokotteella voi olla haittavaikutuksia, jotka tulevat esille vasta, kun sitä käytetään isoille massoille. Pikaisen henkilökohtaisen riskiarvion jälkeen olen tullut siihen tulokseen, että otan rokotteen heti kun sen saan. Koska en kuulu riskiryhmään enkä ole terveydenhuoltohenkilöstöä, en ole ensimmäisten rokotettavien joukossa. Näin rokotteesta on jo kertynyt käyttökokemusta siinä vaiheessa, kun minä olen rokotejonossa.  

Vierailija
25/66 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tästä taudista tiedetään, että se voi viedä tehohoitoon perusterveen nuoren ihmisen, olen valmis ottamaan rokotteen. Kukaan ei voi tietää etukäteen, sairastaako koronan pikku flunssana vai joutuuko viikoiksi tehohoitoon. Koronalla voi olla ikäviä jälkiseurauksia (esim. kuolema) ja jos huono tuuri käy ja joutuu tehohoitoon, myös sillä. Myös rokotteella voi olla haittavaikutuksia, jotka tulevat esille vasta, kun sitä käytetään isoille massoille. Pikaisen henkilökohtaisen riskiarvion jälkeen olen tullut siihen tulokseen, että otan rokotteen heti kun sen saan. Koska en kuulu riskiryhmään enkä ole terveydenhuoltohenkilöstöä, en ole ensimmäisten rokotettavien joukossa. Näin rokotteesta on jo kertynyt käyttökokemusta siinä vaiheessa, kun minä olen rokotejonossa.  

Tähän riskiarvioon päädyn aina myös itse: rokotteiden haitat ja niiden todennäköisyys ovat aina varsinaista tautia huomattavasti pienemmät. 

Vierailija
26/66 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi hyvä, jos kukaan ei lähtisi kokeilemaan onneaan sen kanssa, mutta jokainen toki päättää itse. Toivottavasti kaikki menee hyvin.

En toivo sivuvaikutuksia kellekään. En inhimillisistä syistä enkä siksi, että yhteiskunta nekin maksaa, kun rokotevalmistajat eivät ota vastuuta mistään. Samoin hoito kuuluu aina kaikille. Eihän me voida lopulta tietää, kummasta niitä ongelmia tulee enemmän, rokotteesta vai taudista. Entä jos saa molemmat? Tai ei kumpaakaan, vaan muita ongelmia? Vaikkapa mielenterveysongelmia tilanteen vuoksi? Ihmetyttää aina nämä "älä sitten ole vaatimassa hoitoa, kun saat sen taudin". Samalla logiikalla pitäisi jättää hoitamatta myös rokotevauriot, jos on vapaaehtoisesti ottanut piikin. Hoito kuuluu kaikille, ellei henkilö itse kieltäydy siitä.

Rokote ei edes estää henkilöä tartuttamasta muita. Siksi sen vaatiminen on vielä hullumpaa. Oikeastaan rokotettu on silloin muille ihmisille vaarallisempi kuin rokottamaton, joka oireisena pysyy kotona.

Myös yhteiskunnallisista syistä toivon, että kukaan ei ottaisi rokotetta. Silloin sitä olisi vaikeampi vaatia jatkossakaan (matkustus) tai painostaa ihmisiä siihen. Ehkä vielä enemmän kuin itse rokotus, minua huolettaa tämä maailman tilanne. Sananvapauden rajoittaminen, pakkotoimet, suhteeton ylireagointi. Mitä tällä kaikella ajetaan?

Vierailija
27/66 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina miettinyt miten jännä se olisi nähdä tällainen kiihkeästi rokotevastainen henkilö sairaalan sängyllä, kun hänellä on todettu joku vakava sairaus. Vieläkö "kemikaalit pelottavat" kun lääkäri ehdottaa taudin parantamista lääkkeillä. Jotenkin vähän luulen, että siinä vaiheessa mieli on kummasti muuttunut :D

Vierailija
28/66 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronarokotteen kohdalla kyse on ennemminkin rokotekriittisyydestä kuin rokotevastaisuudesta. Lukemani perusteella moni on kyllä valmis ottamaan rokotteen, kunhan ensin on saanut nähdä, onko rokotteella mitään vakavempia haittavaikutuksia. Suomessa rokotusohjelman mukaisten rokotusten rokotuskattavuushan lapsilla on THL:n mukaan erittäin hyvä.

Vauhdilla testatut rokotteet eivät herätä ihmisten luottamusta, varsinkaan Pandemrix -kokemusten jälkeen. Korona oireineen voi olla vakava, mutta rokotteen mahdolliset haitat ovat vielä tuntemattomat.

Vierailija
29/66 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy muistaa se että mihin tahansa rokotuksiin suostuttekin vastuu sivuvaikutuksista jää teidän käsiin. Rikkaat lääkeyhtiöt ei ala teille korvaamaan mikäli rokotteesta tulee pitkäaikaista haittaa. Yksin jäätte potemaan sitten.

Vierailija
30/66 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ottako, tätä populaa pitääkin harventaa.

Vierailija
31/66 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko rokotevastainen jos annan muiden juosta hakemaan ensimmäiset satsit ja seurailen sivusta että onko tämä koronarokote turvallinen valinta, olen todennäköisesti viimeisten joukossa sitä kuitenkin ottamassa.

32/66 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että muutkaan ei ottaisi. Silloin sitä ei alettaisiin vaatia jokaiselle ihan vaan päästäkseen kauppaan tai työhön. Minusta tämä kaikki jo nyt rikkoo ihmisoikeuksia, sillä vaikka mikä on niin ihmisen tulisi saada itse päättää asioistaan. Että ottaako riskin että sairastuu kun menee ulos tai käy työssä normaaliin tapaan. Ihmisen tulisi saada pitää yrityksensä pystyssä ja ihmisen on itse annettava vapaus liikkua ja käyttää palveluja. Kun on tiedotettu että on vakava tauti liikkeellä, niin se on tarpeeksi. Ei ihmistä saisi käskeä sisätiloihin tai muutenkaan rajoittaa. Ihmisen tulisi saada itse päättää elämästään.

No tuo ylläoleva sotii monia vastaan. Mutta mitä rokotuksiin tulee niin se vasta tulisikin ihmisen itsensä saada päättää ilman että suljetaan yhteiskunnan ulkopuolelle. Jos rokote kerran toimii niin miksi pakottaa toinen ottamaan sen. Halutessaan saa rokotteen jolla sairastat lievänä tai et ollenkaan. Jos se kerran toimii niin miksi piittaa ottaako toinen sen vai ei?

Vierailija
33/66 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina miettinyt miten jännä se olisi nähdä tällainen kiihkeästi rokotevastainen henkilö sairaalan sängyllä, kun hänellä on todettu joku vakava sairaus. Vieläkö "kemikaalit pelottavat" kun lääkäri ehdottaa taudin parantamista lääkkeillä. Jotenkin vähän luulen, että siinä vaiheessa mieli on kummasti muuttunut :D

Sä et taida tuntea vakaumuksellisia ihmisiä ollenkaan.

34/66 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pandemrix vai mikä se oli mikä peloteltiin ottamaan muutamia vuosia sitten aiheutti mm narkolepsiaa ja aivovaurioita. Mikä summa korvaisi sinun elämäsi?

Vierailija
35/66 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ois vaikka  iltaansa viettämässä sakki josta 5 hörppää ja kaksi ei niin kyllä hörppy luikahtaa niiden viiden päähän vaikka kaksi olisikin selvinpäin. Ja kyllä se rokotekin vaikuttaa käyttäjiinsä vaikka osa kansasta uskaltaa olla ilman

Vierailija
36/66 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laumasuoja joukkoimmuniteetti. Rokotteiden ottaminen tämmöisiin kulkutauteihin on sama kun kusisi omaan pesäänsä. Jälkipolvet kärsivät mutatoituneesta viruksesta. Näin se virusten evoluutio menee. Joukkoimmuniteetti on paras. 

Vierailija
37/66 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ollut rokotevastainen. Päinvastoin. Otin sen sikainfluenssarokotteenkin silloin. Mutta tämä Koronarokote herättää minussa epäillyksiä. En usko, että siinä mitään mikrosirua on, mutta entä Jos on se raskaushormonin vasta-aine.

Vierailija
38/66 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio itsekään sitä ottaa, niin miksi vaatisin muitakaan ottamaan? Miksi se ei olisi ok?

Ihan tyhmä kysymys.

Vierailija
39/66 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai se olisi ok. Kannatan oikeutta itse päättää tästä asiasta. Jos kaikki päättäisivät, etteivät ota niin mitä minä siihen sanoisin? En mitään. Mutta parempi tietenkin että osa ryntää heti hakemaan sitä, kyllähän se varmasti enemmän auttaa kuin aiheuttaa haittoja. Itse en nyt vaan halua olla ensimmäisenä siinä jonossa. Katselen kuinka moni saa haittoja siitä. Eiköhän tämä passaa kaikille, kun sitä ei edes riitä kaikille.

Vierailija
40/66 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt tämän rokotteen kanssa on vähän varpaillaan, niin se ei tarkoita että yleisesti vastustaisi rokotteita. Olen antanut jopa vauvani osallistua rokotetutkimukseen. Mutta se rokote kävi läpi vuosikausien testit, ennen kuin oli edes siinä vaiheessa missä vaiheessa se lapseeni pistettiin.