Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teistä joku muu vasenjalkainen mutta oikeakätinen (kuten minä ja Messi :D ?

Vierailija
25.11.2020 |

Muistan kun koulun juoksukisoissa oli vaikeuksia päästä lähtötelineestä ylös, no kai sen takia kun ne olivat väärälle jalalle säädettyjä! Mistä lapsi tuollaista olisi voinut tietää eikä opettajakaan sanonut vaikka oli varmasti nähnyt minun hyppäävän yhdellä jalalla ym. Vasta joskus aikuisena tajusin asian. Jostain luin että vasenjalkaisia mutta oikeakätisiä olisi vain 3 % väestöstä, aika pieni osuus! (Ja Maradonahan oli myös vasenjalkainen mutta myös vasenkätinenkin, toim. huom.)

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkin palloa oikealla, hyppään pituutta/korkeutta vasemmalla. Mikä mä olen?

Vierailija
2/21 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Potkin palloa oikealla, hyppään pituutta/korkeutta vasemmalla. Mikä mä olen?

Sekajalkainen. Se on yllättävän tavallista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaloista en tiedä. Mutta se on aika jännä, että olen oikeakätinen, mutta silti tietyt asiat onnistuvat vain vasemmalla. Esim. pyörän ohjaaminen vain yhdellä kädellä. Pelkällä oikealla en osaa ohjata, vasemmalla osaan hyvin.

Vierailija
4/21 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaloista en tiedä. Mutta se on aika jännä, että olen oikeakätinen, mutta silti tietyt asiat onnistuvat vain vasemmalla. Esim. pyörän ohjaaminen vain yhdellä kädellä. Pelkällä oikealla en osaa ohjata, vasemmalla osaan hyvin.

Minäkään en osaa napsuttaa sormia oikealla ollenkaan mutta vasemmalla hyvin. ap

Vierailija
5/21 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen. Nuorempi poika taas on vasenkätinen ja oikeajalkainen.

M54

Vierailija
6/21 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Kinkkasin paremmin vasemmalla jalalla, enkä oppinut ikinä sirklaamaan kuin vasemmalle.

Vierailija
7/21 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä. Kinkkasin paremmin vasemmalla jalalla, enkä oppinut ikinä sirklaamaan kuin vasemmalle.

Tosiaan muuten luistellessa teen piruetin vasemmalle myös. ap

Vierailija
8/21 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ja tähän ei vaikuta edes se, että vasen polvi on p****kana. Ohjaushan tulee aivoista.

Vierailija
9/21 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pallon potkimisellako se määritetään kumpi jalkainen on?

Eikös oikeakätiselle vasenjalka ylensä vahvistu tukijalaksi.

Vierailija
10/21 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pelkästään pallon potkimisella vaan ihan yhdellä jalalla hyppelyllä, ponnistamisella jne. ap

Vierailija
11/21 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pelkästään pallon potkimisella vaan ihan yhdellä jalalla hyppelyllä, ponnistamisella jne. ap

Sitten varmaan oikeajalkainen pomppii vasurilla? Sehän on ylensä oikeakätisillä luonnostaan vahvempi?

Vierailija
12/21 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten varmaan oikeajalkainen pomppii vasurilla? Sehän on ylensä oikeakätisillä luonnostaan vahvempi?

Ei vaan siis oikeakätinen :D hitto

Vierailija
13/21 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Messihän on autisti, jos olen oikein ymmärtänyt?

Vierailija
14/21 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitä tarkoitat kysyä mutta oikeakätisiä vasenjalkaisia ei ole ihmiskunnasta kuin muutama prosentti. Tästä voit päätellä että oikeakätisiä oikeajalkaisia on huomattavasti enemmän. ap

Vierailija
15/21 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitä tarkoitat kysyä mutta oikeakätisiä vasenjalkaisia ei ole ihmiskunnasta kuin muutama prosentti. Tästä voit päätellä että oikeakätisiä oikeajalkaisia on huomattavasti enemmän. ap

Onko se nyt niin vaikeaa vastata selkeään kysymykseen? Oikeakätisellä ja oikeajalkainen varmaan pomppaa vasemmalla jalalla ihan kehon symmetrian vuoksi? Oikean käden käyttö vuosien ajan on vahvistanut vasenta jalkaa joka toimii siis tukijalkana.

En vieläkään ymmärrä mitä tarkoitat "oikeajalkaisella" tai "vasenjalkaisella" enkä ala googlettamaan

Vierailija
16/21 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se nyt niin vaikeaa vastata selkeään kysymykseen? Oikeakätisellä ja oikeajalkainen varmaan pomppaa vasemmalla jalalla ihan kehon symmetrian vuoksi? Oikean käden käyttö vuosien ajan on vahvistanut vasenta jalkaa joka toimii siis tukijalkana.

En vieläkään ymmärrä mitä tarkoitat "oikeajalkaisella" tai "vasenjalkaisella" enkä ala googlettamaan

Oikeakätinen pomppaa kyllä ensisijaisesti oikealla. Tässä ketjussa oli kyse siitä vähemmistöstä joka pomppaa vasemmalla vaikka onkin oikeakätinen. ap

Vierailija
17/21 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siis minulla on oikea jalka tukijalka, eli seison sillä kun potkaisen palloa vasemmalla (johon tarvitaan tarkkuutta). ap

Vierailija
18/21 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oikeakätinen, mutta en ole koskaan osannut ponnistaa oikealla jalalla. Koulun pituus- ja korkeushypyt aina vasemmalla jalalla. Samoin nykyään vaikkapa maastossa ponnistan aina vasurilla.

Vierailija
19/21 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen momempi jalkainen. Tekimieli päästä jalkapalloa nyt potkimaan.

Vierailija
20/21 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika. Umpivasenjalkainen lajista huolimatta ja oikeakätinen (ja esim todella kaunis käsiala).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi