Miehellä se on niin helppo panostaa yritykseensä.
Koska mä onneton reppana en saa ikinä töitä niin hän saa aina lykätä esim sairaan lapsen hoidon mulle ja kun ehdotan että alkaisin myös yrittäjäksi hän kieltää sen. Tuntuu kuin olisin ilmainen kodinhoitaja.
Kommentit (20)
No ei ehkä kannata. yrittäjyys on hyvin raskasta ja sitovaa. On hyvä olla se yksi kotona joka kantaa vastuun. Vaikka nyt katkera oletkin.
Olen ollut yrittäjä 6 vuotta ja ei enää ikinä.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 16:09"]
Jos sulla kerran ei ole töitä, niin etkö voi ajatella että se koti ja lapset on sun työ? Mies kuitenkin varmaan sinut elättää, joten eiköhän jotain työpanosta voi odottaa sitä vastaan. Näin ainakin itse ajattelin kun olin kotiäitinä, että minun kuuluu hoitaa pääosa kotitöistä ja lasten perushoidosta, että se on nyt minun palkkatyöni, josta mies maksaa siis palkan elatuksena.
Mutta ei nyt puoliso voi KIELTÄÄ toista aikuista ihmistä tekemästä mitä haluaa, eism. ryhtymästä yrittäjäksi. Ryhdy vaan jos haluat, olipa mies siitä mitä mieltä tahansa.
[/quote]
Niin pakollahan se lapsenhoito ja kodinhoito on mulle jäänyt vaikka lapsen tekeminen oli miehen toive. Vaikea se on yrittäjäksi alkaa kun ei ole pääomaa ja mies uhkaa eroamisella jos siihen alan.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 16:10"]
No ei ehkä kannata. yrittäjyys on hyvin raskasta ja sitovaa. On hyvä olla se yksi kotona joka kantaa vastuun. Vaikka nyt katkera oletkin.
Olen ollut yrittäjä 6 vuotta ja ei enää ikinä.
[/quote]
Tiedän että on raskasta ja sitovaa mutta mulle ei todellakaan sovi tämä kotonaolo en saa tästä yhtään mitään en henkisesti enkä rahallisesti.
Ei kuule 2 onnistu et kummatkin on yrittäjiä, jos on monta lasta niin jonkun on oltava kotona. Mielummin olisi ap, kun se yrittäjä. 3
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 16:11"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 16:09"]
Jos sulla kerran ei ole töitä, niin etkö voi ajatella että se koti ja lapset on sun työ? Mies kuitenkin varmaan sinut elättää, joten eiköhän jotain työpanosta voi odottaa sitä vastaan. Näin ainakin itse ajattelin kun olin kotiäitinä, että minun kuuluu hoitaa pääosa kotitöistä ja lasten perushoidosta, että se on nyt minun palkkatyöni, josta mies maksaa siis palkan elatuksena.
Mutta ei nyt puoliso voi KIELTÄÄ toista aikuista ihmistä tekemästä mitä haluaa, eism. ryhtymästä yrittäjäksi. Ryhdy vaan jos haluat, olipa mies siitä mitä mieltä tahansa.
[/quote]
Niin pakollahan se lapsenhoito ja kodinhoito on mulle jäänyt vaikka lapsen tekeminen oli miehen toive. Vaikea se on yrittäjäksi alkaa kun ei ole pääomaa ja mies uhkaa eroamisella jos siihen alan.
[/quote]
Tuo toinen ongelmasi yrittäjyyden tiellä on silkkaa kiristystä, johon itse en ainakaan suostuisi. Eihän se niin voi mennä, että sinun täytyy luopua kaikista omista haaveistasi, kun mies kiristää erolla. Minä sanoisin, että erotaan sitten vaan.
Pääoman puute toki on haastavampi ongelma, riippuu nyt millaista yritystä on perustamassa. Jos on toimiva yritysidea ja sen toteuttamissuunnitelma, niin pankista kyllä voi saada lainaa aloittamiseen, ja lsiäksi voi saada erilaisia yritystukiakin joissain tapauksissa.
Jotain pientä sulle ja pystyisikö miehesi työllistämään sinut osa-aikaisesti? Yhteen hiilen teidän on pakko puhaltaa.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 16:15"]
Ei kuule 2 onnistu et kummatkin on yrittäjiä, jos on monta lasta niin jonkun on oltava kotona. Mielummin olisi ap, kun se yrittäjä. 3
[/quote]
Ei meillä ole kuin yksi lapsi eikä tosiaan useampaa tule. Odotan oikein että muutaman vuoden päästä hän on kouluikäinen ja pärjää yksin kotona niin mikään ei estä ettenkö voisi alkaa yrittäjäksi.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 16:17"]
Jotain pientä sulle ja pystyisikö miehesi työllistämään sinut osa-aikaisesti? Yhteen hiilen teidän on pakko puhaltaa.
[/quote]
No ei pysty eikä euroakaan maksamaan, siitä on niin tuhat kertaa juteltu ei siitä mitään tule.
[/quote]
Meillä on molemmat yrittäjiä. Minä omalla toiminimellä toimiva IT-konsultti ja miehellä on uusmediayritys. Ja 2 lasta on, kouluikäisiä jo tosin.
t. 2
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 16:18"]
[/quote]
Ei meillä ole kuin yksi lapsi eikä tosiaan useampaa tule. Odotan oikein että muutaman vuoden päästä hän on kouluikäinen ja pärjää yksin kotona niin mikään ei estä ettenkö voisi alkaa yrittäjäksi.
[/quote]
Paitsi se miehen erolla uhkailu ja pääomien puute...
Onko sinulla ap mitään realistista ideaa minkä alan yrittäjäksi haluat ja että mitkä olisivat yrityksesti toimeentulomahdollisuudet?
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 16:28"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 16:18"]
[/quote]
[/quote]
Paitsi se miehen erolla uhkailu ja pääomien puute...
Onko sinulla ap mitään realistista ideaa minkä alan yrittäjäksi haluat ja että mitkä olisivat yrityksesti toimeentulomahdollisuudet?
[/quote]
On tässä muutama ihan realistinen idea vuosien varrella ollut mutta mies on ne kaikki tyrmännyt.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 16:32"]
On tässä muutama ihan realistinen idea vuosien varrella ollut mutta mies on ne kaikki tyrmännyt.
[/quote]
Onko perusteet olleet järjellisiä, miksi on tyrmätty. Se ei ole järjellinen peruste, että kun minä sanon niin niin lopetat tuon yrityshupsuttelun. Joku sellainen taas voi ollakin, että tässä vaiheessa kun lapsi on pieni olisi vaikea järjestää lapsen hoito koska hänen on pakko tehdä välillä pitkää päivää jne. Tai se että jos kannattavuuslaskelmien perusteella esittämäsi liikeidea vaikuttaa isolta riskiltä.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 16:33"]
No kerro niistä vähän.
[/quote]
No ne oli kioskitoimintaa yms.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 16:34"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 16:32"]
[/quote]
Onko perusteet olleet järjellisiä, miksi on tyrmätty. Se ei ole järjellinen peruste, että kun minä sanon niin niin lopetat tuon yrityshupsuttelun. Joku sellainen taas voi ollakin, että tässä vaiheessa kun lapsi on pieni olisi vaikea järjestää lapsen hoito koska hänen on pakko tehdä välillä pitkää päivää jne. Tai se että jos kannattavuuslaskelmien perusteella esittämäsi liikeidea vaikuttaa isolta riskiltä.
[/quote]
Joo no on vaikea järjestää lapsen hoito se on yksi syy, toinen on se ettei mieheni ajattele minun pärjäävän minkäänlaisena yrittäjänä ikinä. Suututtaa vaan olla tulottomana kotona etenkään kun mieskään ei ikinä rahaa anna.
Kuulostaa kamalalta. Jos mies ei kannusta sinua mitenkään eikä tue unelmiasi - mahdottomia tai mahdollisia, sillä ei ole väliä - suhteenne ei tule kestämään. Miehesi on mulkku. Anteeksi että sanon näin, mutta suututtaa puolestasi.
Voit käydä liikeideasi kanssa juttelemassa yrityshautomassa tms. - se ei maksa mitään eikä sido sinua mitenkään. Eikä sinun tarviste miehellesi tästä käynnistä edes kertoa etukäteen. Tarvitset ihmisiä, joiden kanssa punnita ja kehittää ideaasi/ideoitasi.
Kuulostaa ihan siltä kuin miehesi pelkäisi, että perustat yrityksen ja pärjäät ilman häntä. Pelkääkö hän menettäväsi sinut, jos sinulla on oma työ ja omaakin, kodista irrallista elämää? Vai onko pelko puhtaasti ekonoomista? Huolestuttaako häntä se, että joudut ottamaan lainaa ja mitä sitten, jos yritys ei lähdekään kannattamaan? Niin tai näin, toisen unelmia ja pyrkimyksiä EI saa tyrmätä tuosta vaan!
Mitä jos nyt ensin menisit vaikka johonkin kioskiin ensin töihin niin näet onko sinusta siihen. Jos et saa oikeaa työpaikkaa niin mene vaikka (puoli) ilmaiseksi harjoittelijaksi. Ihan ensin menet vaikka työkkäriin ja ilmottaudut työnhakijaksi ym. niin saat apua työnhakuun/harjoitteluun tai pääset yrittäjäkurssille ym ym.
Et voi vain ruveta yrittäjäksi jos ei ole kunnon suunnitelmaa ja pääomaa.
Ai niin mutta eihän nämä neuvot sinulle kelpaa kun mies ja anoppi ei auta eikä hyväksy eikä eikä......
Ps. joko se lastenhuone/soppi on valmis? Onko pylly noussut soffalta?
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 16:09"]Näin ainakin itse ajattelin kun olin kotiäitinä, että minun kuuluu hoitaa pääosa kotitöistä ja lasten perushoidosta, että se on nyt minun palkkatyöni, josta mies maksaa siis palkan elatuksena.
[/quote]
Toivottavasti maksoi myös eläkemaksut, ettei tuo aika vaikuta eläkekertymääsi.
Sehän on ihan oma valinta ollut, jos on naimisiin päätynyt ja lapsia tehnyt tälläisen alfauroksen kanssa, joka haluaa kontrolloida vamonsa elämää.