Millaista olisi teidän elämä, jos mies olisi päävastuussa kaikesta?
Ruokahuolto
Pyykkihuolto
Sisustus
Lasten tarpeet
Koulut
Harrastukset
Lemmikkien hoito
Sosiaaliset suhteet
Sukulaisten muistamiset
Lahjat
Juhlien järjestäminen
Yms yms yms
Miltä teillä näyttäisi?
Kommentit (38)
Ruoan suhteen olisi asiat aika hyvin, syötäisiin ihan terveellistäkin ruokaa. Keittiö olisi kuitenkin aina pommin jäljiltä kun mies kokannut siellä. Muutoinkin kodin siisteys olisi aika retuperällä, ehkä kerran kuussa ymmärtäisi tarttua oma-alotteisesti imuriin.
Pyykkejä pestäisiin varmaan vasta sitten, kun uhkana ettei enää päällepantavaa. Ja vaatteet pesusta tultuaan olisivat värjäytyneitä, kun kaikki pesty samassa.
Sisustusta ei olisi, todennäköisesti kaikenlaista epämääräistä rojua olisi kertynyt ympäri asuntoa.
Lapsi ja lemmikit tulisivat kyllä hoidettua joskaan ei ihan samoilla rutiineilla, mutta kuitenkin.
Sukulaisten syntymäpäiviä yms ei kyllä muistaisi saatika osaisi ostaa lahjoja. Juhlien järjestäminen kyllä onnistuisi, mutta kattauksia, koristeita yms ei kyllä oltaisi juuri ajateltu.
Niin. Joskus on arki vähän raskasta, kun tuntuu että itse saa vastata kaikesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä olisi eroa. Olen valinnut sellaisen puolison, joka haluaa ja kykenee ottamaan vastuun kaikesta mistä minäkin.
Olisko teillä leikkokukkia ja tuoksukynttilöitä yms samaan tapaan kuin nyt? Verhot yhteensopivat sisustustyynyjen kanssa?
Oletteko sama ihminen?
Onpa sulla kliseinen kuva naisista, jos luulet että kaikki naiset haalivat kotiin kukkia, tuoksukynttilöitä ja sisustustyynyja... Kuinka monta naista oikeasti tunnet elävästä elämästä?!
Uskon että miehellä menisi hyvin, hän saisi kyllä kaikki asiat hoidettua. Juhlien järjestämisestä hän on innostuneempi kuin minä ja laittaa erinomaista ruokaa. Kodin siisteys ei olisi yhtä tip top, mutta likaiset tasot esim. pyyhkisi viimeistään ennen seuraavaa ruuanlaittokertaa ja sänkykin olisi pedattu. Helpompi kun jakaa noita töitä etenkin kun molemmat on töissä. En minäkään haluaisi olla päävastuussa noista kaikista, ja onneksi en olekaan.
Syötäisiin vain ranskalaisia (hoidan kaiken muun kokkaamisen). Juhlia ei järjestä kumpikaan ja lapsikin on jo maailmalla, joten tuossa suurin ero.
No lapsia olisi useampi ja olisimme viettäneet muutaman vuoden purjehtien maailman merillä.Asuisimme jossain veroparatiisissa enkä minä olisi päässyt työelämässä näin pitkälle.Siinä pääkohdat.
Ruokahuolto: Söisimme eineksiä mutta mies hoitaisi kauppareissut kuten nytkin.
Pyykkihuolto: Samanlaista kuin tähänkin saakka. Mies hoitaa meillä varmaan 90 % pyykistä.
Sisustus: Ei ole kummankaan intohimo
Harrastukset: Ihan kuten tähänkin saakka. Kummallakin on omansa ja yhteisistä mies kantaa vastuun siinä missä minäkin.
Sosiaaliset suhteet: mies hoitaa suhteet omaan sukuunsa ja omiin ystäviinsä ja minä omiini. En oikein osaa kuvitella tilannetta, jossa minä käskisin mieheni hoitaa yhteydet omiin ystäviini ja sukulaisiini.
Sukulaisten muistamiset: kuten edellä
Lahjat: mies huolehtii nytkin minun lahjoistani ja minä hänen. Kumpikin huolehtii omien sukulaistensa ja ystäviensä lahjoista
Juhlien järjestäminen: kuten tähänkin saakka; minä järjestän tilaisuudet joihin tulee minun puolen ihmisiä ja mies omansa (mutta ei korona-aikana)
Eipä juuri eroa nykytilanteeseen. Olen ollut viimeiset 20 vuotta työssä jossa on useita kertoja viikossa pitkät illat. Mies on silloin hoitanut koko kodin ja lapset ihan ongelmitta ja muinakin päivinä tehnyt vähintäänkin oman puolikkaansa. Ruokahuolosta vastannut aina meillä lähes kokonaan koska on siinä paljon kätevämpi kuin minä.
Ehkä on joskus ollut vähän sotkuisempaa kuin jos itse olisin olut kotona mutta sen vastapainoksi on aina puuhaillut paljon lasten kanssa ja on heille todella läheinen.
Täytyy myöntää että en aina muista arvostaa miestäni tarpeeksi siitä miten paljon hän on tehnyt perheemme hyväksi mutta onneksi on aina välillä näitä ketjuaj jotka muistuttavat siitä miten erityislaatuinen hän on.
Aiemmi oisin sanonu ettei mistää tulis mitää mut onneks olin väärässä. Mie jouduin pariksi kk vuodelepoon ja oon siis ollu kotiäitinä vastuussa kotitöistä. No mies joutu yhtäkkiä töiden lisäks tekee kaikki kotityöt, hoitaa lapsen, pihahommat, hoitaa kissat, passaa mua jne ja aluksi oliki vähä kaaos. Mut viikon jälkee hommat alko toimii ja mies oppi hyvi rytmittää asiat, alkoi huomaamaan kuinka kämppä oikeasti sotkeutuu, millasta ruokaa kannattaa tehdä et kaikki syö jne.
Joten vastaan et hyvin menis. Miestä nii kiittelinki ja kehuin tän vuodelevon aikana kui hän mukautu asioihin ja teki myös ne asiat mitä inhoaa koska tajus et ne vaa pitää tehä.
Nykyinen miesystävä on aikaan saava. Asutaan erillään ja tietty huoltaa kotiaan ja laittaa erikoisempaa ruokaakin. Ex oli oikea vätys. Ei vain osannut tehdä päätöksiä. Ei tarttunut hommiin. Pesi pyykkiä, kun omat vaatteet oli kaapista loppuneet ja pesi siis omansa. Ihmissuhteita ei osannut pitää yllä, ei ostanut lahjoja tai muutenkaan muistanut ihmisiä.
Kun piti remonttia teettää niin viikkoja vetkutteli ja sanoi katotaan ja mietitään. No hain lainan ja soitin remonttimiehille ja ilmoitin asian miehelle. Kun remonttia tehtiin niin ei osannut ottaa kantaa mihinkään. Seuraavana kesänä remontti jatkui ja yritin saada hänet ottaan vastuuta. Sanoi vain, että hoida sinä, kun osaa. No hoidin, mutta siitä alkoi eron miettiminen tosissaan.
Ruokahuolto
- Eines- ja ravintolaruoalla varmaan menisi. Mies ei laita ruokia.
Pyykkihuolto
- Pesisi luultavasti aina sitten pakolliset, kun puhtaat vaatteet uhkaa loppua. Ei ostaisi ikinä yhtäkään silittämistä vaativaa vaatetta.
Sisustus
- Ei kiinnosta miestä, joten luultavasti järkevästi olisi hakenut kirppareilta halvalla huonekalut. Ei koriste-esineitä, tauluja tms.
Lasten tarpeet
- Välttämättömät tarpeet huolehtisi varmasti
Koulut
- En usko että puuttuisi koulunkäyntiin ollenkaan, olettaisi lasten hoitavan itse.
Harrastukset
- Näistä ei ongelmaa, varmasti voisi kuljettaa harrastuksiin silloin kun hänen työ sallii.
Lemmikkien hoito
- Koira lähtisi talosta heti. Mies ei erityisemmin pidä koirista, ja sietää sitä vain sillä ehdolla että minä yksin hoidan sen.
Sosiaaliset suhteet
- EI harrastaisi, eli hyvin erakkomaisesti omasta tahdostaan ennen kuin tapasimme.
Sukulaisten muistamiset
- Ei ole tekemisissä muiden sukulaisten kanssa kuin vanhempiensa enkä usko että näitä muistaisi esim. merkkipäivinä ihmeemmin, on ollut minun hommaa
Lahjat
- Ei ostaisi paitsi lapsilleen
Juhlien järjestäminen
- Suorastaan inhoaa juhlia, ei järjestäisi.
Söisimme ruoaksi ranskalaisia ja keitettyjä nakkeja tai Ikean lihapullia ja perunamuusia. Lapset menisivät nukkumaan klo 22 ja heidät herätettäisiin klo 6. Lapset nukkuisivat päivävaatteissa. Hampaat pestäisiin 2 krt viikossa. Kotimme näyttäisi kaatopaikalta. Lapset menisivät päivähoitoon tällaisella kelillä takissa ja collegehousuissa, ilman haalareita.
Ruokahuolto
- Minulle terveellistä superfoodia mahdollisimman halvalla, joskus hemmottelisi suklaalla/tryffeleillä. Lapsille säännöllistä, terveellistä, mahdollisimman halvalla. Itse kituuttelisi vielä vähemmällä, mutta pari kertaa viikossa kyllästyisi perunaan ja budjetti ylittyisi kun "oli pakko" tilata pizza töihin. Kaupassa ravaisi vähintään joka toinen päivä, yleensä monta kertaa päivässä joka menon yhteydessä.
Pyykkihuolto:
-Sujuu nytkin kivasti, mutta vaatteet ei olisi kaapissa missään järjestyksessä eikä paljon kiinnostaisi pitää mun herkän vaaleita vaatteita erossa tummasta pyykistä jos en olisi pakottamassa.
Sisustus:
-Hyvin pelkistettyä ja riisuttua seinää. Halpaa, tylsää ja harmaata ja joitain friikkikoristeita. Lasten lelut menis suurimmaksi osaksi roskiin, piirustustarvikkeet, muovailuvahat, kirjat, pelit, kylpyankat kun se ei jaksaisi katsella että meneekö paikalleen.
Lasten tarpeet:
-Hyvin huolehtii nytkin, että on ajoissa kaikkialla ja kaikki tavarat mukana. Pesee hampaat, lukee iltasadut jne. Käyttänyt hammastarkastuksissa, joissain neuvoloissa ja useammin vasu-keskusteluissa kuin minä. Tosin aika lyhytsanaisesti kertoo ammattilaisille perheen/lasten asioista, rehellisesti kuitenkin. Harrastaisivat varmaan vähemmän kun mies ei ole harrastuksiin yhtä paljon innostamassa/kannustamassa/heräämässä lauantaisin. Leikkisivät sen verran enemmän kavereiden kanssa varmaan.
Koulut:
-Lapset eivät ole vielä koulussa niin vaikea vastata tähän. Skippaan.
Harrastukset:
-Vastasin jo lasten osalta, mutta mut se ilmoittaisi vähintään kahteen urheiluharrastukseen, joissa jo käyn. Varmaan harrastukset olisi aika aikataulutettuja sillälailla, että kalenterista varattu niille aika eikä yhtä paljon oman mielen mukaan menoja.
Lemmikkien hoito:
Ei ole ja jos koira otetaan niin siitä tulee varmaan miehen paras harrastuskaveri ja kiintyy mieheen lauman päänä. Vaikka minä sen koiran haluaisin. Koiranhoidosta yhtenevät ajatukset ja kokemusta kummallakin.
Sosiaaliset suhteet: Tavattaisin miehen äitiä ja isää jatkuvasti, minun vanhemmat tapaisin yksin ja kävisi jouluna. Veljeni saisi kulkea vapaasti meillä, hyviä kavereita keskenään. Ystäviä miehen mielestä hyvä nähdä parin viikon välein ainakin, joitain, ei kaikkia tuttuja jatkuvasti.
Sukulaisten muistamiset: Vanhempansa hemmottelisi pilalle niillä rahoilla mitä säästää kun minun vanhempani saisivat lämmintä kättä.
Lahjat: Lapset valitsisivat itse, nyt kun minä vähän toppuuttelen minkäkin hyödyllisyyttä. Minä saisin aika omituisia lahjoja, toki kiva saada, mutta jos en mitään vihjaisi niin saisin esim. kukkien ja hemmottelun sijaan jotain ufopuhelimia ja näyttöjä helvetin kalliilla. Siis samoja mitä itselleen hamstraa, toki ei ihan liikaa.
Juhlien järjestäminen: Vähän sama kuin sisustuksen kanssa, järkimäärä vieraita, ei kummempaa koristelua koskaan, helpot juhlat, joiden järjestelyllä ei paljon päätään vaivaisi. Lapsilla kamalat rytkyt, itsellä samat kuteet 20 vuotta putkeen ja minä saisin näyttää nätiltä jos ehdin laittautua vartissa.
Silloin ei olisi elämää, koska ei ole miestä.
Kukaan ei vaihtaisi lamppuja, poraisi reikiä seiniin, maksaisi laskuja, eikä vaihtaisi renkaita autoon.
Hah hah. Aina olen tehnyt nuo itse, eikä mitään ongelmia. Elämä jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä olisi eroa. Olen valinnut sellaisen puolison, joka haluaa ja kykenee ottamaan vastuun kaikesta mistä minäkin.
Olisko teillä leikkokukkia ja tuoksukynttilöitä yms samaan tapaan kuin nyt? Verhot yhteensopivat sisustustyynyjen kanssa?
Oletteko sama ihminen?
Onko tämä kirjoittaja oikeasti tosissaan vai trolli?
Tosissaan se on. Tosin tällä kertaa hän ei maininnutkaan mitään tuikkukipoista, mikä hämmästytti minua.
Vierailija kirjoitti:
Ruokahuolto
Kuten nyt. Mies tekee kaiken.
PyykkihuoltoOlisi sama pyykkikone seitkytluvulta isältä isälle tyylinen betonipohja. Pyykkiä ei pestäisi kuitenkaan useinkaan. Vaatteita olisi yhdet parit kutakin.
SisustusPatjat ja läppäri. Avaraa tilaa käytettäisi sirkustemppuihin ja voimisteluun. Ei muita huonekaluja.
Koulut
Koulut käydään. Totesi mies. Käydään jos käydään.
Asiat kuulemma tapahtuu itsestään. Koulua ei voi pakottaa.
Hän on vaikea selkoinen filosofiassaan.
HarrastuksetKaikkea saa harrastaa ja mieluummin ilmaiseksi. Hänellä on pakkomielle että harrastukset ei maksa mitään. Harrastaa sirkusta itse ja voimistelussa ollut sm-tasolla nuorempana. Kahden arvon mustavyö löytyy myös karatesta. Mihinkään näistä ei ole käyttänyt rahaa juurikaan. Suhteilla hoitanut nämä.
Lemmikkien hoitoEi ole nyt eikä tulisi.
Mies kyllä suosii demokratiaa ja meillä äänestettäisi lemmikeistä. Hän ei äänetäisi puolesta ja häviäisi.
Todennäköisesti ei hoitaisi, mutta hoitaisi sitten kuitenkin, kun lapset ei jaksaisi.
Kuten nyt tekee.
Sosiaaliset suhteetPerhe ensin ja muu on extraa.
Harrastusporukat lähinnä ja lasten ystävät.
Sukulaisten muistamisetHäät ja hautajaist oli hänen vastaus.
Ilmeisesti sellaisissa käydään jos on pakko.
LahjatLahjat tulee kun on tullakseen. Joskus ei osta jouluisin lahjoja lainkaan, kun on liikaa töitä ja kiireitä.
Pahoittelee asiaa ja usein sovitaan ettei osteta toisillemme roskaa nurkkiin pyörimään.
Tärkeämpää on oppia tai osata voltti ja käsillä seisonta.
Juhlien järjestäminen
Totesi ettei huomenna ole töitä ja Maradona kuoli. Päättää surra jalkapallolegendaa juomalla kännit lenkin jälkeen. Juhlia kuulemma tulee itsestään kun siltä tuntuu????
Mieheni on hyvin mystinen ja oikukas. Juhlia hän ei ole koskaan järjestänyt järjestämällä kutsuja tms.
Mutta pihaan on tullut kaikenlaista pitkätukkaa ja stereoita on tuotu pihaan ja sielä on parikin päivää musiikkia soitettu ilman mitään suunnitelmia tai juhlien järjestämisiä. Lapset on tulleet mukaan tanssimaan pihaan.
Meidän sisustus olisi äärimmäisen mukava, mutta estetiikasta ei tietoakaan. Varmaan aika sotkuista ja tavaraa kertyisi hamstrausrajoille. Lakanat vaihdettaisiin jouluksi ja juhannukseksi. Ruoka olisi hyvää ja epäterveellistä. Rakkain perheenjäsen, auto, nauttisi hoidosta ja hemmottelusta. TV olisi päällä yötä päivää.
Onko tämä kirjoittaja oikeasti tosissaan vai trolli?