Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harry Potter? Mikä siinä viehättää?

Vierailija
25.11.2020 |

Mikä siinä viehättää? Kertokaa! Tuntuu olevan kuin jokin kultti.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oih, se arrrpi ja tummat salaperäiset silmät...

Vierailija
2/17 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokonaisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on pitkä ja hienosti rakentuva tarina. Siinä ehtii oikeasti kiintyä moniin hahmoihin. Luulen, että myös se, että hahmoista joutuu luopumaan, lisää sarjan viehätystä. Sen äärellä voi elää aika suuria tunteita. Lisäksi taikamaailma on kiehtova, siitä haluaa tietää lisää, ja sinne haluaa myös takaisin.

Vierailija
4/17 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä muista, mut mie tykkään siitä, et se maailma on osana meijä oikeeta maailma, mut vaan piilossa. :) Me opitaa juttui koulus, nii tos maailmas se tapahtuu myös koulus, nii siinä on se jatkuva yhteys noil kahel maailmal. Harryyn voi samaistuu, tai jos ei, nii ainaki kannustaa. Ne taiat ja kaikki maagiset esineet ja jutut kiehtoo. Se kokonaisuus siinä maailmassa, ja onha ne kirjat hyvin kirjotettu ja elokuvat hyvii. :)

Vierailija
5/17 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki :)

Kasvutarina, koko se maailma, henkilöhahmot, varsinkin kirjojen syvälliset keskustelut...

Itse olen vielä ollut jokseenkin Harryn ja ystäviensä ikäinen, kun kirjat tulivat ja kasvoin niiden mukana.

Vierailija
6/17 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harry Potter... Mistä aloittaisin. Se on mulle täyttä totta, kotini ja henkireikäni. Sen ajatteleminenkin tuo minulle lämpimän olon rintaani.

Mulla on hyvä mielikuvitus, ei tarvitse kuin sulkea silmät ja seikkailen Tylypahkassa. Joskus kuvittelen myös ulkona liikkuessani jotain skenaarioita.

Haluaisin täyttää jokaisen hetken päivästäni Harry Potterilla.

Potter-fani N26

Vierailija
7/17 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi uskoa, että se olisi vain pelkkää J.K Rowlingin mielikuvituksen tuotetta!!

Vierailija
8/17 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä itken, kun haluaisin niin kovasti paeta tästä elämästäni Tylypahkaan. Antaisin mitä vain.

Potter-fani N26

Vierailija
9/17 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välillä itken, kun haluaisin niin kovasti paeta tästä elämästäni Tylypahkaan. Antaisin mitä vain.

Potter-fani N26

Siun kyl pitäs käydä niis Harry Potter -teemapuistoissa. :)

Vierailija
10/17 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

M25 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Potter-fani N26

Pikkusiskon kanssa ollaan sovittu, että kun korona helpottaa maailmassa, niin lähdetään yhdessä :)

Aion pukeutua täyteen HP-kouluasuun ja varmaan pyörryn onnesta. Siskokin on HP-fani, muttei yhtä ”hullu” kuin minä :D

Potter-fani N26

Vierailija
11/17 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M25 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Potter-fani N26

Pikkusiskon kanssa ollaan sovittu, että kun korona helpottaa maailmassa, niin lähdetään yhdessä :)

Aion pukeutua täyteen HP-kouluasuun ja varmaan pyörryn onnesta. Siskokin on HP-fani, muttei yhtä ”hullu” kuin minä :D

Potter-fani N26

Noniin, kiva kuulla! :) Sellasessa olis kyl kiva käydä ja iha vaan pyörii ympäriinsä, ja kukaa ei kattos, ku pukeutus asiaan kuuluvasti. Etkä oo hullu, vaan intohimone! :)

Vierailija
12/17 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tolkienia lukuunottamatta (ja okei, ehkä George R.R. Martinia) kukaan ei ole vielä Rowlingin lisäksi luonut yhtä yksityiskohtaista fantasiamaailmaa kuin Harry Pottereissa. Kuten joku jo sanoikin, rinnakkaistodellisuus lisää kiehtovuutta. Hahmokavalkadi on laaja ja ulottuu useamman sukupolven yli, minkä lisäksi teema on ikiaikainen hyvän ja pahan taistelu.

Vierailija
13/17 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän sitä aikuinen nainen antaisi nuoren Potterin laskea mällit ränniin

Vierailija
14/17 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse oli 10-vuotias kun luki ensimmäiset neljä, jotka oli ilmestynyt siihen mennessä, sen sata kertaa, niin siitä jää aika vahva jälki ihmiseen :D Mulla oli melkoiset omat kuviot kehitetty siihen maailmaan. Sitten kun jokaista tulevaa kirjaa joutui odottamaan kuin kuuta nousevaa... ja kun sai uuden kirjan käsiinsä... luki sitä yötäpäivää... ai että kun se oli ihanaa aikaa. Parasta aikaa. Sinne kaipaa takaisin, ja onneksi saa lukea kirjoja vieläkin, ja onneksi tykkään leffoistakin niin niistäkin saa nauttia :)

Vierailija
15/17 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjat voi lukea ekaa kertaa vain kerran.

Pätee myös pottereiin vaikka ne onkin halpoja kopioita muiden petaamasta fantasiamaailmasta

Vierailija
16/17 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kirjat voi lukea ekaa kertaa vain kerran.

Pätee myös pottereiin vaikka ne onkin halpoja kopioita muiden petaamasta fantasiamaailmasta

Millä tavalla Rowling kopio Tolkienii? :o Ja se, et Gandalf ja Dumbledore o vähän saman kaltaisii ei riitä.

Vierailija
17/17 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoissa on paljon samaistuttavia ja moniuloitteisia hahmoja. Potter-maailma on tosiaan myös todella yksityiskohtainen ja monilla noista detaljeista on jokin tarinassa ehkä myöhemmin paljastuva merkitys. Minäkin haluaisin käydä Lontoon Potter-maassa 😊

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi