Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laihduttaminen on vaikeaa kun nälkä vaivaa

Vierailija
25.11.2020 |

Ratkesin tänään herkkuihin. Neljä ensimmäistä päivää meni hyvin. Nyt harmittaa. No, jatkan huomenna niin kuin mitään ei olisi tapahtunut, ei tässä muukaan auta.

Miten muka voi "laihtua ilman nälkää"?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähempään ruokamäärään tottumisessa menee jonkin aikaa. Siksi ei kannata kerralla tehdä suurta tiputusta.

Vierailija
2/24 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei onnistunut merkittävä laihtuminen niin kauan kuiin pelkäsin nälkää. Yritin kaikenlaisia ruokavalion säätöjä että ei olisi nälkä, mutta joko en laihtunut tai oli nälkä. Ylipaino meni kuitenkin sairaalloisen puolelle ja lääkäri jo sanoi että pitäisi laihtua, tai kohta on verenpaine- ja diabeteslääke tarpeen ellen laihduta.

Yritin valittaa sitä, että kun minun tulee aina nälkä ja sitten sorrun. Lääkäri katsoi minua kuin tyhmää. Että totta kai sinun tulee nälkä kun olet pitkään miinuskaloreilla ja keho joutuu syömään itseään! Että se on ihan luonnollista, mutta ei sen nälän mukaan ole pakko toimia. Sain luennon siitä miten aikuisella ihmisellä korkeammat aivotoiminnot pystyy hallitsemaan vaistoja ja viettejä kuten vaistomaista halua syödä. 

Olin vähän vihainen lähtiessäni lääkäristä, ajatellen ettei se ymmärrä millaista tämä on, kun itse varmaan oli luonnostaan hoikka. Mutta päätin kokeilla laihtua niin, että hyväksyn että nälkää on, mutta en välitä siitä. Olen nykyään 38 kg kevyempi kuin silloin, ja kolesterolit, verenpaineeet ja sokerit on laskenut normaaliarvoihin. Mutta kyllä, vaati ja vaatii edelleen paitsi mielitekojen, ajoittain myös ihan nälän sietämistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt kunnon ruokaa ja tarpeeksi, ei tee sitten mieli mässätä.

Hyvin moni painon kanssa kamppaileva syö liian vähän tai liian kevyesti päivällä, minkä takia ilalla maistuu herkut tai suuret annokset.

Muutaman sadan kalorin vaje riittää, et saa pysyvää tulosta millään 1200 kcal kitudietiillä.

Vierailija
4/24 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan nälän ja tylsyyden tunnetta. Tekee mieli ahmia koko jääkaappi tyhjäksi.

Vierailija
5/24 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö lihaa. 

Vierailija
6/24 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin moni painon kanssa kamppaileva syö liian vähän tai liian kevyesti päivällä, minkä takia ilalla maistuu herkut tai suuret annokset.

Muutaman sadan kalorin vaje riittää, et saa pysyvää tulosta millään 1200 kcal kitudietiillä.

No kokeilen Painonvartijoiden pisteohjelmaa, ja kalorit taitavat tosiaan pyöriä tuossa 1200 kcal paikkeilla.

Ap

Vierailija
7/24 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun ollut nälkä kun laihdutin. Mutta toisaalta, ongelmani oli liika herkkujen syönti, joten ei siitä nälkää tullut kun herkkuja vähensin.

Vierailija
8/24 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun keholla kestää tottua pienempään ruokamäärään. Tarkoitus ei ole kuitenkaan että viikkotolkulla kärsit nälästä, silloin syöt jo liian vähän. Nälkä on ok jos ns ruoka-aikaan on nälkä.

Vierailija
9/24 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytä vatsa sellaisella ruolla missä ei ole hiilareita. Kasviksia ja juureksia. Sitten vain keksimään mitä niistä saa tehtyä. Esimerkiksi kaalista saa tehtyä vaikka mitä oikeita ja täyttäviä ruokia, mutta hiilareita siinä ei ole yhtään. Lihaa ja kalaakin voi syödä niin paljon kun vain jaksaa. Proteiini ei lihota, mutta pitää nälkää poissa ja myös uuvuttaa. Sokeri, viljat ja peruna pois. Ne ovat hiilihydraatteja = lihottavat.

Vierailija
10/24 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1200 kalorin dieetti ei ole lähelläkään "kitudieettiä."

Vierailija
11/24 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu monesta asiasta. Jos peruskulutus on vaikka 2000 kcal ja kaikki aktiivisuus siihen päälle, 1200 on kitudieetti. 1500 kcal kuluttavalle istumatyöläiselle 1200 taas on jopa liikaa.

Vierailija
12/24 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytä vatsa sellaisella ruolla missä ei ole hiilareita. Kasviksia ja juureksia. Sitten vain keksimään mitä niistä saa tehtyä. Esimerkiksi kaalista saa tehtyä vaikka mitä oikeita ja täyttäviä ruokia, mutta hiilareita siinä ei ole yhtään. Lihaa ja kalaakin voi syödä niin paljon kun vain jaksaa. Proteiini ei lihota, mutta pitää nälkää poissa ja myös uuvuttaa. Sokeri, viljat ja peruna pois. Ne ovat hiilihydraatteja = lihottavat.

Miten ihmeessä joku voi olla näin tietämätön. Kyllä siinä lihassa on kaloreita ja saletisti lihoo, kun sitä riittävästi syö. Ihan sama jokaisen ruoka-aineen kohdalla. Mitä juureksiin ja hiilihydraatteihin tulee, on esim punajuuressa 73% hiilihydraatteja, porkkanassa 69%, kaalissa 64%.

Vierailija
13/24 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi jeesus sun yksinkertaista päätäsi.

Kasviksissa ja juureksissa ON hiilihydraatteja, esimerkiksi sun kehumasi kypsennetty kaali on 64 prosenttisesti juurikin hiilihydraattia.

https://fineli.fi/fineli/fi/elintarvikkeet/33204

Ja hyvä niin, koska ihminen TARVITSEE hiilihydraattia elääkseen.

Atkinsin dieetti on todettu epäterveelliseksi huuhaaksi jo vuosikausia sitten.

Vierailija
14/24 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu monesta asiasta. Jos peruskulutus on vaikka 2000 kcal ja kaikki aktiivisuus siihen päälle, 1200 on kitudieetti. 1500 kcal kuluttavalle istumatyöläiselle 1200 taas on jopa liikaa.

no eikä ole, 300 kaloria vähemmän kuin kuluttaa on oikein hyvä. Enempää ei kannata vähentää, jos haluaa laihduttaa, koska silloin dieetti on niin raju, ettei siinä pysy, vaan repsahtelee tämän tästä.

Aika harva istumatyöläinenkään kuluttaa muuten noin vähän, itse ole viisikymppinen täti ja istumatyöläinen, kuljen töissä autolla, ja silti kulutus on tarkan mittauksen perusteella noin 1900-2100 kaloria päivässä.

Vierailija
15/24 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pudotin pari vuotta sitten normaalipainoiseksi jonka olen pystynyt myös pitämään. Ennen aina kun sorruin meni koko laihdutus "piloille" ja ajattelin että antaa olla ja jatkoin epäterveellistä syömistä. Nyt jos sorrun herkkuun ajattelen että olen sen ansainnut ja palaan taas ruotuun.  Eli ole itsellesi armollinen jos sorrut nauti siitä ja sitten jatkat taas skarpisti, juuri noin kuin sanoitkin. Juo paljon vettä ja liiku mahdollisimman paljon. Tsemppiä :)

Vierailija
16/24 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kn ymmärrän sua, itsekin täällä istun ja on nälkää mutta mä söin j 1200cal joten en voi enempää. Itse sairastin syömishäiriötä 16-24 vuotiaan asti ja silloin rakastin sitä nälkää ja silloin kun maha kurnii nii se rauhoitti minua, koska silloin tiesin että laihdun. Mutta nyt 6 vuoden ja kahden lapsen jälkeen en oo pystynyt laihtumaan juuri sen takia koska aloin vihata sitä nälkää ja heti kun sen tunnen on pakko syödä. Viikon itsetutkiskelun jälkeen tajusin, että on pakko kohdata sen oman pelon jotta voin voittaa sen. Eli pakko kestää viikon tai kaksi että keho tottuu, koska tiedän että en vaan tule laihtumaan jos ei oo edes vähän nälkää.

Vierailija
17/24 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä teitä vaivaa, jotka kuvittelette, että laihtuminen onnistuisi ilman nälkää?

Nälkä tulee kalorivajeesta ja kalorivaje laihduttaa.

Vierailija
18/24 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo nesteitä.

Vierailija
19/24 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kromilisä päivässä vie makean nälän niin ettei enää tee mieli herkutella. Pienikokoinen lautanen ruokailuun. Kyllä se siitä.

Vierailija
20/24 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä teitä vaivaa, jotka kuvittelette, että laihtuminen onnistuisi ilman nälkää?

Nälkä tulee kalorivajeesta ja kalorivaje laihduttaa.

Juu, kärsittävä on vilua ja nälkää, jos meinaa painoa pudottaa. Itsekuria on löydyttävä, muuten ei läski lähde.