Voisko joku asiantuntija valaista, että mitä siellä "taivaassa" oikein tehdään, että eikö siellä ikuisessa elämässä tule aika vähän pitkäksi?
Iänkaikkinen elämä "taivaassa" satoja miljardeja vuosia, kun maan päällä ollaan korkeitaan 100 vuotta.
Onko se tavoiteltavaa, kun luulisi, että aika käy hyvin pitkäksi ja kuivaksi?
Voiko siellä seurata BB:tä, temppareita,, salattuja elämiä ja lukea seiskaa?
Kommentit (78)
Taivaassa Jumalan suunnittelema elämä ihmisille vasta ALKAA! Kun synti (ero Jumalasta) on hoidettu pois, alkaa todellinen elämä, jollaiseksi Jumala sen alun perin suunnitteli, eli elämä jossa hän on läsnä ihmisten keskellä.
Hassua että taivas mielletään niin usein paikaksi, jossa istuskellaan pilven päällä harppua soitellen!
Raamattu ei kerro tarkasti siitä mitä taivaassa tehdään, mutta jonkin verran siitä millainen taivas on. Taivaassa ihminen elää luojansa kanssa, ja elää sitä Jumalan alkuperäistä suunnitelmaa ihmisille. Se on paratiisin (ellei jopa paljon parempi..!) kaltainen tila, jossa ELETÄÄN. Mitä kaikkea mukavaa se sitten onkin! Minä ainakin odotan mielenkiinnolla miltä elämä taivaassa näyttää, vaikka elän jo täysillä Jumalan kanssa täällä maan päällä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko pudottaa sinut alas. Meillä on vain tämä elämä, kohdelkaamme toisiamme hyvin, vain se on tärkeää.
Uskovalle tämä elämä on ainoa helvetti ja ateistille ainoa taivas.
Meinaat, että uskovaiset ovat aina onnettomia ja ateistit aina onnellisia?
Simpsoneissa kuvattiin yhdessä jaksossa protestanttinen taivas ja katolilainen taivas. Protestanttisessa taivaassa hienostuneet ihmiset pelasivat krokettia, kun katolilaisessa taivaassa irkut ja italialaiset tanssivat ja juhlivat.
Vierailija kirjoitti:
Taivaassa ei tapella, siellä syödään mannaa
Riemuvirsi veisataan ja enkeleitä pannaan.
Se olisi jo syntiä tässä muodossa ja taivaassa ei ole syntiä. Jos haluatte vastauksen taivaasta niin sen ei pidä olla syntiä.
Olen kuullut, saa taivaassa viinaa, sielä kiljukin käy ilman hiivaa...
Vierailija kirjoitti:
Kiva olisi oppia harpunsoittoa. Mutta toivottavasti olisi myös muita soittimia, että saisi orkesterin pystyyn.
Kyllä enkeleillä on (ainakin kiiltokuvien perusteella) viuluja ja luuttuja ja pasuunoita.
Joittenkin käsitysten mukaan siellä on kaikki kultaa. Ei kyllä yhtään kiinnosta. Hel vetti tulineen kuulostaa paljon mielenkiintosemmalta paikalta. Melkoisen maallista porukkaa kyllä jos pitää kultaisista kaduista haaveilla.
Vierailija kirjoitti:
Kiva olisi oppia harpunsoittoa. Mutta toivottavasti olisi myös muita soittimia, että saisi orkesterin pystyyn.
Kaikki rokkarit on siel alakerrassa
Esim Tuomas Holopainen on ateisti.....
Ei taivaassa ole sellaista ajan käsitettä kuin täällä maailmassa, eli tuskin tulee olemaan sellaisia ongelmia kuin tylsyys, kiire jne. Ehkä se menee siellä samalla tavalla kuin aika muutenkin Jumalan vinkkelistä: yksi päivä on kuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta kuin yksi päivä.
Ilmestyskirjassa on kuvausta taivaasta.
Vierailija kirjoitti:
Lue Jumalainen näytelmä (Dante Alighieri), siellä kerrotaan minkälaista taivaassa on.
Tylsäähän se, laulellaan vaan kuorossa.
Tosin niitä, jotka istuvat minun vieressäni luultavasti ärsyttää puoli-ikusuutta, koska laulan kovaa ja väärin.
Kyllä tuo taivaselämä kuulostaa sen verran tylsältä, että kuoleman jälkeen ehkä mieluummin sitten vaikka rusakkona Rymättylässä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo taivaselämä kuulostaa sen verran tylsältä, että kuoleman jälkeen ehkä mieluummin sitten vaikka rusakkona Rymättylässä.
Mutta kun se ei ole vaihtoehtona, lälläslää!
Jumala luo uudet Taivaat ja uuden maan. Hän voi luoda läpi ikuisuuden lisää vaikka mitä upeaa. Katso vaikka mitä ihmeellisiä eläimiä ja hyönteisiä Hän on luonut tänne ihmeteltäväksemme. Raamatussa sanotaan Taivaasta: "Mitä silmä ei ole nähnyt ja mistä korva ei ole kuullut ja jmitä Jumala on valmistanut niille jotka Häntä rakastavat..." Et voi ymmärtää ellet tunne Jeesusta. Hänen läsnäolonsa ja tuntemisensa on kaikista parasta maan päällä ja myös Taivaassa. Ikuinen elämä alkaa ihmisen uskoontulosta ja jatkuu kuoleman yli. Kuolema on vain siirtyminen Hänen luokseen. Hän ON elämä. Vaikka olen elänyt läpi vaiheita että tilillä on 0 euroa, olen sairas, kaiken menettänyt, monen hylkäämä, ilman asuntoa.... Mutta Jeesus on ollut kanssani. Kun muistelen nyt noita vaiheita, voin allekirjoittaa sen että mitä vaikeampaa uskovalla on, sen lähempänä Herra on. Hän on AINA auttanut mahdottomien tilanteiden läpi. Ja Hänen läheisyytensä on parasta. Psalmi 73: "Mutta Minun onneni on olla Herraa lähellä.vaikka minun ruumiini ja sieluni nääntyisi Herra on minun sydämeni kallio ja minun osani iankaikkisesti. Kun Hän on minun kanssani en minä mistään maan päällä huoli." Rikkaiden on vaikea päästä Taivaaseen, koska he luulevat ettei voi olla mitään parempaa kuin hieno talo, auto, vaatteet, matkat ja tavarat, himot, halut, jne. He eivät ikinä löydä elämää koska heille nautinnot ja helppo elämä ovat epäjumalia. Sisäinen rauha ja Jeesuksen tunteminen, sitä ei voi rahalla ostaa eikä selittää. Kannattaa etsiä häntä ennen kuin elämä loppuu ja havahtuu Jeesuksen tuomioistuimen edessä ettei edes koskaan tuntenut Häntä eikä todellista elämää ja on ikuisesti mokannut mahdollisuutensa ja menettänyt sielunsa. "sillä mitä se hyödyttää ihmistä vaikka voittaisi omakseen koko maailman mutta saisi vahingon sielulleen?" Ja sinä joka uskot Darwiniin: evoluutiousko ja ateistinen materialismi on pakanauskomus ja oli olemassa jo 600eKr. Se oli jo Jeesuksen aikana. Jeesus otti kantaa evoluutiouskoon sanoessaan että Jumala loi miehen ja naisen ja avioliiton luomakunnan alussa(ei siis miljardien vuosien päästä vaan kuudentena luomispäivänä.) Jeesus kertoi totuuden luomisesta:Raamattu on totta ja kertoo totuuden. Evoluutioteoria on myös biologinen mahdottomuus. Elämää syntyy vain elämästä, ja joka laji tuottaa vain omaa siementään.Mutaatiot vain heikentävät eliöitä. Ihminen ei ole sieluton eläin. Kannattaa tutkia ja etsiä totuutta.
Taivas = ihmiset ja Jumala yhdessä on se Jumalan alkuperäinen suunnitelma. Ikuisuus vietetään joko Jumalan kanssa tai ilman Jumalaa. Ikuisuudessa elämä vasta todella alkaa.
Tavallaan ajatus "haluankohan minä taivaaseen" on hassu sinänsä, koska ihminen on luotu, luoja on Jumala. Kuulumme hänelle halusimme sitä tai emme. Jumala haluaa elää meidän kanssamme ja on tehnyt kaikkensa jotta se on mahdollista. Me saamme kuitenkin valita itse!
Mutta siinäpä se alusta (paratiisista) asti oleva ongelma on, että ihminen asettaa synnin kapinassa itsensä luojansa yläpuolelle, toivoo tämän kuolemaa =sinua ei ole minulle olemassa.
Toivon että jokainen löytäisi yhteyden Jumalaan, se on hands down parasta elämää! Kristittynä eläminen ei ole "tämä kaikki on kiellettyä"- lista, vaan suurta vapautta, iloa, rauhaa ja kaikin puolin onnellista ja siunattua elämää! Read the bible ihmiset! Minulla on elämä, tulevaisuus ja toivo Kristuksessa, en vaihtaisi sitä mihinkään!
miettikää kiinnostavia historian henkilöitä, joita voi haastatella,luontoa ja villieläimiä joita voi koskea kun ne ilmeisesti kesyjä taivaas. siellä on asunto jokaiselle varattu joka haluaa sinne.jumalalta ehkä voi kysyä asiota.
ehkä voit kokeilla opetella unelma harrastusta,jota et voinut maan päällä. et joudu rikoksen uhriksi siellä,tämä varmaan kivaa heille jotka eläneet esim.maailman sotien aikaan...tms.kauheena ajanjaksona.mua ainakin kiinnostais , ehkä vois elää trooppises ilmastos ,kun aina on suomes asunu....tylsää, ei mun mielestä.
Eräs kävi taivaassa.Hän oli niityllä.Ruoho soi ja liikkui.
Sieltä tuli koira jonka selässä oli apina.
Ne kysyi missä ne lapset on ,joiden kanssa ne leikki maanpäällä :).
Hengellisiltä kanavilta kuultua.
Miten niin Jumala on tylsä? Hän loi tämän pallon, joten seuraava on vielä parempi, luonnon, ihmisen, eläimet, tieteen, taiteen, matematiikan, sek&in.. tylsä? Not.
Tämähän on on ollut kirjoitettuna kauan: Taivaassa perseetkin tervataan.
Toivottavasti tieto auttaa Sinua maallisessa vaelluksessasi.