Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LOKAkuisten perjantai

28.07.2006 |

Huomenta!

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

*heittää volttia*

Ensimmäinen kesälomapäivä menossa!!!! En olis enää päivääkään jaksanu seisoa töissä...Sitten perään varhennettu äippäloma. Nyt rempataan täysillä yläkertaa ja kasvatellaan masua. Pikkupojatkin on innoissaan kun äiskä on kotona!

KANTOLIINOISTA saan siskolta lainaksi, en tosin muista minkä niminen liina se on. En ole edellisillä edes koittanut liinaa, eikä hajuakaan miten ne sidotaan??? No saapi sisko antaa oppitunnin... Ihan kiva koittaa sellaista, jotenkin tuntuu etten ole mitään liina-tyyppiä (ihan kun liinoile olis omat tyyppinsä =D ).

HANKINNOISTA: mies yllätti ihan täysin! Muuten ei pahemmin ole ollut mukana missään vauvaan liittyvissä ostoksissa (ihan kiva, olenpahan saanut rauhassa shopata), mutta nyt meni ja osti ihan kasvavan perheen takia uuden auton. IHANAA! Meidän vanha olikin jo -96 vuodelta, ajettukin jotain miljoona kilometriä ja varmasti laukeemispisteessä! Ei tämä uusikaan ihan uusi ole, -03 vuosimallia, mutta aika luksukselta tuntuu.

Luin koko pinon läpi, nyt vaan pää lyö tyhjää että mitäs mun pitikäään kommentoida/sanoa....

Tervetuloa munkin puolesta uusille kirjoittajille! Kivaa kun meitä on paljon.

Nyt ruuan tekoon ja sitten suuntaamme lasten ja mummon kanssa Raumalle mustan pitsin yötä (iltaa oikeastaan) ihmettelemään, sinne on aina pakko päästä. Siellähän meitä lokamasuja tänään pyörii ja vaappuu enemmänkin, laitetaanko neilikat rintaan??? =)

Nyt tsemppaan ja muistan viikkoni:

loka_mammaliini ja Nilkki 28+4

Vierailija
22/24 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä illaksi pyysin isäni ja äitini meille avuksi, kun luulin jo pääseeni pahimman yli mutta sitten tuossa viide maissa vatsa tuli ihan sairaan kipeäksi, ei enää mitenkään kiertänyt tai muuten tuntunut vatsatautiselta vaan vatsa oli ja on yhä todella kipeä. Parempaan päin silti menossa, kun ei enää heikotakaan. Mieskin oli jo terassin teossa illan ja tyttökin muuten ok, mutta mitään reppana ei halua syödä.

HANKINNOISTA: te olettekin hankkineet/aiotte hankkia paljon tavaraa. Me hankittiin esikoille yhdistelmävaunut (halvimmasta päästä), hoitopöytä, turvakaukalo ja babaysitter ja muuta kamaa eli sideharsoliinoja, tutteja ja pari tuttipulloa. Ei muuta. Babysitter ja tuttipullotkin jäivät noista käyttämättä. Maitoa tuli juuri sopivasti eli lisämaitoa tyttä sai ekan kerran vasta olleessaan 9kk, silti en koko aikana tarvinut pumppua, rintakumeja tms. Pari ekaa viikkoa taisin käyttää liivinsuojia, mutta nekin jäi kun en tarvinut. Kantoliinaa en edes harkinnut, ei ole mun juttu. Ei sillä etteivätkö kaikki hankinnat olisi hyödyksi, kaikkihan me tarvimme ja haluamme eri asioita! Itse vain en ole tarvinut enempää, eikä toiselle tulokkaalle ole ostettu mitään lisää. Emme osta edes tuplia vielä, koska esikoinen ei viihdy enää rattaissa vaan haluaa kävellä. Jos asuisimme keskustassa, tuplat olisívat välttämättömät, muttemme kuitenkaan lähde täältä asti esim. kauppaan tai muualle asioille vaunuilla. Ja voihan toki olla, että nyt esim. imetys sujuu eri tavalla ja joutuu hankintoja tekemään vauvan syntymän jälkeen. Ja mitä tulee " halpis" yhdistelmävaunuihin niin ne ovat osoittautuneet tosi hyviksi, kaverin kalleimmat emmaljungat reistaa koko ajan ja monta osaa on jo vaihdettu. Tämäkin tietty vain sattumaa ja olisin minäkin silloin halunnut " paremmat" ja laadukkaammat = kalliimmat, mutta silloin ei ollut varaa ja olen onnekseni huomannut että meidän halpikset ovat olleet tosi hyvät.

PARISUHDE JA VAUVANHOITO: Esikoisen aikana (sekä raskaus että pikkuvauvan aika) mies oli illat ja vkloput raksalla ja oli mun ja vauvan kanssa hyvin pieniä hetkiä vuorokaudesta. Se oli rankkaa meille kaikille. Muuton jälkeen kaikki muuttui ja nyt mies tuskin malttaa odottaa, että saa olla ja tehdä tytön kanssa kaikenlaista, kotitöistä aamu- ja iltatoimiin. Mitä tulee raskauteen, mies ei mitenkään erityisesti mua hemmottele sen vuoksi tai holhoa, koska olen sanonut, ettei raskaus ole kuin sairaus ettei mitään saisi tehdä ja mies on omaksunut tämän hyvin. JOs on kremppaa (ja silloin kun raskaus tuntuu vähän sairaudelta..) silloin mies huolehtii ja auttaa kysymättä ja pyytämättä. Toimii meillä. Kun vauva syntyy, niin uskon vahvasti että nyt kun miehellä ei ole enää talonrakennus stressiä työstressin päälle ja on aikaa olla kotona, hän on mukana myös vauvan hoidossa ihan eri tavalla. Viimeeksi meni isyyslomatkin raksalla, nyt kaikki lomat hän voi olla meidän kanssa!

Mitä tulee parisuhteeseen ja sen muuttumiseen (joku taisi tästä kirjoittaa), niin muuttuuhan se, lähinnä mun mielestä sen takia kun aikaa on vähemmän, mutta me on monesti juteltu, miten paljon iloa tyttö tuo elämään ja yleensä iltaisin kun käperrytään sänkyyn, me muistellaan ja nauretaan mitä suloista tyttömme on tehnyt tai sanonut sinä päivänä. Rakennusprojektin kokeneena, lapsi ei vie parisuhteesta läheskään yhteä paljon aikaa kun talonrakennus hartiapankkityöllä. Omaa aikaa on joka ilta kun tyttö on mennyt aina nukkumaan klo 20 ja 21 välillä ja nukkunut päiväunet aina klo 13-16 välillä. Molemmat mummolat ovat melkein kivenheiton päässä, joten myös se on auttanut meitä saamaan yhteistä ja tai omaa aikaa aina tarvittaessa. Syksyllä on edessä tietenkin taas muutos, kun vauva syntyy, ja alku on taas varmaan raskasta ihan oudokseltaan, mutta hyvillä mielin sinne mennään - en pelkää parisuhteen muuttumista tai mitään sellaista, se synnytys ja terveen lapsen saanti on asia, jota pelkään.

Nyt mammimaan, masuun sattuu. Hyvät yöt!

Nazu ja pikkukakkonen rv 30 +4 vai 5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan myös " halpisyhdistelmät" ja vielä käytetyt...tosin ovat vain vuoden vanhat ja ostan ystävältäni...samaan pakettiin saan sängyn ja hoitopöydän. Ja sitten sen turvakaukalon ja vannan ostamme. Muuta en minäkään ajatellut ostaa, itkuhälytin taitaa olla tarpeellinen, täytyy kytätä jos saisi jostain vaikka käytetyn. Mutta tarviiko sitä sitten muuta :)

Hetken mielijohteesta huusin huuto.netistä " parvekevaunut" ja olipa tosi hyvä ostos!! Mies kävi ne tänään hakemassa ja myyjä oli laittanut niihin ihan uudet kankaat mukaan, kun ne vaihtaa niin menisivät vaikka normaalissa käytössä...oli sadesuojat, hyttyssuojat ja kaikki mahdolliset mukana. Tosin niissä ei ole heittoaisaa ja näitä muita teknisiä mukavuuksia....mutta tosi hyvä ostos, kun ajattelee että maksoin niistä vain 25 euroa!!

Jostain luin, että joku oli jälkeen päin harmitellut, että ei ollut ostanut pakastinta ja kaappeja täyteen puolivalmisteita ja eineksiä, että pääsee helpommalla sitten ne ekat päivät/viikot kotona :) Kaikkihan hamstraa vauvaa varten näitä tarvikkeita, mutta kuka meistä muistaa itseämme??? Musta ihan hyvä idea, miettiä etukäteen mitä kaikkea itseä helpottavia juttuja voisi etukäteen kotiin ostaa...

Vierailija
24/24 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kävi niin, että päivän pino oli liian pitkä ajatuksella luettavaksi ja luin pikakelauksella kirjoituksenne, nöyrin anteeksipyyntöni.

MORENALLE voin edelleen suositella AVENT ISIS-rintapumppua, maksaaa muistaakseni 50-60 euroa (ei siis ihan halvimmasta päästä) mutta vaikka onkin käsikäyttöinen, niin erittäin_kevyt silti. Ei väsy käsi, maito heruu (ainakin mulla) tosi helposti ja kivuttomasti suoraan pulloon. Mun ei usein tarvinnut edes tehdä kädellä pumppausliikettä, vaan riitti kun piti " kahvan" pohjassa ja välillä päästi vähän ilmaa väliin ja maitoa suorastaan suihkusi desikaupalla=) Mulla kyllä suihkusi sitä muutenkin vähän liikaakin, en tiedä oliko se syy miksi pumppaaminen oli mulle niin helppoa...Mä en ollut pumppua etukäteen hankkinut, mutta jouduinsairaalasta kotiintulopäivänä sen Stockalta hakemaan, kun vauvalla oli aluksi ongelmia rinnasta imemisen kanssa. Ja ei haitannut, vaikka sai aluksi pullosta maidon, muutaman kuukauden päästä ei enää pulloa huolinut lainkaan, vaikka aina sanotaan, että jos tottuu pulloon niin tissi ei enää kelpaakaan. Ei pätenyt ainakaan meillä.

Nyt on pakko mennä nukkumaan, alkaa mennä jo rivit sekaisin:/

Lillis 29+1