Salaiittoteoreetikot levittävät valeviestejä koronan ehkäisemisestä ja vastustavat maskeja ja muita rajoitustoimia
Ovatko nämä idiootit persvakolaisia trumpisteja? Tuomio kuolenantuottamuksesta niille, jotka tahallaan ja tietäen sairastavansa levittävät koronaa.
"SUOMESSA leviää sosiaalisen median kautta harhaista tietoa jakava koronaviruskampanja, joka pyrkii kyseenalaistamaan viranomaisten ohjeita.
Alkuviikosta käynnistetty kampanja väittää, että tartunnat voidaan pysäyttää terveillä elämäntavoilla, kuten syömällä terveellistä ruokaa ja juomalla tavallista enemmän puhdasta vettä. Siinä kannustetaan liikkumaan luonnon rauhassa sekä hymyilemään ja ”keskittymään onnellisuuteen”.
Terveysohjeiden lomassa kampanja väittää myös, että maskeista ei ole kliinisesti tutkittua hyötyä. Se kehottaa välttämään ”median ja päättäjien pelottelukampanjoita” sekä kannustaa tapaamaan ystäviä ja halaamaan vastaantulijoita."
HS.fi 25.11.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Epäilen, että tuokin ohjeistus on Pietarista. Kukaan suomalainen ei keksisi ehdottaa vastaantulijoiden halailua :D
Minä halailen ihmisiä ja ihmiset halailevat minua, venäläisiin en koske pitkällä tikullakaan, enkä ole putintrolli. En suostu enää halaamaan ketään koronan myötä. Ja, kuten kerroin, olen bakteereja vihaava ihminen joka tietää miten on toimittava kliinisesti kun vaarallinen tauti tai muu saasta leviää.
En usko että tuo ohjeistus on idästä.
Nämä koronaan ei-uskovat alkoivat sen sijaan lopulta näyttämään tolkun ihmisiltä.
Näin minulle kävi koska kukaan ei vieläkään tunne ketään koronaan sairastunutta. Mutta koronan varjolla uhkaillaan ja syytellään muita. Leimakirveet heiluu. Sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillekin on tärkeää vastustaa viranomaisia ja asiantuntijoita joka käänteessä. Ehkä jotain pätemisen tarvetta, tai sitten saa yhteenkuuluvuuden tunnetta kun on muiden salaliittoteoreettikojen kanssa samassa veneessä?
Minulle ei ole auennut se logiikka, jolla vaihtoehtomedioiden juttuja pidetään lähtökohtaisesti rehellisinä ja valtamediaa epäillään jatkuvasti kaikenlaisesta.
Toisaalta monilla on ymmärrys tieteellisestä menetelmästä niin olematon, ettei ihme että mikä tahansa humpuuki läpäisee lähdekritiikin, puhumattakaan sitten netin varsinaisesta propagandasta. Faktoilla/todisteilla ei ole merkitystä, jos kaikki omaan maailmankuvaan sopimaton julistetaan salaliiton propagandaksi.
FUD on rasittavan tehokas lannoite kun istutetaan epäilyksen taimia väestöön.
"Älkää uskoko mitään, mitä televisiossa tai lehdissä sanotaan. Minun blogissani kerron totuuden ja kaikki muu on propagandaa. Eihän noin fiksu ja valveutunut tyyppi halua tulla kusetetuksi?"
Annan sulle tolkullisen ohjeen. Lopeta jo se muiden kyttääminen ja politiikan seuraaminen.
Parhaan palveluksen teet kaikille kun valistat asiallisesti ihmisiä. Vihapuheellasi et saa sanomaasi perille. Se on huonoa johtajuutta.
Vastasitkohan nyt oikeaan viestiin?
En ole mikään ihmeen johtaja, muiden kyttääjä tai politiikan seuraaja.
Ihmettelin lähinnä sitä, että minkä takia salaliittoteoriat uppoavat ihmisiin niin tehokkaasti, ja peräänkuulutin lähdekriittisyyttä (joka on tietysti näin post truthin aikakautena aika kuuma peruna).
Se ei ole vihapuhetta, että pitää netissä vastaantulleisiin väitteisiin kritiikittä uskovia henkilöitä helposti manipuloitavissa olevina.
Näen, että kärsit samasta asiasta kuin salaliittoteoreetikot. Sulla on vahvistusharha joka pahenee koko ajan. Et ole sairas etkä harhainen, mutta omilla uskomuksillasi olet ruvennut näkemään ihmisissä foliohattuja kaikkialla ja sulla on kuviteltuja vihollisia kaikkialla. Tuo pahenee jos et ota itseäsi niskasta kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen ei juuri voi vaikuttaa viruksen leviämiseen. Ainut keino pysäyttää leviäminen, on se ettei ihmiset kohtaa tosiaan. Mitkään maskit tai käsidesit eivät isossa kuvassa merkitse mitään. Jos ihmisiä on lähellä tosiaan, niin virus pääsee hengityksen ja silmien kautta siirtymään. Siinä ei paljon paperinpalat suun edessä auta.
Kaikki nämä rajoitukset ja "koronatoimet" ovat sellaista kosmeettista silmänpalvontaa. Olisi kiva joku vertailu toteuttaa, missä jossain paikassa luovuttaisiin rajoituksista kokonaan. Noinkohan tauti vetäisi ihan samanlaisen syklin: alkuun tartunnat nousisi ja sitten alkaisivat hiipumaan. Nytkin maissa, joissa on tiukat rajoitukset, on tauti jatkanut viikkoja ihan samanlaista leviämistä. Miksi? Eikös sen pitäisi muutamassa päivässä (itämisaika) näkyä, kun uusia tartuntoja ei enää tule.
Tuollaista vertailua ei oikein voi eettisesti tehdä.
Tuo käsityksesti "isosta kuvasta" poikkeaa aika pitkälti ainakin WHO:n ja Suomen linjasta.
Onko sinulla, Dimitri, lähteitä noille väitteille, vai pitääkö saada merkkimäärä täyteen että tulee ruplat tilille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillekin on tärkeää vastustaa viranomaisia ja asiantuntijoita joka käänteessä. Ehkä jotain pätemisen tarvetta, tai sitten saa yhteenkuuluvuuden tunnetta kun on muiden salaliittoteoreettikojen kanssa samassa veneessä?
Minulle ei ole auennut se logiikka, jolla vaihtoehtomedioiden juttuja pidetään lähtökohtaisesti rehellisinä ja valtamediaa epäillään jatkuvasti kaikenlaisesta.
Toisaalta monilla on ymmärrys tieteellisestä menetelmästä niin olematon, ettei ihme että mikä tahansa humpuuki läpäisee lähdekritiikin, puhumattakaan sitten netin varsinaisesta propagandasta. Faktoilla/todisteilla ei ole merkitystä, jos kaikki omaan maailmankuvaan sopimaton julistetaan salaliiton propagandaksi.
"Älkää uskoko mitään, mitä televisiossa tai lehdissä sanotaan. Minun blogissani kerron totuuden ja kaikki muu on propagandaa. Eihän noin fiksu ja valveutunut tyyppi halua tulla kusetetuksi?"
Annan sulle tolkullisen ohjeen. Lopeta jo se muiden kyttääminen ja politiikan seuraaminen.
Parhaan palveluksen teet kaikille kun valistat asiallisesti ihmisiä. Vihapuheellasi et saa sanomaasi perille. Se on huonoa johtajuutta.
Ihmettelin lähinnä sitä, että minkä takia salaliittoteoriat uppoavat ihmisiin niin tehokkaasti, ja peräänkuulutin lähdekriittisyyttä (joka on tietysti näin post truthin aikakautena aika kuuma peruna).
Se ei ole vihapuhetta, että pitää netissä vastaantulleisiin väitteisiin kritiikittä uskovia henkilöitä helposti manipuloitavissa olevina.
Näen, että kärsit samasta asiasta kuin salaliittoteoreetikot. Sulla on vahvistusharha joka pahenee koko ajan. Et ole sairas etkä harhainen, mutta omilla uskomuksillasi olet ruvennut näkemään ihmisissä foliohattuja kaikkialla ja sulla on kuviteltuja vihollisia kaikkialla. Tuo pahenee jos et ota itseäsi niskasta kiinni.
Niin no, luotan lähtökohtaisesti enemmän virallisiin tahoihin ja valtamediaan jo läpinäkyvyyden takia. Jutut eivät ole nimettömiä ja lähteisiin viitataan, ja yleensä niiden olemassaolo jopa varmistetaan.
Vaihtoehtomedioiden jutuissa substanssi jää yleensä melko laihaksi ja korvautuu käsienheiluttelulla tai aggressiona, nimettömistä nettiväittelyistä puhumattakaan.
Sinänsä asiasta on aika rasittavaa keskustella, koska salaliittoteoreetikon perustekniikka on esittää perusteettomien väitteiden tueksi lisää perusteettomia väitteitä, jolloin niiden käsittelystä tulee loputon suo, johon joutuu itse käyttämään kymmen- tai satakertaisen määrän aikaa.
Tuo "olet itsekin aivopesty kun uskot valtamediaan" on lähinnä yhdenvertaisuusharhaa ja henkilöön menemistä. Jos otetaan valtamedia ja propagandasivu X, oletetaan totuuden löytyvän jostain puolivälistä? Ei kiitos.
On varnasti olemassa salaliittoteorioita joka asiasta, mutta älä sotke niitä ihmisiin jotka eivät käytä maskia. Löydät ihan suomenkielisiä uutisia valtamediasta joissa on tutkimuksia että maskeista ei ole koronaan hyötyä. Itse käytän ffp2 maskia lähinnä hiontapölyä varten.
Vierailija kirjoitti:
On varnasti olemassa salaliittoteorioita joka asiasta, mutta älä sotke niitä ihmisiin jotka eivät käytä maskia. Löydät ihan suomenkielisiä uutisia valtamediasta joissa on tutkimuksia että maskeista ei ole koronaan hyötyä. Itse käytän ffp2 maskia lähinnä hiontapölyä varten.
Viimeinkin oikeaa asiaa. Kiitos tästä.
Terveisin bakteerikauhuinen, mutta EU-vastainen.
Mut kato ku mä seuraan sitä totuutta joka niinku resonoi mun sydämessä, ja mun sydän sanoo et niinku maskeista tulee pahoja viboja, ja halailusta tulee niinku hyviä viboja, ja koska mun sydän resonoi niin, sen täytyy olla totta.
Vierailija kirjoitti:
Taitavat olla ihan teikäläisten radikalisoituneiden antifalaisten, varisverkostolaisten ja Takku.netin ääriasemmistolaisia aatetovereita jotka kapinoitte Suomen valtiota vastaan.
"Äärivasemmiston tukikohdasta esitetään korona-viruksen tahallista levittämistä poliisiasemille ja syyttäjävirastoihin"
https://www.suomenuutiset.fi/aarivasemmiston-tukikohdasta-esitetaan-kor…
Jessus sentään mitä mulkkuja. Täysin edesvastuutonta toimintaa ja vaan vahvistaa sitä yleistä mielikuvaa näistä vasemmistoluusereista.
Niin OSA salaliittoteoreetikoista, eivät kaikki. Kunhan löytäisi kaupasta edes kunnolla valmistettuja /pakattuja maskeja, eikä pahvilaatikkoon törkättyjä huonoja maskeja ties missä takahuoneessa valmistettuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun menet sisälle, vaatteet heti koneeseen, pese 60 asteessa. Desinfioi myös kenkäsi sekä eteisin lattia.
Mene suihkuun. Desinfioi itsesi ja hiuksesi.
Desinfioi laukkusi ja kaikki mitä ostit ja mitä muuta irrallista sulla oli mukana.
Hallituksen koronaohjeet ovat riittämättömiä ja täysin lapsellisia. Huomaa etteivät he ymmärrä bakteereista eivätkä viruksista yhtään mitään.
Ps. Desinfioi myös seinät, katto ja lattiat sekä jalkapohjasi. Hävitä tarpeettomat tartuttavat esineet, kuten kauppakassit, polttamalla.
-sama
Suunnittelin itse maallikkona oman koronantorjuntastrategiani. Vieläkään en tunne ketään koronaan sairastunutta vaikka kohta vuosi on kulunut. Tosin paikkakuntani tunnetaan ihmisten siisteydestä.
Kukaan muukaan tuttuni ei tosin tunne ketään, ei Suomessa eikä ulkomailla.
Tyhjä jäi käteen.
Kunhan nyt sitten lopetatte kuitenkin sen vihapuheen, se saastuttaa enemmän.
Kiitos.
Olen itse todellinen koronastrategi. Tein kaikki mahdolliset strategiat.
Aikaa on siis kulunut kohta vuosi. Vieläkään en tunne ketään koronaan sairastunutta. Pelottelua, vihapuhetta ja uhkalua alkaa olla yhä enenevässä määrin.
Mitä minulle jäi tästä kaikesta käteen?
Koronaa käytetään poliittisten päämäärien ajamiseen ja vihollisten hiljentämiseen. Mitään muuta selitystä en keksi. Pitäkää tunkkinne.
Tiedän ettei maski auta juuri mitään jos ei tiedä, miten virukset leviävät. Aion pitää maskia vain siksi, koska tykkään olla piilossa.
Olen perunut monta lääkäriaikaa ja mulla on nyt hyvä tekosyy: korona.
En haluaisi mennä vierailulle jne. Korona on hieno veruke ainakin kaltaiselleni introvertille...:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no, luotan lähtökohtaisesti enemmän virallisiin tahoihin ja valtamediaan jo läpinäkyvyyden takia. Jutut eivät ole nimettömiä ja lähteisiin viitataan, ja yleensä niiden olemassaolo jopa varmistetaan.
Vaihtoehtomedioiden jutuissa substanssi jää yleensä melko laihaksi ja korvautuu käsienheiluttelulla tai aggressiona, nimettömistä nettiväittelyistä puhumattakaan.
Sinänsä asiasta on aika rasittavaa keskustella, koska salaliittoteoreetikon perustekniikka on esittää perusteettomien väitteiden tueksi lisää perusteettomia väitteitä, jolloin niiden käsittelystä tulee loputon suo, johon joutuu itse käyttämään kymmen- tai satakertaisen määrän aikaa.
Tuo "olet itsekin aivopesty kun uskot valtamediaan" on lähinnä yhdenvertaisuusharhaa ja henkilöön menemistä. Jos otetaan valtamedia ja propagandasivu X, oletetaan totuuden löytyvän jostain puolivälistä? Ei kiitos.
Minä taas suhtaudun terveellä epäluulolla kaikkiin medioihin.
Miksi?
No siksi koska en ole löytänyt mistään täysin objektiivista, kylmään järkeen ja sitotumattomuuteen liittyvää älyllisesti korkeatasoista mediaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mut kato ku mä seuraan sitä totuutta joka niinku resonoi mun sydämessä, ja mun sydän sanoo et niinku maskeista tulee pahoja viboja, ja halailusta tulee niinku hyviä viboja, ja koska mun sydän resonoi niin, sen täytyy olla totta.
Sano hänelle nätisti näin: hyvä ystävä, mieti kannattaako aina uskoa niitä resonointeja ja hyviä viboja, koska ne tarkoittavat melkein aina sitä, että ne ovat pelkkää toiveajattelua.
Intuitio sekä kylmä järki käyttöön. Nämä on hyvä pitää tarkasti tasapainossa ja tarkistaa järjellä tosiasiat.
Tämä neuvo meille kaikille.
Terveisin bakteerikauhuinen EU-vastainen introvertti kyynikko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keväämmällä CNN uutisoi, kuinka nuoret ovat henkitoreissaan, ja kuolemassa kauheaan koronatautiin. Vastuuttomat nuoret. Huomattavaa asiassa kuitenkin, oli kuinka katuvaisia henkitoreissaan olevat kuolevat nuoret olivat kammottavan, ja kaikille tasapuolisen koronataudin edessä.
Näin CNN kertoi meille, ja kas ihan sairaanhoitajan suulla.
Muntakohan tällaista nuorta Suomessakin mahtaa jo olla, kun taruntoja 10 000 jo kohta muutamassa viikossa.
Euroopassa tartunnat levisivät maskipakosta huolimatta. Enkä ihmettele yhtään. Jos et ole valmis vaihtamaan maskia joka 15. minuutti, pysy sitten kotona äläkä liiku sisältä yhtään minnekään. Jos olet pidempään ihmisten ilmoilla, vaihda uusi maski joka 15. minuutti. Kun otat sen pois, laita se muovipussiin. Sulje pussi. Desinfioi pussi ja kätesi. Vie pussi roskiin. Jos kosketat roskista, desinfioi se kohta jota kosketit. Desinfioi sen jälkeen kätesi ja laita uusi maski kasvoillesi. Näin minimoit tartuntariskin. Siitä huolimatta sinä voit levittää tautia muihin.
Ole vastuullinen ja näytä esimerkkiä.
Yhteiskunta ei tee vieläkään tarpeeksi asian eteen. Kaikkia julkisia tiloja tulee desinfioida jatkuvasti kaikkiallsa.
Pysy kotona. Kaikki ihmiset eristyksiin. Tällaisella epämääräisellä haahuilulla ihmisiä vain kiusataan.
Näillä ohjeilla hävitämme koronan yhteiskunnastamme muutamassa viikossa. Jos et ole valmin toimimaan näin, älä syyllistä ja hauku äläkä uhkaile ketään toisiakaan.
Haha. Siiten ihmisille uskoteltiin, että kapakkaan voi mennä tiettyinä kellonaikoina ja muuta yhtä absurdia. K u s e tusta kaikki.
Tämä ei enää vakuuta ketään joka tietää miten bakteerit ja virukset leviävät.
-sama
no terve ruokavalio, liikunta ja hyvä mieli tekee varmaan vastustuskyvyl parempaa kuin pelko ja jatkuva stressi, joten ei se varmaan ole huonoksi korostaa terveitä elämäntapoja. kun ihmiset jo tekee yksinäisyyttään itsaria ja se et vanhukset ei saa tavata loppumetreil läheisiään on kidutusta mielestäni.jos eletään paikkakunnal jos ei yhtään tapausta todettu.
oon silti ite käyttäny maskia heti, ku tuli wuhanista juttu tubes. wuhanista lähti lennot amerikkaan ja italiaan ennen wuhanin sulkua kuulemma, oli korealainen blokkaaja kertonu.
tosiaan käsihygienia ja maskit ja etäisyys on ainoa jota voi koittaa käyttää rajoittamiseen mut maski aiheuttanu maailmal tulehduksia nenä nieluun joten sitäkin jo ollu ulkomaisis lehdis, et pitää olla raittiis ilmas ja auringon valos ilman maskia, myös ihon ja terveyden takia. ohjeet erilaisii eri mais. ei välttis mitään folioo.
Nykysin hesari käyttää aina tuota sanaa "harhainen/harhaista". Se kuulostaakin aika painokkaasti sanotulta.
Muistakaa, vain lääkkeet on ainoa hyväksytty keino sairauksiin, jopa niiden ennaltaehkäisyyn, ei siis saa jakaa hyvinvointioppeja, ei edes mitään ennaltaehkäisyä yhtään mihinkään, koska hs on nyt päättänyt, että se on tiedon portinvartija.
Aivan loistavaa - aina löytyy näköjään tahoja, jotka ovat virallista totuutta vastaan esim. terveysasioissa, ja sitten he levittävät tietonsa ja saavat seuraajia somessa. Se on niin huvittavaa, kun joku hesarikin joutuu jatkuvasti kamppailemaan kaikkea tietoa vastaan, joka ei ole sen kanssa samamielistä, puolustaessaan lääketeollisuutta.
En ymmärrä, mikä tiedonvartija hesarista on kehittynyt muutaman viime vuoden aikana. HS ei koskaan maailmassa tule hallitsemaan kaikkea tietoa, jota suomalaiset saavat, ja se on aivan loistava asia!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jutut eivät ole nimettömiä ja lähteisiin viitataan, ja yleensä niiden olemassaolo jopa varmistetaan."
Entä lähteet. joihin viitataan - mitä arvoa niillä on, jos ne ovat roskatietoa?
Entä miksi esim. HS tai Yle eivät ole esim. maskeista julkaisseet kaikkein suurinta tutkimusta, eli Usan CDC:n tutkimusta (Centers for disease control and prevention), jonka mukaan maskeista ei ole hyötyä influenssojen torjunnassa, siis influenssojen yleisesti. Hs ja Yle jättävät muutenkin julkaisematta niin valtavsti tietoa, joka on täysin pätevää ja hyvin arvostettujen tutkijoiden tuottamaa hyvillä tutkimuksilla, että niihin ei voi luottaa, joten on turha väittää, että Suomen suurimmat mediat olisivat jotain totuuden torvia, joissa totuus kyllä kerrotaan puolueettomista lähtökohdista.
"In our systematic review, we identified 10 RCTs that reported estimates of the effectiveness of face masks in reducing laboratory-confirmed influenza virus infections in the community from literature published during 1946–July 27, 2018. In pooled analysis, we found no significant reduction in influenza transmission with the use of face masks"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö maailma ole mielestäsi korruptoitunut, sen korruption yltäessä myös valtamediaan yms. instansseihin. Minun mielestäni maailma on hyvin korruptoitunut, enkä usko, että valtamedia on mitenkään sen tavoittamattomissa.
En myöskään pidä valtamedian tavasta mustamaalata ja tehdä naurettavaksi, siinä on jotain hyvin epärehellistä, sillä se on tunteisiin vaikuttamista. Rehelliset tahot pystyvät keskustelamaan aiheista ja jos joku "salaliittoteoria" on suosittu, media pystyy myös hyvin perustellen ampumaan alas väärät väitteet, konkreettisin todistein, eikä millään mustamaalauksella kuittaamalla asiat salaliittoteorioiksi.
Kumpi on salaliitto? Valtiot yrittävät minimoida uhriluvut vai youtubepaasaajat jotka vähättelemällä haluavat väkeä hengi ltä?