Hemmetin kynsisieni,onko mut tuomittu elämään ton kanssa 4ever!? Mikä auttaa??
Pikkurillin (varpaan) kynsi mureni suurelta osalta pois, toisen jalan kynsiväli kutisee ja on punainen :(
Kommentit (45)
Sain kynsisienen häviämään teatreeöjyllä. Muutaman kuukauden töpöttelin tuota joka ilta vanupuikon avulla. Hävisi eikä ole takaisin tullut.
Mullakin 3% vetyperoksidi auttaa! Laitoin Vetyperoksidin tyhjään haavaspreypulloon ja siitä sitä on helppo sumuttaa varpaille aamuin ja illoin. Pidän sitä veskissä lavuaarin reunalla niin pöntöllä istuskellessani sumuttelen varpaita. Kotona olen aina paljain varpain. Kumma juttu, kynnet on vaalentuneet paljon, käsienkin kynnet näyttää siltä että olisi ranskalainen manikyyri
Sumutako vetyperoksidia kynnen alle vaiko päälle? Oletko ohentanut tai lyhentänyt kynttä? Miten pitkälle sieni on edennyt?
Sumutan mahdollisimman paljon kynnen alle ja päälle, eli ihan jokapuolelle ja terveisiinkiin varpaisiin ja varpaiden väliin ettei vaan leviä. Olen ohentanut paksuuntunutta kynttä, joka oli myös kärjestä irrallaan ihosta pitkän matkaa. Kun sinne kynnen ja ihon väliin sumutti niin se vetyperoksidi oikein kuohui. Jossain vaiheessa huomasin, että sieltä välistä sain kaiveltua kynsisaksen terällä jotain ällöttävää massaa pois ja lyhensin kynnen mahdollisiman lyhyeksi. Kynsi lakkasi paksuuntumasta ja todella kasvaa juuresta uutta ja tervettä kynttä :). Vetyperoksidi ei maksa juuri mitään, 3 % voi säilyttää huoneenlämmössä ja hoitaa pitää siihen saakka että koko saastunut kynsi on kasvanut pois. Jätin ed. kerran hoidon kesken ja se alkoi leviämään uudelleen. Päivän kahden tauko ei varmaan haittaa mutta sumuttaminen on niin helppoa kun pullo on aina käsillä kun menen veskiin. Minulla on toinen isovarpaan kynsi sairas ja toisesta isovarpaasta pieni reuna. Olleet jo muutaman vuoden ja joskus on ollut kipuakin niissä. Olivat tosi rumat, mutta nyt jo niin hyvät että saisin sairauden piiloon kynsilakan alle. En kuitenkaan käytä kynsilakkaa jotta vetyperoksidi pääsee parhaiten vaikuttamaan.
Mulla on nyt sellaista lääkekynsilakkaa, nimeä en muista mutta joku L-kirjaimella alkava. O kai tähän asti toiminu hyvin, pikkuvarpaan kynsi ei oo enää ollenkaan niin paksu, keltainen tai muhkurainen. Oon nyt hiukan alle 4 kk käyttäny. Tota käytetään 1-2 krt viikossa 9-12 kk ajan.
Mä söin jonkun lääkekuurin, jossa syötiin aina viikko sitä lääkettä ja sit muistaakseni muutama viikko taukoa. 4 tuollaista viikko lääkettä ja tauot, sitten kasvoi terveet kynnet ja huh nyt ainakin pysynyt pari vuotta sieni poissa. Ehdin tuskailla sienen kanssa ennen lääkitystä jonkun 6-7 vuotta.
Lamisil oli varmaan lääkekynsilakka, se ei mulla auttanut. Lääkkeissä oli kova hinta ja esim. munuaisvaurion riski jos käyttää alkoholia ja kun oli muutamat juhlat tulossa niin päätin kokeillä esin tätä. Kokeilkaa ihmeessä, eron ja paranemisen alkaa huomata noin viikossa :)
Teatree oil eli teepuun öljy on todella hyvää monenlaisiin infektioihin. Tehoaa myös kynsisieneen. Älä laimenna.
Vetyperoksidi valkaisee ja kuivattaa ihon ja kynnet. Tehokasta kyllä, mutta en suosittele käyttämään monta kertaa päivässä viikkoja-kuukausia. Sen vapaat radikaalit aiheuttavat mutaatioita -> syöpää.
Ai niin, käsien kynsille sumutan varmuuden vuoski, koska joskus huomaan koskevani kädellä kynteen kun ihailen sen paranemista. Aattelen että ei se nyt ainakaan käsiin siirry ja siksi sormien kynnet on nyt myös kauniin vaaleat. En usein niihin sumuta ja en ole huomannut kynsien haurastumista, mutta tosi luonnollinen raskalainen manikyyri tuli itsestään :)
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 23:51"]Lamisil oli varmaan lääkekynsilakka, se ei mulla auttanut. Lääkkeissä oli kova hinta ja esim. munuaisvaurion riski jos käyttää alkoholia ja kun oli muutamat juhlat tulossa niin päätin kokeillä esin tätä. Kokeilkaa ihmeessä, eron ja paranemisen alkaa huomata noin viikossa :)
[/quote]
Lamisil on jalkasieneen, ei kynsisieneen.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 23:42"]Mulla on nyt sellaista lääkekynsilakkaa, nimeä en muista mutta joku L-kirjaimella alkava. O  kai tähän asti toiminu hyvin, pikkuvarpaan kynsi ei oo enää ollenkaan niin paksu, keltainen tai muhkurainen. Oon nyt hiukan alle 4 kk käyttäny. Tota käytetään 1-2 krt viikossa 9-12 kk ajan.
[/quote]
Nyt muistan, se kynsilakka on Loceryl
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 18:17"]toivottavasti ette sienitautiset käy uimahalissa tartuttamassa sientänne!!
[/quote]
opetelkaa käyttämään släpäreitä uimahallissa, sieltä sen sienen saa 100% varmuudella! Ja lapsille myös släpärit!!! Muutenkin siistimpää kuin juosta paljain jaloin.
Otsonoitu oliiviöljy, luontaistuotekaupoista!
Oikein googlasin aiheuttaako vetyperoksidi syöpää. Paljon löytyy mielenkiintoista tietoa tutusta aineesta ja ainakin näin pikasesti löysin vain vahvistusta sen käytölle kynsisilsaan. Varpaankynnet kasvaa hitaasti joten kyllähän sen kanssa saa menemään pitkään. Tarvii perehtyä vielä paremmalla ajalla
Teepuuöljylle yksi ääni täältäkin.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 18:13"]Muuten tyhmä kysymys, täytyykö ne kaikki kesäkengät heittää roskiin, kun tosiaan silloin kesällä se sieni tuli.. Muhiiko se sieni edelleen siellä kengissä? :D
[/quote]
kyllä. Itiöt säilyvät vuosia huoneenlämmössä tartuttamiskykyisinä. Ja kloritella olet pessyt kaikki pesutilat? Mies käyttää kenkiä siis suihkutossuja töissä, uimahallissa jne.
käytättehän kaikki julkisissa pesutiloissa suihkutossuja? Olisi parasta käyttää?
Itrakonatsoli tai terbinafiini hoito 2-6vkoa  hinta 100-600€
Mä pistin vaan kengät muovipussissa pakastimeen ja varmuudeksi suihkutin nekin vetyperoksidilla. Sukat pesen 60 asteessa.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 23:52"]
Teatree oil eli teepuun öljy on todella hyvää monenlaisiin infektioihin. Tehoaa myös kynsisieneen. Älä laimenna.
Vetyperoksidi valkaisee ja kuivattaa ihon ja kynnet. Tehokasta kyllä, mutta en suosittele käyttämään monta kertaa päivässä viikkoja-kuukausia. Sen vapaat radikaalit aiheuttavat mutaatioita -> syöpää.
[/quote]
Eli kynsisieni parani, mutta kasvoi kuudes varvas?
Minulla on ollut kynsisieni isovarpaan kynnessä vähän yli 2 vuotta. Ensimmäinen vuosi oli oireeton (ainostaan kosmeeton haitta), mutta toisena vuonna varvasta ja kynttä alkoi tykyttää (etenkin öisin), kynsi myös alkoi paksuuntua, muttui kivuliaaksi ja irtosi n. puolivälistä juuri viime kesänä, mikä oli kamalaa. Nyt on taas ihan täysimittainen kynsi, mutta edelleen ruma (valkeankellertävä) ja paksu. Olen sinkku enkä halua tapailla miehiä ennen kuin pääsen kynsisienestä eroon, joten asia vaikuttaa myös sosiaaliseen elämääni. Olen kokeillut apteekista ostettavaa lakkaa (Nailner) sekä etikkaa, suuvettä, puhdasta alkoholia, yms., mutta ei ole tehonnut.
Minulla on myös lievä psoriasis, joten saattaa olla, että kynsisieni onkin psoria. Siksi pitäisi käydä testaamassa mistä on kyse ja hankkia kunnon reseptilääkkeet. Tsemppiä kaikille saman kirouksen kanssa kamppaileville!
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 17:56"]
Luulin että on kynsisieni, ihan näköinen.
Eipä ole, vaan kynnen kasvuhäiriö.
[/quote]
Minulla myös. Kynsi on joskus revennyt melkein irti ja siksi kasvaa paksuskis ja oudonväriseksi :/