Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuolema ja alastomuus

Vierailija
25.11.2020 |

Olen vielä vuosissa nuori ja kaukana kuolemasta(oletettavasti), mutta häiritsee ajatus, että kuolemani jälkeen patologit pyörittelevät alastonta ruumistani. Haluasin vain tuhkaukseen kuolinvaatteet yllä, vaan en tiedä onko tämä mahdollista. Toisena keinona olen miettinyt, että menisin jonnekin lapin erämaa-alueelle viimeisenä matkanani. Jonnekin mistä aikaisintaan luuni löydetäisiin jos niitäkään(vaatteet luonnonkuiduista., että hajoavat nekin). Ja onhan sekin mahdollista, että kuolen onnettomuudessa.

Olen miettinyt omakannan hoitotahtoon asian kirjoittamista. Vielä en ole siihen laittanut mitään. Paitsi tietysti elintenluovutuskiellon mainitusta syystä.

Miten itse suhtaudutte asiaan ja miten ajattelitte toimia.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella meillä on läheinen kuollut. Äiti kuoli liikenneonnettomuudessa ja silti tehtiin ruumiinavaus vaikka syy oli selvä. Olin vihainen ja sanoin antakaa hänen jo olla rauhassa, silpomatta enempää. Ei siinä omaisia kuunnella jos käytäntö on mikä on.

Vierailija
22/35 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikesta sitä huolestuukin. Minulle ihan sama mitä minun hylsylleni tehdään, minä en sitä enää tarvitse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isää ei avattu vaikka kuoli hieman epäselviin oireisiin. Vanha ja sairas yhtäkaikki. Äiti hankki pellavaisen paidan arkkuun ja tekemänsä viltti pantiin päälle, villasukat jalkoihin. Ei haluttu paperipaitaa ylle. Eipä sitä itse voi määrätä ettei saa omaa ruumista avata, se tehdään jos tilanne sitä vaatii. Mitä olen nähnyt niin ei ruumiita turhaan pyöritellä ja alasti pidetä, hommat hoidetaan kunnioituksella.

Vierailija
24/35 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole tavannut vainajaa, jolta olis eritteet tulleet ulos kuollessa.

Vierailija
25/35 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen, useammankin.

T: Sairaanhoitaja

Vierailija
26/35 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minnuu hävettää miten nyrpistelevät isolle raadolleni.

Vierailija
27/35 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen, useammankin.

T: Sairaanhoitaja

Jos on jo vuosia kärsinyt ummetuksesta, tyhjeneekö vainajan suoli silti itsestään?

Vierailija
28/35 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiot siis hävetä vartaloasi vielä kuoleman jälkeenkin? Eikö kannattaisi vähän relata.

Vierailija
29/35 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä maassa juuri paljastui se sairaalan huoltomies, joka oli harrastanut nekrofiliaa tuhansien ruumiiden kanssa?

Vierailija
30/35 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sielu on jo alottanut uuden vaelluksensa. Ei sulla ole mitään tietoisuutta ruumiistasi.

Paitsi että mitään sielua ei ole olemassa. Ei vaikka hihhulit miten muuta jankkaisivat.

Vierailija
31/35 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan yhdentekevää siinä vaiheessa kun en ole elossa koska en koe sitä asiaa enää.

Vierailija
32/35 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä patologi pyörittelisi ruumistasi?

Jos menehdyt luonnollisesti saattohoidon päätteeksi sinut vaan siistitäön, puetaan ja viedään kylmiöön odottamaan hautajaisia. Sitten sinut siirretään arkkuun ja viedään kappeliin. Vaatteita tuskin enää vaihdetaan mihinkään kuolinkaapuun erikseen.

Kyllä mun äidille vaihdettiin kuitupaperinen "hautausvaate", kun hän kuoli saattohoidon päätteeksi. Kaksi riuskaa hoitajaa sen kävi riisumassa ja pukemassa ja laittamassa tekarit suuhun ja siteen pään ympäri pitämään suuta kiinni.

Riuskaa hoitajaa....hyh. Pitää olla kunnioittava kuoleman edessä.

Vierailija
33/35 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sielu on jo alottanut uuden vaelluksensa. Ei sulla ole mitään tietoisuutta ruumiistasi.

Paitsi että mitään sielua ei ole olemassa. Ei vaikka hihhulit miten muuta jankkaisivat.

Aivan, mitään sielua ei ole pystytty löytämään millään menetelmällä. Ei kirurgialla, kuvauksilla tai millään muillakaan mittauksilla. Lisäksi sielu on tarpeeton joten sekin puhuu sen puolesta ettei sitä ole olemassa.

Vierailija
34/35 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taida auttaa mikään mitä omakantaan asiasta kirjoitat. Kuollessa tulee kaikki rakon ja suolen sisällöt ulos, ruumis tulee pestä. Jos on mitään epäselvyyttä kuolemasta niin tulee tehdä ruumiinavaus.

Itse olen miettinyt että hyppään itämereen painojen kanssa.

Vähän siinä mitään tulee ulos kun on vaan luut ja nahka, eikä ole syönyt tai juonut...

Vierailija
35/35 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap joudut johonkin hoitokotiin siksi, että et kykene enää huolehtimaan itsestäsi, niin ruumistasi käsitellään alastomana jo eläessäsi (pestään ja puetaan jne.). Eikös siinä kohtaa ole jo ihan sama, että kuinka kuoleman jälkeen käsitellään?