Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuolema ja alastomuus

Vierailija
25.11.2020 |

Olen vielä vuosissa nuori ja kaukana kuolemasta(oletettavasti), mutta häiritsee ajatus, että kuolemani jälkeen patologit pyörittelevät alastonta ruumistani. Haluasin vain tuhkaukseen kuolinvaatteet yllä, vaan en tiedä onko tämä mahdollista. Toisena keinona olen miettinyt, että menisin jonnekin lapin erämaa-alueelle viimeisenä matkanani. Jonnekin mistä aikaisintaan luuni löydetäisiin jos niitäkään(vaatteet luonnonkuiduista., että hajoavat nekin). Ja onhan sekin mahdollista, että kuolen onnettomuudessa.

Olen miettinyt omakannan hoitotahtoon asian kirjoittamista. Vielä en ole siihen laittanut mitään. Paitsi tietysti elintenluovutuskiellon mainitusta syystä.

Miten itse suhtaudutte asiaan ja miten ajattelitte toimia.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida auttaa mikään mitä omakantaan asiasta kirjoitat. Kuollessa tulee kaikki rakon ja suolen sisällöt ulos, ruumis tulee pestä. Jos on mitään epäselvyyttä kuolemasta niin tulee tehdä ruumiinavaus.

Itse olen miettinyt että hyppään itämereen painojen kanssa.

Vierailija
2/35 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sielu on jo alottanut uuden vaelluksensa. Ei sulla ole mitään tietoisuutta ruumiistasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kuolet, niin sun rakko ja suoli tyhjenevät. Jos sinulla ei ole vaipoja, niin sellaiset laitetaan, jos olet jossain laitoksessa. Jos kuolet kotona, niin sinut laitetaan ruumispussiin, olit sitten miten likaisessa kunnossa tahansa. Ja sinut pestään ihan syystä, ennen kuin sinua voi säilyttää kylmiössä ennen tuhkausta tai hautaamista.

Ikävää, että kuolema on melko "teollista", mutta se nyt vaan on niin kuin on. Kellään ei ole aikaa huolehtia jokaisen kuolevan yksilöllisistä toiveista, joista osa on varmaan melko epärealistisia, kun eivät edes tiedä mitä kuolemassa tapahtuu fyysisesti.

Ruumiinavausta ei tehdä, jos kuolinsyy on täysin selkeä, eikä siihen liity rikosta. Omainen voi vaatia ruumiinavauksen siitä huolimatta, joten sinulla ei enää ole siinä päätäntävaltaa.

Vierailija
4/35 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se sinua enää kuoleman jälkeen hetkauta, mitä ne sinun ruumiillesi tekee. Voithan laittaa hoitotahtoon vaatteetpäällä-toiveen ja uskoa lujasti, että se toteutuu ja lakata murehtimasta sitä. 

Jos minun toiveet toteutuu, pääsen anatomian opiskelijoiden leikeltäväksi ihan alastonna. Ruumis on testamentattu, mutta varma ei voi olla kelpaako. Tarttuvaan tautiin kuolleena ei kelpaa, eikä sitten jos on jouduttu tekemään ruumiinavaus.

Vierailija
5/35 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas typerää.

Vierailija
6/35 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä patologi pyörittelisi ruumistasi?

Jos menehdyt luonnollisesti saattohoidon päätteeksi sinut vaan siistitäön, puetaan ja viedään kylmiöön odottamaan hautajaisia. Sitten sinut siirretään arkkuun ja viedään kappeliin. Vaatteita tuskin enää vaihdetaan mihinkään kuolinkaapuun erikseen.

Vierailija
7/35 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos menehdyt luonnollisesti saattohoidon päätteeksi sinut vaan siistitäön, puetaan ja viedään kylmiöön odottamaan hautajaisia. Sitten sinut siirretään arkkuun ja viedään kappeliin. Vaatteita tuskin enää vaihdetaan mihinkään kuolinkaapuun erikseen.

Kyllä mun äidille vaihdettiin kuitupaperinen "hautausvaate", kun hän kuoli saattohoidon päätteeksi. Kaksi riuskaa hoitajaa sen kävi riisumassa ja pukemassa ja laittamassa tekarit suuhun ja siteen pään ympäri pitämään suuta kiinni.

Vierailija
8/35 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta saa ottaa vara-osia jos ovat hyvässä kunnossa kuollessani. Jos iäkkäänä kuolen niin voi olla ettei ehjää paikkaa löydy. Tuhkauksen haluan vaikka näyttää täällä maalla tapana haudata arkussa. En halua hautapaikkaa enkä muistotilaisuutta. Tämä ei ole mikään protesti perinteitä kohtaan. Jokainen voi muistella mielessään vainajaa. Pitänee tehdä tästä jokin testamentti samoin hoidon suhteen jos sairaus vie toimintakyvyn.

Vierailija
9/35 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se sinua enää kuoleman jälkeen hetkauta, mitä ne sinun ruumiillesi tekee. Voithan laittaa hoitotahtoon vaatteetpäällä-toiveen ja uskoa lujasti, että se toteutuu ja lakata murehtimasta sitä. 

Jos minun toiveet toteutuu, pääsen anatomian opiskelijoiden leikeltäväksi ihan alastonna. Ruumis on testamentattu, mutta varma ei voi olla kelpaako. Tarttuvaan tautiin kuolleena ei kelpaa, eikä sitten jos on jouduttu tekemään ruumiinavaus.

Ei hetkautakaan, mutta en sää tässä eläissäni rauhaa. Aivan samoin kun olen päättänyt hävittää kaikki päiväkirjani(satunnaisesti olen kirjoittanut).

Hukuttaudu en, mutta tuo mereen painojen kanssa myös ihan kelpo suunnitelma. Sisävesiä ei viitsisi saastuttaa.

Kirjoitin tuonne kantaan nyt yhdellä lauseella tahtoni. Pitää muutenkin perehtyä tuohon hoitotahtoon tarkemmin, vaikka tarkoitukseni on lähteä saappaat jalassa.

Vierailija
10/35 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskin hienoa, jos vois testamentata raatonsa vaikka merikotkien haaskaksi <3

Vierailija
11/35 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fantastista! Myhäili nekrofiili kalmistossa vaikka tädeistä jo miltei horsmaa kasvaa

Vierailija
12/35 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ompas typerää.

Ei minusta. Ennemmin sinun kommentti on.

Vierailija
13/35 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mun äidille vaihdettiin kuitupaperinen "hautausvaate", kun hän kuoli saattohoidon päätteeksi. Kaksi riuskaa hoitajaa sen kävi riisumassa ja pukemassa ja laittamassa tekarit suuhun ja siteen pään ympäri pitämään suuta kiinni.

Tuo tekarijuttu jäi vaivaamaan minua appeni kanssa.

Kysyin, voisiko tekarit laittaa vainajan suuhun, niin näyttäisi paremmalta.

Vastaus oli tyly: "Ei hän niitä enää tarvitse"

Vierailija
14/35 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa outo setti.

Asia ei ole lainkaan sinun päätettävissäsi. Ihan jo henkirikosten tai hoitovirheiden poissulkemiseksi ruumiit avataan. Jos löydyt jostain kuolleena, niin ilman muuta tehdään ruumiinavaus, vaikka olisit sen yrittänyt kieltää. 

Ja kuten sanottu, ei sinua arkkuun laiteta paskaisena vaan joka tapauksessa sinut vähintään pestään ja puetaan.

Omaisille on kammottavaa, jos ruumis jää kateisiin, joten toivon todella heidän takiaan, että et yritä kadottaa itseäsi. Katoamistapaus on myös poliisiasia, koska on selvitettävä, onko sinut ehkä siepattu tai murhattu. Jos sinun tiedetään olleen jossain Lapin erämaassa, sinua lähdetään etsimään. Etsinnät ja tutkimukset voivat maksaa satoja tuhansia.

Sinulla on ilmeisesti aika vakavia neuroottisia piirteitä ja epänormaali hallinnan tarve. Lisäksi jotenkin häiriintynyt kehosuhde. Minusta ongelmasi on lähinnä psykologinen.

Vierailija
15/35 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on yksi lysti, mitä jätteilleni tehdään sen jälkeen kun en enää tarvitse niitä. Kuollut kehoni on sellainen. Laittakoot vaikka tolpan nokkaan, jos siitä jollekin on hyötyä.

Vierailija
16/35 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloisia asioita molemmat.

Vierailija
17/35 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä tiedät, mitä kuoleman jälkeen tapahtuu? Ehkä jääkin henkiolentona leijailemaan ruumiin lähettyville niin kauan kunnes se maatuu tai poltetaan ja siinä samalla saa katsella kun ne nekrofiili-patologit toteuttaa fantasioitaan.

Vierailija
18/35 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kuolet, niin sun rakko ja suoli tyhjenevät. Jos sinulla ei ole vaipoja, niin sellaiset laitetaan, jos olet jossain laitoksessa. Jos kuolet kotona, niin sinut laitetaan ruumispussiin, olit sitten miten likaisessa kunnossa tahansa. Ja sinut pestään ihan syystä, ennen kuin sinua voi säilyttää kylmiössä ennen tuhkausta tai hautaamista.

Ikävää, että kuolema on melko "teollista", mutta se nyt vaan on niin kuin on. Kellään ei ole aikaa huolehtia jokaisen kuolevan yksilöllisistä toiveista, joista osa on varmaan melko epärealistisia, kun eivät edes tiedä mitä kuolemassa tapahtuu fyysisesti.

Ruumiinavausta ei tehdä, jos kuolinsyy on täysin selkeä, eikä siihen liity rikosta. Omainen voi vaatia ruumiinavauksen siitä huolimatta, joten sinulla ei enää ole siinä päätäntävaltaa.

Ex mies on patologi ja kertoi aikoinaan jos on syytä epäillä rikosta, niin se kuollut tulee siinä kunnossa missä löydetty. Ei pesua ei mitään. Hänelle tuodaan vaatteista lähtien kaikki missä on nämä virtsat ja ulosteet ja muu mahdollinen.

Vierailija
19/35 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruumista tulisi käsitellä kunnioittaen. En tiedä tehdäänkö niin.

Vierailija
20/35 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuolee yksin kotona, tehdään kuulemma kuolinsyytutkimus. Patologi lienee asialla. Jos kuolee vaikka sairaalassa luonnollisesti, ei siinä ruumiinavausta tehdä.

Kun äitimme kuoli, tilasimme kyllä hautaustoimistosta myös sellaisen yöpuvun näköisen vaatteen, joka oli määrä pukea ennen arkkuun laittamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä