"Yliopistotutkinnon suorittamiseen ei tarvita kuin perslihaksia", eli siis mitä?
Pitkäjänteisyyttä, tunnollisuutta, keskittymistä, motivaatiota. Pitää suorittaa paljon pakollisia ei-niin-mielenkiintoisia kokonaisuuksia. Eikä kukaan katso perään, sun pitää omatoimisesti hoitaa hommat. Ei mikään pikkujuttu mielestäni, kun noista selviää läpi, oli ala mikä tahansa. Kertoo ihmisen kyvyistä paljon.
Ei onnistuis siltäkään sukulaispojalta, joka makaa työtyömänä kotona ja 2 keskeytettyä ammattikoululinjaa takana.
Kommentit (24)
Et tajua, että avasit juuri sen mitä se tarkoittaa ???
No mä pääsin läpi, vaikka mulla on ADHD ja mun arvosanat on ihan paskat. Myös mun ala on ihan paska. Oli ihan helvetin hieno saavutus valmistua paskaksi.
Mustakin toi on ihan älytön väite. Ei mun perselihakset gradua kirjoita, pitää siinä käyttää aivojakin.
Vierailija kirjoitti:
Et tajua, että avasit juuri sen mitä se tarkoittaa ???
No shit Sherlock!
Vierailija kirjoitti:
No mä pääsin läpi, vaikka mulla on ADHD ja mun arvosanat on ihan paskat. Myös mun ala on ihan paska. Oli ihan helvetin hieno saavutus valmistua paskaksi.
Mikä ala?
Tuo sanonta ehkä piti paikkansa sinä lyhyenä ajanjaksona 1990-luvulla, kun opinto-oikeus ja oikeus opintotukeen myönnettiin rajoittamattomina.
Vierailija kirjoitti:
Paskaahan tarvitaan lannoittamiseen. Tärkeä asia sekin.
Joo ja paljon muita taitoja tarvitaan. Ei voi kirjoittaa kuin ville 5v. tekstiä. Muistin ja älyn pitäisi olla aika teräviä tai vähintään normaaleja tai sitä parempia. Muuten tulee tiedonkäsittelyongelmia. Jos noi kaikki on kunnossa niin sitten pitää jaksaa hoitaa tehtävänsä.
Kokemusta on KTM ja DI tutkinnosta.
DI puolella tarvitaan oikeasti älyä ja alasta riippuen, mensan jäsenyys on helppoa DI opintoihin nähden. Esim useampi sähköpuolen opettaja oli oikeasti mensan jäseniä.
KTM puolella suurin vaiva on lukemisen vaiva, artikkeleita ja kirjoja paljon. Samoin kirjoittamisen vaiva kun tekee kursseille tutkielmia. Mitään vääriä vastauksia ei oikein ole vaan kaikki pääsee läpi, kunhan vaivautuu lukemaan ja kirjoittamaan.
Suunnilleen normaaliäly riittää. Joillakin aloilla hieman alhaisempikin.
Vierailija kirjoitti:
Mustakin toi on ihan älytön väite. Ei mun perselihakset gradua kirjoita, pitää siinä käyttää aivojakin.
On varmaan miesten keksimä väite. Nehän luulee, että aivot sijaitsee siellä alapäässä.
No sillä sukulaispojallasi ei siis ainakaan vielä ole niitä persslihaksia. Yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ala?
Liian tunnistettava avattavaksi. Mutta ei siis kuitenkaan sukupuolentutkimus... :D
Kyllähän lukemisen ymmärtämiseen älyä tarvitaan.
Nuo heitot ovat tyhmiä, kertovat sanojansa tietämättömyydestä tai kateudesta (valitettavasti kateuskortti on välillä paikallaan).
Väheksyntä on tyypillinen puolustusmekanismi, arvon kieltäminen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän lukemisen ymmärtämiseen älyä tarvitaan.
Nuo heitot ovat tyhmiä, kertovat sanojansa tietämättömyydestä tai kateudesta (valitettavasti kateuskortti on välillä paikallaan).
Väheksyntä on tyypillinen puolustusmekanismi, arvon kieltäminen.
Ei ole väheksyntää vaan tarkoittaa,
että pitää lukea paljon.
Vierailija kirjoitti:
No sillä sukulaispojallasi ei siis ainakaan vielä ole niitä persslihaksia. Yksinkertaista.
Äkkiä salille treenaamaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskaahan tarvitaan lannoittamiseen. Tärkeä asia sekin.
Joo, mutta mun tavoite elämässä ei ollut olla paska, joten ei se paljon lohduta.
Juu matematiikan opinnot ihan vaan pyllynposkilla hoidin.
Näin meillekin sanoi suomen kielen apulaisprofessori ensimmäisellä luennolla ja se oli valitettavasti totta.
Eli siis mitä?