Missä ammateissa voi ihan hyvin olla meikkaamaton
Kommentit (31)
Siivoojana, ei sinua kukaan huomaa eivätkä tututkaan ole tunteaakseenkaan:D
parturi-kampaajilla on ainakin opiskeluvaiheessa pakko meikata. ei saanut
tulla koulun kampaamoon jos ei ollut meikannut ja laittanut hiuksia. työelämässä
joissain paikoissa pitää ja joissain
ei niin välitetä
Se on ihan työpaikka kohtaista, ei ammatti kohtaista, että pitääkö meikata vai ei. Jos sulla on oma kampaamo, niin ihan itse saat päättää meikkaatko.
Olen koodari ja täällä ainakin voi olla erittäin hyvin meikkaamatta, kun lähinnä kommunikoi tietokoneiden kanssa. Eikä nuo työkaveri-nörttipojat edes huomaisi onko meikannut vai ei. Ei n ehuomannut sitäkään kun värjäsin hiukset vaaleanruskeasta mustaksi, paitsi että yksi kysyi että olenko valvonut kun näytän vähän väsyneeltä ;-)
Olen hoitajana vanhainkodilla. Asiakkaat eivät välitä ulkonäöstäni.
Jos menen meikittä töihin, työkaverit passittavat kotiin lepäämään koska olen muka sairas. Olen ilman meikkiä TODELLA kalpea
Minä olen projektipäällikkö IT-alalla enkä meikkaa. Itse asiassa työkaverini luuli, että meikkaan ja oli yllättynyt, etten käytä mitään meikkiä. Työkaverit siis pääasiassa miehiä.
Valtaosassa kampaamoista, kauneushoitoloista ja kosmetiikan myyntiin liittyvissä työpaikoissa on "meikkauspakko".
Itse työskentelen alalla ja en kyllä menisi meikittä töihin koskaan. Mutta ei siellä mitään pakkelipakkoa ole suinkaan, se on täysin eri asia. Monet selektiivistä kosmetiikkaa myyvät (esim. Stockmannilla Mac, Chanel jnejne) on usein tosi voimakkaasti meikkatuja, mutta taas esim. Lumenen, The Body Shopin jne myyjät eivät.